Hjælp til summasummarum!!
Fra : Michael Kornum

Dato : 08-05-05 14:30

Hejsa!

Jeg har et spørgsmål vedrørende forudbetaling!.

Hvis nu en kunde forudbetaler et beløb, hvorefter varen bliver købt hjem og
sendt ud til kunden, (det drejer sig om en specialfremstillet varer).
Hvordan skal man så fører det ind i summasummarum? Der er en konto 64400
til kunde forudbetaling, skal man bare indfører pengene der eller hvordan?
eller kan man gøre noget smart så kundens faktura ligestiller det indskudte
beløb ?` jeg er lidt blank sorry!

På forhånd tak for hjælpen!

Mvh Michael Kornum

Fra : Knud Berggreen

Dato : 14-05-05 23:40

On Sun, 8 May 2005 15:30:02 +0200, "Michael Kornum"
<mikeNO@SPAMmichaelkornum.dk> wrote:

> [...]
>eller kan man gøre noget smart så kundens faktura ligestiller det indskudte

Der er flere muligheder, men den en kan være:

Krediter indbetalingen på konto 64400
Når du leverer udfærdiger du en faktura. Denne vil automatisk blive
bogført i debet på debitorer.
Straks derefter udligner du fakturaen og debiterer beløbet på konto
64400

--
Forhandler af WinRAR, SummaSummarum, Norman Antivirus, PowerBASIC, ...
http://berggreen.dk