De sku' skøre, de Kvinder :)
Fra : Dr.Ralph

Dato : 18-03-05 13:19

Nogle, der kan forklare grunden til, at nogle kvinder tilsyneladende føler
sig tiltrukket af voldelige mænd ?

Vi ser det samme med rockere, der har tonsvis af lækre blondiner på slæb.

Tror der ligger en dybere psykologisk forklaring til grund herfor - noget
med mænd, der beskytter og kvinder, der lader sig beskytte - men i et
moderne samfund virker det næsten helt latterligt, at kvinder står i kø for
at date og gifte sig med lystmordere :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : andropov

Dato : 18-03-05 13:25

On Fri, 18 Mar 2005 13:18:47 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>sig tiltrukket af voldelige mænd ?
>
>Vi ser det samme med rockere, der har tonsvis af lækre blondiner på slæb.

Er det fordi kvinder er gammeldags og primitive og løber efter den
stærke mand...

Kvinder er vægelsindede og mystiske.

Fra : ThomasB

Dato : 18-03-05 13:51

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Er det fordi kvinder er gammeldags og primitive og løber efter den
> stærke mand...

> Kvinder er vægelsindede og mystiske.

Fornemmer jeg at du har svært ved at forstå kvinder?

Fra : andropov

Dato : 18-03-05 14:13

On Fri, 18 Mar 2005 13:50:39 +0100, "ThomasB"
<usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote:

>Fornemmer jeg at du har svært ved at forstå kvinder?

Ind imellem handler de ihvertfald noget mærkeligt.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-03-05 02:58

ThomasB wrote:

> Fornemmer jeg at du har svært ved at forstå kvinder?

Påstår du at du har *nemt* ved at forstå kvinder?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-05 09:50

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> Påstår du at du har *nemt* ved at forstå kvinder?

Hvad forstår I ved "kvinder". Jeg forsrtår nogle kvinder, andre forstår jeg
ikke - og jeg har det lige sådan med mænd.

Per V.

Fra : andropov

Dato : 19-03-05 10:52

On Sat, 19 Mar 2005 09:49:30 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Hvad forstår I ved "kvinder". Jeg forsrtår nogle kvinder, andre forstår jeg
>ikke - og jeg har det lige sådan med mænd.

Ja nogle kvinder kan være de rene hidsigpropper f.eks og andre er
blide som lam.

Fra : Jens Bruun

Dato : 19-03-05 19:35

> Ja nogle kvinder kan være de rene hidsigpropper f.eks og andre er
> blide som lam.

Ja, og rigtig mange kvinder er blide som lam tre uger ad gangen, hvorefter
de er nogle hidsigpropper én uge.

--
-Jens B.

Fra : alpha searcher

Dato : 19-03-05 21:36

Hej

> Hvad forstår I ved "kvinder". Jeg forsrtår nogle kvinder, andre forstår
> jeg ikke - og jeg har det lige sådan med mænd.
>
> Per V.

Jeg behøver ikke forstå kvinder. Jeg ta'r dem som de er, men kvindelogik og
kvindelist er kapitler for sig! *ggg*

Alpha

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 00:46

"alpha searcher" <nixen@bixen.dk> wrote in message
> Hej

> Jeg behøver ikke forstå kvinder. Jeg ta'r dem som de er, men kvindelogik
> og kvindelist er kapitler for sig! *ggg*

Din bemærkning bliver ikke mindre ubegavet af, at du skriver *ggg*
bagefter - snarere tværtimod.

Per V.

Fra : alpha searcher

Dato : 20-03-05 01:32

Hej

> Din bemærkning bliver ikke mindre ubegavet af, at du skriver *ggg*
> bagefter - snarere tværtimod.

Jamen dog. Det er vist ikke studenterhuen der trykker i dit tilfælde?

Din bemærkning er jo kul sort. Hvad fanden bilder du dig ind?
Spænd lige hjelmen!

Alpha

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 10:33

> Hej

> Jamen dog. Det er vist ikke studenterhuen der trykker i dit tilfælde?
>
> Din bemærkning er jo kul sort. Hvad fanden bilder du dig ind?
> Spænd lige hjelmen!

Du udtrykker en reaktionær og dum kliché om kvinder, og så kalder du MIG
kulsort? Hvad har du egentlig gang i?

Per V.

Fra : alpha searcher

Dato : 20-03-05 21:53

Hej

> Du udtrykker en reaktionær og dum kliché om kvinder, og så kalder du MIG
> kulsort? Hvad har du egentlig gang i?

Nåh jg tænkte, at det måske kunne hjælpe at tale dit eget sprog lidt.
Desuden mener jeg ikke den holdning jeg udtrykker er hverken dum eller
reaktionær, men sådan er vi åbenbart så forskellige.

Alpha

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-03-05 00:06

> [...]
> Desuden mener jeg ikke den holdning jeg udtrykker er hverken dum eller
> reaktionær, men sådan er vi åbenbart så forskellige.

Generaliserende kønsklicheer er dumme og reaktionære.

Per V.

Fra : alpha searcher

Dato : 21-03-05 01:36

Hej
> Generaliserende kønsklicheer er dumme og reaktionære.

Nej.

Alpha

Fra : Bo Warming

Dato : 21-03-05 03:13

"Per Vadmand" <perve@post.tele.dk> wrote in message
> [...]
snip
> Du udtrykker en reaktionær og dum kliché om kvinder, og så kalder du MIG
> kulsort?

Drop godond hvidsort forenklinger.

