Nyt Tag?
Fra : Morten Larsen

Dato : 03-03-05 10:05

Hej Gruppe
Jeg vil gerne fjerne mit gamle bliktag og lægge et nyt blik-tag. Det skal
være i disse 0,8m² eller 1m² plader man lægger direkte på spærerne. Hvad
fastgøres disse plader med? og er der forlavede huller i pladerne eller kan
man bore/skrue hul i pladen hvor lægten er nedenunder. Der er ikke tagpap på
nuværende løsning, men jeg går ud fra det skal på samtidig. Jeg skal give
ca. 72kr pr. 0,8m plade og ca. 99kr for 1m pladerne. De er formtrykte (lidt
i stil med aml. tagsten), men ved nogle om det kan betale sig at køre til
tyskland/polen eller lign. for at hente de ca. 115m ialt ca. 9900kr skal jeg
give i dk.? På forhånd tak.

Mvh Morten

Fra : Morten Larsen

Dato : 04-03-05 14:10

Så glem det ....

Fra : anders majland

Dato : 05-03-05 20:41

> Så glem det ....

Det var squ da konstruktivt - Mit svar fra 3/3 20:15 med et par uddybende
spørgsmål gider du åbenbart heller ikke.....

Fra : Ukendt

Dato : 05-03-05 20:52

Den Sat, 5 Mar 2005 20:40:48 +0100, "anders majland"
<anders.majland-see.signature@address.invalid> skrev:

>Det var squ da konstruktivt - Mit svar fra 3/3 20:15 med et par uddybende
>spørgsmål gider du åbenbart heller ikke.....

Problemet er måske at dit svar først dukkede op her til aften selv om
datoen er 3/3.

--
Jens OZ2JP callto://jensep

Don't talk unless you can improve the silence.

Fra : anders majland

Dato : 03-03-05 20:16

> Jeg vil gerne fjerne mit gamle bliktag og lægge et nyt blik-tag. Det skal
> være i disse 0,8m² eller 1m² plader man lægger direkte på spærerne.

Altså uden lægter ? Har jeg ikke set.

>Hvad
> fastgøres disse plader med? og er der forlavede huller i pladerne eller
> kan
> man bore/skrue hul i pladen hvor lægten er nedenunder.

Øh - mener du direkte på spær eller lægter ?

Normalt skruer man dem bare fast med selvskærende skruer der har en pakning
så skruehullet blive tæt

> Der er ikke tagpap på
> nuværende løsning, men jeg går ud fra det skal på samtidig.

Hvorfor vil du have tagpap og ståltag ?

> Jeg skal give
> ca. 72kr pr. 0,8m plade og ca. 99kr for 1m pladerne. De er formtrykte
> (lidt
> i stil med aml. tagsten),

Har du overvejet at få dem i den længe du skal bruge - fra tagfod til
rygning ?

>men ved nogle om det kan betale sig at køre til
> tyskland/polen eller lign. for at hente de ca. 115m ialt ca. 9900kr skal
> jeg
> give i dk.? På forhånd tak.

Afhænger nok meget af hvor langt du har, men hver opmærksom på at de tunge.
Regn ikke med at 115m2 tag kan være på en "hobbytrailer". Men jeg har købt
300m2 leveret fra hp ståltag i viborg til en fornuftig pris og har ikke haft
noget at udsætte på servicen. (Ved også at andre herinde har andre
erfaringer med samme firma)