glasvæv på hænder
Fra : Robert Andersen

Dato : 05-03-05 23:47

Nå nu konen har været så betænksom at flå glasvæv ned med de bare hænder
og derefter beklager sig over røde udtørrede hænder, det minder lidt om
eksem, hvad kan hun gøre for at hænderne bliver ok igen ? - Ja jeg sagde
at hun skulle bruge handsker men kvinder hører jo ikke altid efter.

er ikke sikker på om denne post hører hjemme her eller i dk.sundhed
(alternativt dk.snak.vittigheder

/Robert

Fra : Erik Ginnerskov

Dato : 05-03-05 23:59

Robert Andersen wrote:
> [...]
> hænder og derefter beklager sig over røde udtørrede hænder, det
> minder lidt om eksem, hvad kan hun gøre for at hænderne bliver ok

Lanolin-holdig creme - og tålmodighed.

> men kvinder
> hører jo ikke altid efter.

Hvorfor skulle de? Kvinder er da meget klogere end os mænd. ;)

Erik Ginnerskov
http://frip.dk/ginnerskov

Fra : Anette

Dato : 06-03-05 00:06

Robert Andersen wrote:
> [...]
> hænder og derefter beklager sig over røde udtørrede hænder, det
> minder lidt om eksem, hvad kan hun gøre for at hænderne bliver ok

Tag en vaskebalje med varmt vand, og blande en lille håndfuld sæbespåner i
vandet.
Hænderne i, i en 20 minutters tid. Det trækker de bittesmå splinter af
glasfiber ud af huden.
Der efter en god, fed creme - helst feks kopattesalve ( f.eks Helosan) flere
gange om dagen..
Gentag evt sæbebadet et par gange om dagen de næste par dage, eller til
hænderne ikke føles ømme mere.

/ Anette

Fra : Preben Riis Sørensen

Dato : 06-03-05 01:08

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> [...]
flere
> gange om dagen..
> Gentag evt sæbebadet et par gange om dagen de næste par dage, eller til

Hvis det er glassplinter der er problemet, skal der i første omgang vaskes
med koldt vand. Derved holdes porerne lukkede mens der vaskes. Jeg bruger
gerne en grøn slibesvamp til at komme efter erfaringsmæssigt mellem fingrene
hvor det sidder i den tynde hud. Klør det derefter, vasker jeg blot igen, og
så er det væk.
--
M.V.H.
Preben Riis Sørensen

Fra : John Vedsegaard

Dato : 11-03-05 23:15

"Robert Andersen" <rowand@fjerndetteget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> at hun skulle bruge handsker men kvinder hører jo ikke altid efter.
>
> er ikke sikker på om denne post hører hjemme her eller i dk.sundhed

KoPatteSalve mod udtøring.

John Vedsegaard
www.taform.dk