Se i følgende kønsforskel-aforismer at den mindst sorte er Nietzsche (og
hvis Glistrup udtalte sig om emnet, ville han være ligeledes mere
humanistisk end de venstreorienterede og de feminister, der gør kvinder
arbejdsløse ved at forlange forkælelse af kvinder, så kvinder ikke får ægte
meningsfulde job, men kun politisk korrekte job

KVINDERS TILLÆRTE HJÆLPELØSHED - facade

hth Det er kvindens natur ikke at elske, når vi elsker dem, og at
elske, når vi ikke elsker dem. Cervantes
Hth Jeg har aldrig været mere deprimeret end at det kunne kureres
ved tanken om en ny hat. Karen Blixen

hth Jeg tilbeder stærke mænd med svagheder. Brigitte
Bardot

Hth Kvinder elsker os for vores fejl.hvis vi har nok af dem. Oscar
Wilde

hth Kvinder elsker sejrherrerne. Derfor lader de sig så gerne
erobre. Marcello Marstroani

Hth Kvinder er aldrig afvæbned af komplimenter mænd er altid. Oscar
Wilde

htik Det ligger i en kvindes natur at kunne se fejlene hos en
talentfuld mand og de gode sider hos idioten. Balzac

KÆRLIGHED

htkæ When a man is in love he endures more than at other times, he
submits to everything.

htkæ Kun kvinder er i stand til at indgå et fornuftsægteskab af
kærlighed. Balzac

MAND-KVINDE-FORSKELLE

Htq Den største forskel mellem mænd og kvinder er, at mænd er
skøre, og at kvinder er idioter. Rebecca West

htq Der findes kun tre ting i verden som kvinder ikke forstår:
frihed, lighed, broderskab. G. K. Chesterton

htq En klog kvinde forstår at behandle sin mand sådan, at han
giver ordre til det, han gerne vil. Jeanne Moreau

htq En mand tror kun det han ser, lugter, eller rører ved. En
kvinde, tror kun det hun føler. Jean Renoir

Htq Hvad en kvinde beundrer mest hos en mand er, at han gør sig
bemærket blandt mænd. Hvad en mand beundrer mest ved en kvinder er, at hun
gør ham bemærket. Ambrose Pierce

Htq Kvinden opfylder, manden lover. I kvinden viser naturen, hvad
den indtil nu under sit arbejde med menneskebilledet er blevet færdig med,
i manden viser den hvad den derunder har haft at overvinde. , men også hvad
den endnu har for med mennesket.

htq Kvinder venter på fristelsen. Mænd går den i møde.
Catherine Spaak

htq Kærlighedsspillet er som at køre bil: kvinder foretrækker
omkørslen, mændene den korteste vej. Jeanne Moreau

htq Mand og kvinde er to parallelle, og det ligger i parallelle
linjers natur at de aldrig mødes. Strindberg

htq Manden er jaloux, når han elsker, kvinden uden at hun elsker.
Kant

Htq Manden kan nøjes med at have noget at leve for. Kvinden derimod
må have nogen at leve for. Ingeborg Raunkiær

htq Mandens lykke er: Jeg vil. Kvindens lykke er: Han vil.
Nietzsche

SM

Htsmsm Den "frygtelige herskerinde" siger til profeten, der er kommet ned
fra bjerget for at forkynde til landsbyboerne sit glade budskab om et
helstøbt , uhæmmet overmenneskeliv:

htsmSm Der er en række ting i forbindelse med at gå i skole, som man først
lærer at sætte pris på senere i livet. Små ting, som blot det, hver dag at
få spanskrør i enden af en domminerende middelaldrende kvinde - ting som man
senere i livet, betaler gode penge for at opnå. Emo Philips

htsmsm Det er sværere at være sin elskerinde tro, når man er lykkelig med
hende, end når hun mishandler en. Rochefoucauld

HtSMSM The same men who aspire most ardently to power feel it
indescribably agreeable to be overpowered. Nietzsche

htsmsm When I'm good, I'm very good, but when I'm bad, I'm better.
Mae West

KVINDER ER OVERLEGNE I NÆSTEN ALT

ht After a personal quarrel between a man and a woman ,
the former suffers chiefly from the idea of having wounded the other,
while the latter suffers chiefly from the idea of not having wounded the
other enough. Thus she will endeavour by tears, sobs and discomposed mime
to make his heart even heavier. Nietzsche

Htt Amerika er det land, hvor en hver mand har frihed til at gøre,
hvad hans kone vil. Ernest Hemingway

htt At skændes med en kvinde er som at læse avis i stormvejr.
Fjodor Dostojevsky

Htt En kvinde behøver en mand, lige så meget som en fisk behøver en
cykel. Slogan

htt En mand tror, han ved, men en kvinde ved bedre. Kinesisk
ordsprog

Htt Kvinden opfylder, manden lover. I kvinden viser naturen, hvad
den indtil nu under sit arbejde på menneskebilledet er blevet færdig med, i
manden viser den, hvad den derunder har haft at overvinde, men også, hvad
den endnu har for med mennesket.Nietzsche

htt Mændene behersker ikke vor verden, de administrerer den kun.
Behersket bliver den af kvinderne. Esther Vilar

Htt Når en kvinde ikke kan klare børnene, begynder hun at opdrage
manden - en eller anden oplevelsessucces har enhver jo brug for. Stella
Bing

htt Spillet, kvinder spiller, er mænd. Adam Smith

httbluff Hvis mænd vidste alt hvad kvinder tænker, ville de være tyve
gange dristigere. Alphonse Karr

httbluff Mænd opdager ofte det, som kvinder længe har vist. George
Bernard Shaw

httt Før de finder en partner, majer piger sig ud for mænds skyld -
senere for at ærgre medsøstre. Adolf Hitler

KVInDER OPDRAGER OS

htud At omgås kvinder meget forbedrer en mands væremåde, men
fordærver hans moral. Montesquieu

Htud Hvis en kvinde ønsker at holde på en mand, skal hun bare
appellere til det værste i ham. Wilde

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 20-03-05 15:22

alpha searcher wrote:

> Hej

> Jamen dog. Det er vist ikke studenterhuen der trykker i dit tilfælde?
>
> Din bemærkning er jo kul sort. Hvad fanden bilder du dig ind?
> Spænd lige hjelmen!

