Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalkamera - nybegynder
Fra : Tine Müller

Dato : 27-05-01 06:54

Jeg har lige købt et Olympus c-3000zoom digitalkamera og ville høre, om der
er andre i gruppen, som har samme kamera? Så kunne vi måske udveksle
erfaringer.

Jeg er helt nybegynder og har faktisk kun tidligere fotograferet med
éngangskameraer, så det er meget begrænset, hvad jeg ved om fotografering,
men håber at blive meget bedre bl.a. ved at følge med i denne gruppe.

Jeg er meget interesseret i at lære at lave panoramabilleder, som jeg så vil
bruge på hjemmesider. Er der nogen der har erfaring med denne teknik og evt.
kan anbefale noget software frem for noget andet?

Med kameraet fulgte noget software, som hedder Camedia. Er det godt, eller
findes der noget, som er endnu bedre?

Det var en hel del spørgsmål, men håber alligevel at høre fra nogen af Jer
ang. Jeres erfaringer og på forhånd tak.

KH
Tine Müller

e-mail: tinem@email.dk
homepage: http://tine_muller.homepage.dk/

Fra : Karsten Olesen

Dato : 27-05-01 08:57

"Tine Müller" <tinem@email.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan anbefale noget software frem for noget andet?
>
> Med kameraet fulgte noget software, som hedder Camedia. Er det godt, eller
________________________________

Uanset hvad du vil ha' på din hjemmeside, så skal du helst
ha' et program, som kan komprimere billederne, så de
ikke fylder så meget.
Ofte kan du se billedet i original og komprimeret udgave,
så du visuelt kan vurdere, hvor god en kvalitet du vil ha'
sammenlignet med filstørrelsen.

Eneste medleverede software jeg bruger til min Camedia
er Camedia Master programmet, som henter billederne
over i PC'en. Glem Photoalbum-programmet.

MVH

Fra : Niels Svendsen

Dato : 27-05-01 23:02

Prøv her, http://www.pixaround.com/index.asp De har en gratis udgave til
panoramafotos, kik eventuelt ind her
http://www.baldersbonet.dk/baldersbo/afd10/afd10.htm og se et par
resultater.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Tine Müller

Dato : 30-05-01 06:56

> [...]
>
> Det var en hel del spørgsmål, men håber alligevel at høre fra nogen af Jer
> ang. Jeres erfaringer og på forhånd tak.

Tak for Jeres svar samt også en tak til Tom for hans e-mail. Jeg vil studere
Jeres svar noget nærmere og følge Jeres råd.

Jeg har både Photoshop 5.5 og Fireworks 4.

Fra : emj

Dato : 30-05-01 09:54

Tine Müller skrev i <9f21vl$2hc5$1@news.cybercity.dk>:

>Med kameraet fulgte noget software, som hedder Camedia. Er det godt, eller
Hvis du ikke skal overføre billeder via et kabel, men har flashpath
eller smartpath eller hvad det nu kaldes, så har du ikke noget at
bruge camedia til.
Det er bedre at bruge et rigtigt billedbehandlingsprogram som f.eks.
PSP.
Hilsen emj

--
- få prøveabonnement på