creamygirl 831
Fra : andropov

Dato : 21-03-05 23:54

On Mon, 21 Mar 2005 23:44:09 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Apropos...
>
>Man kan nok med nogen ret spørge:
>
>Hvad er et "rigtigt" menneske i denne tid, og findes et sådant menneske?
>
>»Ingen af os kan nøjes med at være den, vi er,«
> [...]

Skide være med de reklamer vi klarer os uden.

Fra : Paul

Dato : 22-03-05 00:18

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse
> Apropos...
>
> Man kan nok med nogen ret spørge:
>
> Hvad er et "rigtigt" menneske i denne tid, og findes et sådant menneske?
>
> »Ingen af os kan nøjes med at være den, vi er,«

<snip - en masse links>

"Form over indhold".

Medier og reklamers påvirkningskraft - Goebbels levede ikke forgæves.
Det skal føles rigtigt - selvom det kun er drømme. Køb drømmene, forbrug dig
lykkelig.
Medierne er tomme - vælger at fokusere på ekstremer - marginalvirkelighed -
1% blow-ups.
Folkets dømmekraft outsources - simple regnestykker smuldrer i hovedet -
skal bruge lommeregner - få kan regne den ud.

M.v.h.

Paul

Fra : Boerge

Dato : 22-03-05 08:28

Paul wrote:

> Medier og reklamers påvirkningskraft - Goebbels levede ikke forgæves.
> Det skal føles rigtigt - selvom det kun er drømme. Køb drømmene, forbrug dig
> lykkelig.

Det er nu ikke helt rigtigt. Vi skal netop aldrig være helt lykkelige.
Hvis vi er helt lykkelige, har vi ikke brug for at købe flere drømme.

> Folkets dømmekraft outsources - simple regnestykker smuldrer i hovedet -
> skal bruge lommeregner - få kan regne den ud.

Netop. Vore bevidsthed og vore sanser overbelastes med impulser fra
omgivelserne, og forskellige eksperters og interesseorganisationers
modstridende budskaber har lært os at tvivle på alt. Vi skal jo helst
også være forbrugere af interesseorganisationernes budskaber, ligesom
sex og underholdning er vigtige direkte eller indirekte handelsvarer.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-03-05 09:30

"Paul" <paul_fra_usenet@yahoo.slettes.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> "Form over indhold".

Bare for at vise en hurtig pointe, det tog max. 10 min. at finde de links.

> Medier og reklamers påvirkningskraft - Goebbels levede ikke forgæves.

Ja, men det stopper ikke der.

Det begynder allerede i børnehaven, tager til i skolen og fortsætter på
arbejdsmarkedet.

> Det skal føles rigtigt - selvom det kun er drømme.

Skønt sandheden er, at det aldrig føles rigtigt for nogen.

> Køb drømmene, forbrug dig lykkelig.

Vor tids livsstils-parole.

Dybt deprimerende.

> Folkets dømmekraft outsources - simple regnestykker smuldrer i hovedet -
> skal bruge lommeregner - få kan regne den ud.

Enig.

Så kom ikke og sig, at "sådan gør flertallet", til mig

mange hilsner

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 10:23

> Hvad er et "rigtigt" menneske i denne tid, og findes et sådant menneske?

Det gør der da - rent faktisk er de fleste mennesker 'rigtige mennesker'. På
trods af mediernes fremstilling af idealet, er de dog tilfredse med sig selv
og det kommer tit til udtryk gennem deres udstråling. Deres selvtillid
afhænger f.eks ikke af om de har den 'rigtige' BH-størrelse eller antallet
af rynker.

Idealet, som TV, billedblade og reklamer ynder at fremstille - de unge og
smukke med perfekte kroppe - er en fantasi, for sådan er det jo de færreste
mennesker der ser ud.

Man burde i stedet spørge om f.eks en kvinde der har både har fået
fedtsugning, silikonebryster, botox-behandling osv føler sig mere 'rigtig' i
forhold til sig selv, end dengang hun blot var et 'almindeligt' menneske.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 22-03-05 10:45

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Idealet, som TV, billedblade og reklamer ynder at fremstille - de unge og
> smukke med perfekte kroppe - er en fantasi, for sådan er det jo de

Der har altid været idealer. Hvis ikke de hedder Britner Spears, så hedder
de; Madonna, Marilyn Monroe, Jesus osv. De gamle grækere havde idealer med
store pikke og flotte kroppe.
Det er altid godt at have noget at sammenligne sig med

> Man burde i stedet spørge om f.eks en kvinde der har både har fået
> fedtsugning, silikonebryster, botox-behandling osv føler sig mere 'rigtig'
> forhold til sig selv, end dengang hun blot var et 'almindeligt' menneske.

Tja, jeg ville selv føle mig "uoriginal", ligesom hvis man har en lækker bil
og så putter T-hansen gejl på.

Men mange af disse kvinder (og mænd) der får disse operationer, har jo brugt
flere 100.000 på det. De er belånt til op over begge ører, og derfor vil de
ikke svare dig andet, end de er lykkelige for deres operationer.

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 11:44

> Der har altid været idealer. Hvis ikke de hedder Britner Spears, så hedder
> de; Madonna, Marilyn Monroe, Jesus osv. De gamle grækere havde idealer med
> store pikke og flotte kroppe.

Ja, der har altid været idealer. Men med plastikkirugi er det nu blot blevet
muligt at ligne endnu mere.

Mvh
Zeki

Fra : ThomasB

Dato : 22-03-05 12:42

> Ja, der har altid været idealer. Men med plastikkirugi er det nu blot
> blevet
> muligt at ligne endnu mere.

Ligne de plastikopererede endnu mere :)