Du skal ikke tage dig af Per V. Han har problemer med at forstå hvad
folk skriver her og han er gennemgående totalt/fuldstændig naiv, hvilket
han iøvrigt mener er en kompliment fordi han mener at det betyder at han
er "mere åben" end andre...

Eller noget i den stil...

Med venlig hilsen / Best regards
Martin Jørgensen

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 20:07

"Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message

> [...]
> skriver her og han er gennemgående totalt/fuldstændig naiv, hvilket han
> iøvrigt mener er en kompliment fordi han mener at det betyder at han er

Du er som fødvanligt ikke værd at svare.

Per V.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 21-03-05 12:51

Per Vadmand wrote:
> "Martin Jørgensen" <unoder.spam@spam.jay.net> wrote in message
-snip-

> Du er som fødvanligt ikke værd at svare.
>
> Per V.

fødvanligt? Er det nu et nyt ord du har opfundet?

Hvis du ikke mener at du behøver at svare mig, hvorfor gør du det så?

Fra : Per Vadmand

Dato : 21-03-05 13:43

> Hvis du ikke mener at du behøver at svare mig, hvorfor gør du det så?

"For at alle narre skal have noget at forundre sig over - og for at du skal
være den første og den største."

(Sådan besvarede voksne i min barndom "dumme" spørgsmnål fra børn. Men det
er længe siden, og i dag ville man opfatte det som upædagogisk - undtagen i
ganske specielle tilfælde.)

Per V.

Fra : Martin Jørgensen

Dato : 22-03-05 09:12

Per Vadmand wrote:

> [...]
> være den første og den største."
>
> (Sådan besvarede voksne i min barndom "dumme" spørgsmnål fra børn. Men det

ROTFLOL! Så er det derfor du så godt kan huske det! Du har fået det at
vide, utallige gange! LOL...

> er længe siden, og i dag ville man opfatte det som upædagogisk - undtagen i
> ganske specielle tilfælde.)

Jeg kan høre at der er mange som stadigvæk syntes at du skal have noget
at forundres over.

Fra : alpha searcher

Dato : 20-03-05 21:54

Hej Martin

> [...]
> skriver her og han er gennemgående totalt/fuldstændig naiv, hvilket han
> iøvrigt mener er en kompliment fordi han mener at det betyder at han er
Lol ja det skal jeg da ellers love for. *ggg*
Åben, hvor herre bevars.

> Eller noget i den stil...

Lol ok

Alpha

Fra : ThomasB

Dato : 19-03-05 13:09

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

> Påstår du at du har *nemt* ved at forstå kvinder?

Hvad er det du ikke forstår?

Fra : Henning

Dato : 19-03-05 21:12

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad er det du ikke forstår?

Tjah
Jeg har i 39 år arbejdet i et "typisk" kvindefag og samarbejdet med
100 vis af kvindelige kollegaer, lad mig sige det på den måde: Det er
nemmere at forudsige de sindssyges reaktioner end mine kvindelige
kollegaer på given udspil fra min side ( Jeg komme nu bedre ud af det
med mine kvindelige kollegaer, end mine mandlige ditto *LOL* )

MVH
Henning

Fra : ThomasB

Dato : 20-03-05 11:08

"Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kollegaer på given udspil fra min side ( Jeg komme nu bedre ud af det
> med mine kvindelige kollegaer, end mine mandlige ditto *LOL* )

Kunne det tænkes at det er dit udspil, der er noget galt med?

Hvad er det du ikke forstår ved kvinder?

Fra : Boerge

Dato : 20-03-05 12:01

ThomasB wrote:

> Kunne det tænkes at det er dit udspil, der er noget galt med?

Det kan også have noget at gøre med, at de sindssyges reaktioner er
temmelig forudsigelige, fordi deres sygdomme hæmmer dem.

> Hvad er det du ikke forstår ved kvinder?

I følge Hennings øvrige indlæg i dette forum i tidens løb, har han ingen
problemer med at forstå kvinder.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : Henning

Dato : 20-03-05 12:54

"Boerge" <zxdfawd@asdf> skrev i en meddelelse
> ThomasB wrote:

> Det kan også have noget at gøre med, at de sindssyges reaktioner er
> temmelig forudsigelige, fordi deres sygdomme hæmmer dem.

Hej Børge
du så det med det saamme, psykisk syge har tit et stereotypt
adfærdsmønster, det er just ikke kendetegnet for mennesker
som køn betragtet, skønt vi alle i større eller mindre grad personligt
agere sereotypt på indput fra omgivelserne

MVH
Henning

Fra : Boerge

Dato : 20-03-05 13:04

Henning wrote:

> Hej Børge
> du så det med det saamme, psykisk syge har tit et stereotypt
> adfærdsmønster, det er just ikke kendetegnet for mennesker
> som køn betragtet,

Ja, jeg kender jo noget af det psykiatriske behandlingssystem som bruger.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : ThomasB

Dato : 20-03-05 14:50

> Det kan også have noget at gøre med, at de sindssyges reaktioner er
> temmelig forudsigelige, fordi deres sygdomme hæmmer dem.

Så vidt jeg ved, at vi alle ret forskellige, også selvom vi er psykisk syge.
Hvilke reaktioner er forudsigelige hos psykisk syge?

> I følge Hennings øvrige indlæg i dette forum i tidens løb, har han ingen
> problemer med at forstå kvinder.

Ok

Fra : Boerge

Dato : 20-03-05 17:14

ThomasB wrote:

> Så vidt jeg ved, at vi alle ret forskellige, også selvom vi er psykisk syge.
> Hvilke reaktioner er forudsigelige hos psykisk syge?

