Regler for bålsted i villa have?
Fra : MAG

Dato : 02-03-05 20:55

Hejsa!

Vi står og skal igang med kæmpe renovering af vores 25 år gl. have og den
forbindelse tænker vi på at lave et bålsted, men må vi det når vi bor i et
villa kvater?

Håber at I kan hjælpe...

Med venlig hilsen
Maria

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 21:18

"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse
> [...]
> forbindelse tænker vi på at lave et bålsted, men må vi det når vi bor i et

Jeg vil tro at den lokale politivedtægt må være det rette sted at slå op...
Der vil sikkert være forskellige forhold, alt efter hvilken politikreds man
er havnet i...

Fra : Ukendt

Dato : 02-03-05 21:22

On Wed, 2 Mar 2005 21:18:03 +0100, "Per A" <ingen> skrev:

>"MAG" <Maria@fredslund.biz> skrev i en meddelelse

det er jeg ret sikker på at du godt må.

mig bekendt må du lave hygge bål, men ikke til at brænde affald af.

--
Vh Per

icq 8212837

Fra : anders majland

Dato : 02-03-05 22:09

> det er jeg ret sikker på at du godt må.

Det afhænger af den lokale politivedtægt

> mig bekendt må du lave hygge bål, men ikke til at brænde affald af.

Mange steder er det tilladt med et bål med en maks diameter på 1 meter, til
hygge/madlavning (Og der må selvfølgelig ikke brændes affald ... Men vil man
have røg behøver man heller ikke gamle bildæk - et par friske grantræer kan
sagtens klare det ....)

Fra : Maria Frederiksen

Dato : 02-03-05 22:23

> mig bekendt må du lave hygge bål, men ikke til at brænde affald af.

Medmindre det er sommer og der er afbrændingsforbud. Det gælder i øvrigt
både bål for hygge og grill.

Mvh Maria