Hvad er prisen for at skrive en spell i en~
Fra : Butch

Dato : 27-05-01 12:36

Hej Gruppe
Min karakter Urrén en 3 level Sunelf Wizard har været så heldig at han har
fundet en Blessed book efter afslutningen på et hårdt eventyr. Nu er jeg
bare i tvivl om prisen for at skrive spells ind i bogen. Ifl. PH så koster
det 100gp per side i en normal spell book. Men i en blessed book fylder en
spell jo kun en side uanset hvilket level den er på. Vil det sige at det kun
koster 100gp per spell eller er det normal pris som hvis det var i en alm.
spell book?
Hilsen
Butch alias Thomas

Fra : Yulian K. Gaard

Dato : 27-05-01 15:11

Her er et godt råd; SPØRG DIN SPIL LEDER !!!

Det varierer meget fra SL til SL hvor mange penge man ca. får hvert eventyr,
så det er ikke til at udtale sig om. Der er også nogle SL's der slet ikke
tager penge for at skrive spells i Spellbooks. Efter 3.ed adnd kan SL's enda
finde på at tage exp for det.

Jeg ville enten havde sat på at det var samme omkostninger eller at det var
gratis - hey, det er en rar bog du har.

* man KAN skyde sig i foden med en crossbow *
- Halentede kriger
Yulian

--

Respectfully submitted.

" Magic is a way of life. "

Fra : Butch

Dato : 27-05-01 18:53

> Her er et godt råd; SPØRG DIN SPIL LEDER !!!
Hej
Jeg glemte selvfølgeligt at skrive at det er 3.ed vi spiller. Og ja
selvfølgeligt spørger jeg min GM men det er også rart for ham at vi spillere
undersøger ting selv. Det letter hans arbejde betydeligt, og da vi alle er
vokne spillere har han også fuld tillid til at de oplysninger vi kommer med
passer. På den måde glider spillet meget lettere end hvis Gm hele tiden skal
tjekke os spillere om vi nu snyder.
Men spørgsmålet er om reglen om 100gp per side gælder (se PH s. 155) dvs.
100gp uanset spell level. Eller det er den oprindelige pris som gælder?

> hey, det er en rar bog du har.
Jep. Jeg er også meget glad for den. I følge
>www.opengamingfoundation.org/srd/srdmagicitemswonderousitems.html> her den
en værdi på 9500gp. Men det var også et MEGET hårdt eventyr, vi mødte flere
Shadows, flere Ghasts og andre undeaths. En fra vores party mistede 4 wisdom
points permanent, heldigvis er han fighter så det er ikke så slemt igen, men
har er nu MEGET åben overfor mind spells En anden var lige ved at miste
et level i mødet med en anden undeath.

Hilsen
Butch Alias Thomas

Fra : Yulian K. Gaard

Dato : 27-05-01 20:27

Okey ... Jeg forklarede vidst ikke svaret godt nok, så jeg prøver lige at
slå det fast med meget store søm ...

Det er ligegyldigt hvad reglerne siger !!!!!!!
Det der er vigtigt er at få en god rollespils erfaring og en kampange og
løsning som alle kan lide at spille under - Ikke regelrytteri !
Jeg gentager svaret mere uddybende; slå det op i "Players Handbook" og
"Dungeonmasters Guide" samt diverse Artefactbøger, hvis en sådan detalje er
så vigtig for dig. Som personlig kommentar skulle det undre mig meget hvis
det er anderledes end prisen pr side i en normal bog. Hvis du giver en
præcis henvisning til hvor den pris kan findes vil jeg gerne chekke og komme
med en vurdering, men jeg leder ikke efter en ubetydelig artefact hvor det
bør være din SL der giver alt feedbacken. En SL kunne fx. finde på at gøre
det til en help opgave for dig at finde de penge du skal bruge på en måde.

--

Respectfully submitted.

" Magic is a way of life. "

Fra : Yulian K. Gaard

Dato : 27-05-01 20:56

For lige at citere linket du gav; du kan tolket det her som at det er gratis
hvis du vil.

"The pages of a Blessed Book freely accept spells scribed upon them"

--

Respectfully submitted.

" Magic is a way of life. "

Fra : Butch

Dato : 29-05-01 14:25

"Yulian K. Gaard" <cfp8142@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
gratis
> hvis du vil.
>
> "The pages of a Blessed Book freely accept spells scribed upon them"

Hej
Jeg har lige talt med min DM, hans tolknig er at det er gratis Så nu er
livet endnu mere fedt for Urrén.
Hilsen
Butch alias Thomas