Det afhænger meget af lidelsen, som ofte diagnostiseres på baggrund af
adfærdsmønstre, der er defineret som symptomer på psykiske lidelser.

Umiddelbart kan jeg ikke komme i tanke om konkrete eksempler, udover jeg
selv har fået diagnosen "personlighedsafvigelse med skizoide træk", som
vist bl.a. er kendetegnet ved, at jeg trækker mig eller bliver aggressiv
i pressede situationer. Det er vist temmelig forudsigeligt.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : ThomasB

Dato : 22-03-05 12:30

> Det afhænger meget af lidelsen, som ofte diagnostiseres på baggrund af
> adfærdsmønstre, der er defineret som symptomer på psykiske lidelser.

Men der er jo efterhånden lige så mange diagnoser, som mennesker.

> [...]
> vist bl.a. er kendetegnet ved, at jeg trækker mig eller bliver aggressiv i
> pressede situationer. Det er vist temmelig forudsigeligt.

Personlighedsafvigelse med skizoide træk, passer vist meget godt på H.C.
Andersen.
"personlighedsafvigelse med skizoide træk" er det ikke bare en anden måde at
sige "en særling" på?

Jeg bryder mig altså ikke om diagnoser.

Fra : Boerge

Dato : 22-03-05 12:48

ThomasB wrote:

> Men der er jo efterhånden lige så mange diagnoser, som mennesker.

Tja. Hvis man føler sig provokeret af et menneskes adfærd og holdninger,
er det ofte lettest at bede vedkommende søge psykiatrisk bistand for
at få en diagnose.

> "personlighedsafvigelse med skizoide træk" er det ikke bare en anden måde at
> sige "en særling" på?

Det kan ikke afvises.

Med venlig hilsen
Børge

Fra : ThomasB

Dato : 22-03-05 13:36

> Tja. Hvis man føler sig provokeret af et menneskes adfærd og holdninger,
> er det ofte lettest at bede vedkommende søge psykiatrisk bistand for at få
> en diagnose.

Netop.

> Det kan ikke afvises.

OK :)

Fra : Per Vadmand

Dato : 20-03-05 12:48

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> wrote in message

> Kunne det tænkes at det er dit udspil, der er noget galt med?
>
> Hvad er det du ikke forstår ved kvinder?
Og hvad mener du med "kvinder". Hvis du påstår, at det er "kvinder" som
sådan, du ikke forstår, er det vist et spørgsmål om vilje, dvs du lukker af
for individet og ser kun kønnet.

Per V.

Fra : Henning

Dato : 20-03-05 14:08

> [...]

> Og hvad mener du med "kvinder". Hvis du påstår, at det er "kvinder" som
> sådan, du ikke forstår, er det vist et spørgsmål om vilje, dvs du lukker

Enig, betegnelserne m/k dækker stort set kun over vorse fysiske
udformning, vi er individuelle personer, tilhørende menneskeracen.

MVH
Henning

Fra : Henning

Dato : 20-03-05 13:12

"ThomasB" <usenet*fjern*@*fjern*2ma2.dk> skrev i en meddelelse
> "Henning" <h2m@.mail.dk> skrev i en meddelelse

> Kunne det tænkes at det er dit udspil, der er noget galt med?

Jeg kan godt lide at provokere ind i mellem

> Hvad er det du ikke forstår ved kvinder?

Kvinder er lette at forstå som køn betragtet, der er ikke meget mystik
at hente der. Det er ikke kønnet der gør nogen uforståelig, det er det
individuelle menneske, der kan virke uforståeligt, hvis man ikke er på
bølgelængde, eller hvis man ikke evner at betragte livet på en facetteret
måde og dermed ikke har en høj grad af indlevelses evne. Hvis man ikke
evner at argumentere overbevisende for det man ikke selv tror på,
kan man få problemer med at forstå og sætte sig ind i sine medmenneskers
opfattelse af dem selv og deres livsanskuelse.

Betegnelsen kvinder-mænd dækker kun over nogle karistika der er fælles
for det enkelte køn, men alle er vi unikke mennesker og personligheder,
resultatet af vores genetiske arv og summen af de erfaringer vi har gjort
i vores liv.

MVH
Henning

Fra : ThomasB

Dato : 20-03-05 14:53

> Jeg kan godt lide at provokere ind i mellem

Tænk, det kan jeg også. Måske savner vi noget?

> [...]
> for det enkelte køn, men alle er vi unikke mennesker og personligheder,
> resultatet af vores genetiske arv og summen af de erfaringer vi har gjort

Måske opstår "jeg kan ikke forstå kvinder", når man taler med kvinder, fordi
man føler sig usikker?

Fra : alpha searcher

Dato : 20-03-05 21:59

Hej Thomasb

> Måske opstår "jeg kan ikke forstå kvinder", når man taler med kvinder,
> fordi man føler sig usikker?

Tja jeg vil nu bare kalde det en kærlighedserklæring til kvinderne. En slags
smilende du er skør og jeg er forvirret, men elsker dig alligevel-erklæring.

Alpha

Fra : Henning

Dato : 21-03-05 18:43

> Tænk, det kan jeg også. Måske savner vi noget?

Mere liv i kludene ?

> Måske opstår "jeg kan ikke forstå kvinder", når man taler med kvinder,
> fordi man føler sig usikker?

Jeg ved det ikke, ok som kæreste/partner potentiale, kan jeg være nervøs
og usikker når jeg skal tale med en kvinde, for så står jo "hele mit liv" på
spil, men om kollegaer og venner, taler og forstår jeg lige så nemt en
kvinde som en mand, men et eks. på ikke at forstå kvinder, kunne være
følgende ordveksling ved den første middag hjemme hos hende
Hun: " Nå kunne du tænke dig lidt dessert?"
Han: " Jah? Det lyder da dejligt, hvad har du?"
Hun: " Jeg har vist noget is, eller et marcipanbrød? Jeg kunne måske
også finde på noget mere speciel?"
Han: " Is lyder fint!"
Hun: " Åh for fanden! Hvor er du håbløs uromantisk! skrub af med dig!"

