Trykekspansionsbeholder på villaoliefyr - ~
Fra : Christian Damsgaard

Dato : 08-03-05 21:34

Min ekspansionsbeholder er en gammel model med en autoventil, der er blevet
utæt, så den taber trykket.
Jeg vil gerne købe en ny, men er i tvivl om, hvor stor den skal være.
Fyret er en vølund type 815 kedel (villaoliefyr) med en 110 l. væghængt
varmtvandsbeholder, huset er et plan.

Den gamle er på 30l - 1 atm. fortryk, men jeg vil gerne have en mindre
(spare pladsen). Jeg kan se, at man kan få dem helt ned under 10 l.

Hvor lille beholder kan jeg nøjes med?

Christian

Fra : Ukendt

Dato : 09-03-05 22:24

"Christian Damsgaard" <cda@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Den gamle er på 30l - 1 atm. fortryk, men jeg vil gerne have en mindre
> (spare pladsen). Jeg kan se, at man kan få dem helt ned under 10 l.

Prøv evt. dk.teknik.energi

Der laver de ikke andet end at fable om kedler, vandbeholdere, fyr og alt
muligt andet gammelt rustent skrammel...