newbie: Ændre ikon i titlebar (swing)
Fra : Michael

Dato : 27-05-01 13:05

Hej

Jeg sidder og roder med at lave en applikation i java og bruger swing.

Hvordan skifter jeg ikonet i titelbar'en så jeg slipper af med det grimme
kaffekop-ikon?

Jeg har prøvet med:

JFrame frame = new JFrame("mit program");
frame.setFrameIcon(new ImageIcon("icon.gif"));

men jeg får fejlen: "cannot resolve symbol"

--
Michael

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 27-05-01 13:32

Michael wrote:

> [...]
> JFrame frame = new JFrame("mit program");
> frame.setFrameIcon(new ImageIcon("icon.gif"));
> men jeg får fejlen: "cannot resolve symbol"

setFrameIcon() metoden eksisterer ikke - du skal nok på jagt efter en
compiler med bedre fejlmeddelelser. Her er fejlmeddelelsen fra javac i
JDK 1.2.2:

F.java:18: Method setFrameIcon(javax.swing.ImageIcon) not found in class
javax.swing.JFrame.
frame.setFrameIcon(new ImageIcon("icon.gif"));

Brug i stedet setIconImage():

frame.setIconImage( new ImageIcon( "icon.gif" ).getImage() );

Ulrik Magnusson

--
"Look at that! Ducks in a lake!"
'Agent Cooper' in Twin Peaks - Lynch, 1990

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 27-05-01 13:48

"Michael" <mith@pbk.dk> writes:

> JFrame frame = new JFrame("mit program");
> frame.setFrameIcon(new ImageIcon("icon.gif"));

frame.setIconImage(new ImageIcon("icon.gif").getImage());

Størrelsen af billedet er ligegyldig. Det vil blive skaleret til den
korrekte størrelse.