Ovenstående er selvoplevet *LOL*

Se så er det man kan begynde at tale om "ikke at forstå kvinder"?

MVH
Henning

Fra : ThomasB

Dato : 22-03-05 12:42

> Mere liv i kludene ?

Tja.. opmærksomhed?

> [...]
> også finde på noget mere speciel?"
> Han: " Is lyder fint!"
> Hun: " Åh for fanden! Hvor er du håbløs uromantisk! skrub af med dig!"

Haha.. Du fangede vist ikke at "den mere specielle desert" måske var et
lækkert bad, med tilhørerende sex?

> Se så er det man kan begynde at tale om "ikke at forstå kvinder"?

Haha.. Vi kan skam godt forstå dem, hvis de fortælle os hvad de føler. Men
igen kan forstå nogen, der ikke udtrykker sig :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-05 22:25

> Er det fordi kvinder er gammeldags og primitive og løber efter den
> stærke mand...

Tja, når jeg kigger mig omkring, ser jeg massevis af mænd, der er gammeldags
og primitive, og som går meget op i at se ud som stærke mænd. Alt besværet
i fitness-centeret taget i betragtning må man gå ud fra, de får mere fjams
end andre mænd.

> Kvinder er vægelsindede

Ja.

> og mystiske.

Næh, egentlig ikke. Jeg finder det mere mystisk, så mange mænd falder for
myten om, at kvinder skulle være særligt mystiske.

--
-Jens B.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-05 23:34

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in message news:423b472b$0$78282
> Næh, egentlig ikke. Jeg finder det mere mystisk, så mange mænd falder for
> myten om, at kvinder skulle være særligt mystiske.

Du har ret, Jens - jeg tror faktisk også, vi to er enige om mange ting

Per V.

Fra : andropov

Dato : 19-03-05 00:06

On Fri, 18 Mar 2005 22:25:03 +0100, "Jens Bruun"
> [...]

>i fitness-centeret taget i betragtning må man gå ud fra, de får mere fjams

Ja, ellers er det for slidsomt :)
Men kvinder er jo ikke så nemme at regne ud så man ved aldrig.

>Næh, egentlig ikke. Jeg finder det mere mystisk, så mange mænd falder for
>myten om, at kvinder skulle være særligt mystiske.

Der er også forskel på dem.

Fra : Corax

Dato : 18-03-05 14:10

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> [...]
> med mænd, der beskytter og kvinder, der lader sig beskytte - men i et
> moderne samfund virker det næsten helt latterligt, at kvinder står i kø

Tit tror kvinderne at mændene er uskyldige dømte. Så kan de være den
forstående og støttende engel som hjælper "den stakkels misforståede og
forfulgte mand". Andre gange erkender de mandens skyld, men så lader de sig
facinere af hans farlighed. De bliver i deres fantasi til prinsesserne som
tæmmer udyret. Samtidig er der tale om en ufarlig kærlighed a la småpigers
kærlighed til idoler og heste: manden er jo trods alt i fængsel, og derfor
er der sjældent fysisk kontakt.

- Corax

Fra : andropov

Dato : 18-03-05 14:16

On Fri, 18 Mar 2005 14:10:18 +0100, "Corax"
<amina@blazingangles-nospam.com> wrote:

>Tit tror kvinderne at mændene er uskyldige dømte. Så kan de være den
>forstående og støttende engel som hjælper "den stakkels misforståede og
>forfulgte mand".

Ja kvinder har det med altid at skulle være forstående i tide og
utide.
Det kan indimellem være til at brække sig over.

> Andre gange erkender de mandens skyld, men så lader de sig
>facinere af hans farlighed. De bliver i deres fantasi til prinsesserne som
>tæmmer udyret.

Ja, det skulle såmænd ikke undre mig :)

Fra : Henning

Dato : 19-03-05 21:21

> Ja kvinder har det med altid at skulle være forstående i tide og
> utide.
> Det kan indimellem være til at brække sig over.

Mænd er sgu ikke bedre hvad det angår, jeg har mødt adskillige
psykopater i min tid, kendetegnet for dem er, at de sgu kan få en
sten til at hulke af medfølelse og sympati med dem, mænd ryger sgu
i med begge ben, når den kvindelige psykopat ruller sig ud.

Gennem verdenshistorien har magtens mænd udkæmpet ret
omfattende krige på grund/opfordring af kvinder

MVH
Henning

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-05 22:27

"Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Samtidig er der tale om en
> ufarlig kærlighed a la småpigers kærlighed til idoler og heste:
> manden er jo trods alt i fængsel, og derfor er der sjældent fysisk
> kontakt.

Med mindre - f.eks. - manden er løsladt efter at have slået sin egen mor
ihjel.

--
-Jens B.

Fra : Corax

Dato : 19-03-05 14:50

> "Corax" <amina@blazingangles-nospam.com> skrev i en meddelelse

> Med mindre - f.eks. - manden er løsladt efter at have slået sin egen mor
> ihjel.

At dømme ud fra diverse vittigheder om forholdet mellem svigermødre og
svigerdøtre, så ville det måske ikke være et minus.

- Corax

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-05 14:15

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> wrote in message

> Vi ser det samme med rockere, der har tonsvis af lækre blondiner på slæb.

"Lækre"?

Per V.

Fra : andropov

Dato : 18-03-05 14:17

On Fri, 18 Mar 2005 14:14:37 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>"Lækre"?

Jo de er lækre til en god gang råbol. Dermed ikke sagt at man kan føre
nogen seriøs samtale med dem :)

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-05 22:30

> Jo de er lækre til en god gang råbol. Dermed ikke sagt at man kan føre
> nogen seriøs samtale med dem :)

Tænk, jeg tror heller ikke omtalte kvinder føler, de kan føre en seriøs
samtale med dig. Forskellen på dem og dig er så, at de ikke synes, du er
lækker og egnet til en god gang råbol.

--
-Jens B.

Fra : andropov

Dato : 19-03-05 00:08

On Fri, 18 Mar 2005 22:29:40 +0100, "Jens Bruun"

>Tænk, jeg tror heller ikke omtalte kvinder føler, de kan føre en seriøs
>samtale med dig. Forskellen på dem og dig er så, at de ikke synes, du er
>lækker og egnet til en god gang råbol.

Nu har jeg ikke trænet i fitness center så måske man ikke er lækker i
nogens øjne.

Fra : Per Vadmand

Dato : 18-03-05 23:33

"andropov" <nospam@andropov.dk> wrote in message

> Jo de er lækre til en god gang råbol. Dermed ikke sagt at man kan føre
> nogen seriøs samtale med dem :)

Gider du bolle med en pige, du ikke kan tale med? Du må være yngre, end jeg
troede.

Per V.

Fra : andropov

Dato : 19-03-05 00:11

On Fri, 18 Mar 2005 23:33:16 +0100, "Per Vadmand" <perve@post.tele.dk>
wrote:

>Gider du bolle med en pige, du ikke kan tale med? Du må være yngre, end jeg
>troede.

Man gider nok ikke at bruge tid på kun at få et engangsbol.

Fra : Per Vadmand

Dato : 19-03-05 00:20

> Man gider nok ikke at bruge tid på kun at få et engangsbol.

DET er vi så til gengæld enige om.

Per V.

Fra : Mogens

Dato : 19-03-05 01:01

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Man gider nok ikke at bruge tid på kun at få et engangsbol.

Jo helt sikkert , kunne man bare finde en kvinde , som ikke plaprede løs ,
mens man råbollede hende , det ville være skønt . Den eneste måde man kan
lukke munden på dem , er ved at stoppe svinet langt ned i halsen på dem , og
så bare håbe på at hun ikke får krampe i kæberne . Skulle det ske , ja så er
det bare med at have knohjernene klar, inden det er for sent .

M.

Fra : andropov

Dato : 19-03-05 01:27

On Sat, 19 Mar 2005 01:00:40 +0100, " Mogens" <mogens@carpediem.dk>
wrote:

> [...]
>lukke munden på dem , er ved at stoppe svinet langt ned i halsen på dem ,

Det er nok ikke så nemt hvis de ikke er med på den :)

> og
>så bare håbe på at hun ikke får krampe i kæberne . Skulle det ske , ja så er
>det bare med at have knohjernene klar, inden det er for sent .

Ja, det er en noget farlig situation.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 19-03-05 03:00

Per Vadmand wrote:

> Gider du bolle med en pige, du ikke kan tale med? Du må være yngre, end jeg
> troede.

Betragt det som en afart af zoofili.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : OlEbOlE

Dato : 18-03-05 15:14

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> med mænd, der beskytter og kvinder, der lader sig beskytte - men i et
> moderne samfund virker det næsten helt latterligt, at kvinder står i kø

Jamen du giver jo selv forklaringen, og at det virker malplaceret kan vi da
ikke blive uenige om, men faktum er jo, at hvis du vil score NU, så skal du
jo bare gå i byen og ose så langt væk af testosteron, at det driver ned af
væggene - så er der straks en dulle der nipper i din øreflip med fortænderne
(O; Og så behøver du jo ikke fortælle hende, at du har taget så meget
væksthormon at du tørlagde fængslets apotek for Viagra sidst du sad inde for
vold vel?

Fra : Per O.

Dato : 18-03-05 17:27

> [...]
> med mænd, der beskytter og kvinder, der lader sig beskytte - men i et
> moderne samfund virker det næsten helt latterligt, at kvinder står i kø

Har du overvejet at der også findes kvinder som ikke har ret meget inde
under deres flotte ydre. En Ferrari med knallertmotor!!

Per O.

Fra : Jens Bruun

Dato : 18-03-05 22:28

"Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Har du overvejet at der også findes kvinder som ikke har ret meget
> inde under deres flotte ydre. En Ferrari med knallertmotor!!

Du snakker om kvinder generelt?

--
-Jens B.

Fra : Per O.

Dato : 19-03-05 10:17

> "Per O." <digital@NEJTAK-osterbo-net.dk> skrev i en meddelelse

> Du snakker om kvinder generelt?

Øøøh .. NEJ! Jeg kende kvinder som passer på beskrivelsen, men også mange
som er både flotte og har noget inden i hovedet samtidig!

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Zeki

Dato : 21-03-05 08:20

> Nogle, der kan forklare grunden til, at nogle kvinder tilsyneladende føler
> sig tiltrukket af voldelige mænd ?

Kvinder føler sig generelt ikke tiltrukket af voldelige mænd.

De føler sig dog tiltrukket af styrke, af mænd som kan "beskytte dem."

Dette er årsagen til at en del kvinder vælger de seje, hårde typer på trods
af at de gentagne gange tidligere over for veninderne har ytret ønsker om at
møde en "sød og romantisk fyr." Hvad kvinder ønsker, og hvad de har behov
for er to vidt forskellige ting. Det samme kan siges om hvad de tror de
ønsker og hvad de rent faktisk reagerer positivt på.

Kvinder er først og fremmest tiltrukket af styrke. Følsomhed og blødhed -
personificeret i mr.nice guy - er fint nok, hvis det kommer oven i som
bonus.

Mvh
Zeki

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-03-05 10:49

"Zeki" <zeki@[fjerndette]tiscali.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
>
> Kvinder er først og fremmest tiltrukket af styrke. Følsomhed og blødhed -
> personificeret i mr.nice guy - er fint nok, hvis det kommer oven i som

Du har ret (efter min mening)!

mange hilsner

Fra : alpha searcher

Dato : 21-03-05 22:18

Hej

> Du har ret (efter min mening)!

Me too!

Alpha

Fra : ThomasB

Dato : 21-03-05 14:47

> [...]
> Kvinder er først og fremmest tiltrukket af styrke. Følsomhed og blødhed -
> personificeret i mr.nice guy - er fint nok, hvis det kommer oven i som

Med styrke mener du vel både fysisk og psykisk styrke ikke?

Fra : Zeki

Dato : 21-03-05 17:25

> Med styrke mener du vel både fysisk og psykisk styrke ikke?

Der er næppe tvivl om at drømmefyren for de fleste kvinder næppe er 155 høj
med arme som tændstikker. På den anden side tror jeg ligeledes at ret mange
kvinder erfarer at 190 høje muskelbundter tit mangler en del "indre" styrke.

(Modne) kvinder søger generelt hverken den ene eller anden yderlighed ifm
udseende. En gut på 170, skovmandstrøje og skægstubbe kan gennem sin
udstråling snildt tænde flere kvinder end ham på 185 som både er større,
bredere, rigere, pænere klædt og velbarberet.

Når jeg taler om styrke udelukker jeg dermed ikke det fysiske, for det har
så sandelig også noget at skulle have sagt. Men fysisk styrke vil generelt
altid være sekundært i forhold til den indre styrke og det er denne der
'vækker' kvinder. En person med enorm udstråling - selvtillid, glimt i øjet,
gå-på-mod, veltalende, initiativrig og dannet - vil stort set altid blive
placeret højere på podiet i det lange løb, end ham der kun er muskler og
stort set intet andet.

Men mænd med "styrke" er IKKE dem der i starten er overivrige og siger (og
mener) "jeg elsker dig og kan ikke undvære dig" efter blot et par uger. Det
er heller ikke dem som med tiden lader kæresten agere mor for én, eller som
ikke kan stå på egne ben hvis de pludselig bliver alene. Mænd med styrke
udviser i stedet lederskab i forholdet, men de misbruger den ikke. Tro mig,
kvinder ønsker generelt ikke at være dem der bestemmer det hele.

Mvh
Zeki

Fra : nusle nuslesen

Dato : 21-03-05 22:25

"Zeki" <zeki@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Mænd med styrke
> udviser i stedet lederskab i forholdet, men de misbruger den ikke. Tro
> mig,
> kvinder ønsker generelt ikke at være dem der bestemmer det hele.

Hørt, hørt!!

Jeg kan tilføje, at når en pige/kvinde går ned ad gaden sammen med sin
"mand", så skal han ikke være typen der stiltiende ser på, mens hun bliver
overfaldet - det gør "rigtige" mænd ikke.

Apropos:

mange hilsner

Fra : alpha searcher

Dato : 21-03-05 22:37

Hej
Nej de fyre var et par vatpikke!

Man forsvarer sin tøs, eller pisser af. lol

Alpha!

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 01:16

> Hej
> Nej de fyre var et par vatpikke!
>
> Man forsvarer sin tøs, eller pisser af. lol

Og omvendt. Jeg blev engang overfaldet, og min kone stak fyren et par flade,
så han skred. Man forsvarer dem, man holder af. Det har ikke noget med køn
at gøre.

Jeg har altid været irriteret over amerikanske film, hvor pigen står og
hyler i stedet for at hjælpe sin fyr mod banditterne.

Per V.

Fra : Mogens

Dato : 21-03-05 22:45

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> "mand", så skal han ikke være typen der stiltiende ser på, mens hun bliver
> overfaldet - det gør "rigtige" mænd ikke.

Selvfølgelig skal han ikke stiltiende se på , men i stedet , fra den
nærmeste opgang råbe :´´ hold nu lige op med det der ´´

Fra : andropov

Dato : 21-03-05 23:09

On Mon, 21 Mar 2005 22:44:43 +0100, " Mogens" <mogens@carpediem.dk>
wrote:

>Selvfølgelig skal han ikke stiltiende se på , men i stedet , fra den
>nærmeste opgang råbe :´´ hold nu lige op med det der ´´

Hvis nu de 2 overfaldsmænd er 2 meter høje og brede over skuldrene og
kvindernes kærester er 1,5 meters mænd så kaster de sig nok ikke ud i
slagsmål :)

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-03-05 00:02

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> Hvis nu de 2 overfaldsmænd er 2 meter høje og brede over skuldrene og
> kvindernes kærester er 1,5 meters mænd så kaster de sig nok ikke ud i
> slagsmål :)

Mon ikke veninden med sikkerhed er mindre end de to kærester?

Hun gjorde dog noget - synes du ikke, at der er noget galt et eller andet
sted?

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 22-03-05 11:12

On Tue, 22 Mar 2005 00:01:46 +0100, "nusle nuslesen"
<nusle@invalid.com> wrote:

>Mon ikke veninden med sikkerhed er mindre end de to kærester?
>
>Hun gjorde dog noget - synes du ikke, at der er noget galt et eller andet
>sted?

Måske overvejelsen er at det er bedre at 2 bliver slået til
lirekassemænd frem for 4.

Pigens kæreste har sikkert vurderet at han ikke kunne klare
overfaldsmanden siden han ikke reagerede....

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 17:46

> [...]

> Hvis nu de 2 overfaldsmænd er 2 meter høje og brede over skuldrene og
> kvindernes kærester er 1,5 meters mænd så kaster de sig nok ikke ud i

I guder? Hvor svært kan det være at gribe ind, når
ens elskede er fysisk truet, hvad enten man er en
lille lort på 150 eller et brød på 2oo cm?
Når fyren er optaget af at slå på pigen, er et spark i
knæhasen på fyren, opfulgt af et håndkantslag på
trynen når han vælter bag over og knalder nakken i
fliserne sgu ret effektivt.

Henning,
Ps. Husk man må aldrig imødegå et angreb med kraftigere
midler end der bliver angrebet med

Fra : andropov

Dato : 23-03-05 18:01

On Wed, 23 Mar 2005 17:46:13 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> wrote:

>I guder? Hvor svært kan det være at gribe ind, når
>ens elskede er fysisk truet, hvad enten man er en
>lille lort på 150 eller et brød på 2oo cm?

Folk er så kry når de snakker om det. Men når det kommer til real life
kniber det nok ofte.

>Når fyren er optaget af at slå på pigen, er et spark i
>knæhasen på fyren, opfulgt af et håndkantslag på
>trynen når han vælter bag over og knalder nakken i
>fliserne sgu ret effektivt.

Men hvis du ikke får rigtig ram på ham kan du blive slået til
lirekassemand.
Så ligger du der på hospitalet og er grøntsag og pigen har
imellemtiden fået anden kæreste.

>Henning,
>Ps. Husk man må aldrig imødegå et angreb med kraftigere
>midler end der bliver angrebet med

Problemet er jo blot at du ikke ved om overfaldsmanden pludselig går
anderledes hårdhændet til værks over for dig end din eventuelle
kæreste.

Fra : Henning

Dato : 23-03-05 18:55

> Problemet er jo blot at du ikke ved om overfaldsmanden pludselig går
> anderledes hårdhændet til værks over for dig end din eventuelle
> kæreste.

Du må hellere blive hjemme for eftertiden, for du ved jo
ikke om du ender døgnet som grøntsag.

Her havde jeg jo nok fået en ide om det, da fyren jo sparkede
til kæresten der lå ned .

MVH
Henning

Fra : andropov

Dato : 23-03-05 19:55

On Wed, 23 Mar 2005 18:55:25 +0100, "Henning" <h2m@.mail.dk> wrote:

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

>Du må hellere blive hjemme for eftertiden, for du ved jo
>ikke om du ender døgnet som grøntsag.

I dagens Danmark er det ikke kun slåen på tæven. Nu sparker man på
folk som ligger ned og lignende.
Selv piger er begyndt på det, så man kan aldrig føle sig fredet :)

Fra : alpha searcher

Dato : 23-03-05 21:17

Hej

> I dagens Danmark er det ikke kun slåen på tæven. Nu sparker man på
> folk som ligger ned og lignende.
> Selv piger er begyndt på det, så man kan aldrig føle sig fredet :)

Jeps de er rigtigt, men man har en moralsk forpligtigelse til at gøre hvad
man kan. Fejhed stinker!

Alpha

Fra : alpha searcher

Dato : 23-03-05 21:16

Hej

> Problemet er jo blot at du ikke ved om overfaldsmanden pludselig går
> anderledes hårdhændet til værks over for dig end din eventuelle
> kæreste.

Han ka' da bare prøve.
Hvad fanden er det for en blødsøden og kropsfjern holdning du har. Kan du da
ikke slås mand?

Alpha

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 07:00

> Jeg kan tilføje, at når en pige/kvinde går ned ad gaden sammen med sin
> "mand", så skal han ikke være typen der stiltiende ser på, mens hun bliver
> overfaldet

Naturligvis skal han ikke bare stå der og glo eller endda selv løbe sin vej.
Men noget af et dilemma hvis begge fyre er 15 cm højere og måske bruger et
våben. Fyren er i denne stuation nødt til at gøre noget - enten bruge sine
diplomatiske evner, eller direkte gå til modangreb - for passitivitet i en
sådan situation vil være tegn på svaghed. At han skulle få nogle klø er jo
ikke et tegn på svaghed i denne situation, blot et tegn på at han er
overmatchet.

Ligeledes er det også et tegn på "indre" svaghed, hvis en fyr kaster en stol
i hovedet på en anden fyr på en bar eller et diskotek, fordi at vedkommende
bager på hans kæreste. Jalousi og besiddertrang hører ingen steder hjemme
når det drejer sig om at "beskytte."

Mvh
Zeki

Fra : nusle nuslesen

Dato : 22-03-05 09:21

"Zeki" <Zeki@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

Hej,

> [...]
> sådan situation vil være tegn på svaghed. At han skulle få nogle klø er jo
> ikke et tegn på svaghed i denne situation, blot et tegn på at han er

Just præcis!

Jeg må erkender, at hvis min mand så stiltiende til at jeg blev overfaldet,
så var han ikke min mand bagefter - jeg ville have mistet tilliden til ham,
og ham ville aldrig igen kunne gøre mig tryg.

(Note til Per V.: Jeg beskytter også selv dem jeg holder af, og jeg er
fuldstændig ligeglad med angriberens "størrelse/køn". I en sådan situation
tænker jeg ikke, jeg handler, jeg forsvarer)

Fuldstændig enig igen

mange hilsner

Fra : Per Vadmand

Dato : 22-03-05 10:23

"nusle nuslesen" <nusle@invalid.com> wrote in message

> (Note til Per V.: Jeg beskytter også selv dem jeg holder af, og jeg er
> fuldstændig ligeglad med angriberens "størrelse/køn". I en sådan situation
> tænker jeg ikke, jeg handler, jeg forsvarer)

Han var faktisk kæmpestor, og det er hun ikke - men til gengæld var
overraskelsesmomentet ved at blive angrebet af en rasende, lille kvinde så
stort, at han stak af hurtigere end lynet og blev voldsomt til grin blandt
sine kammerater.

Per V.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-03-05 09:46

> Mvh
> Zeki

Zeki, du er ualmindelig velartikuleret og jeg er enig i stort set alle dine
indlæg.
Det er mig en fornøjelse at læse dine indlæg, fordi du udtrykker dig så
fremragende på skrift.

Kan det bruges til noget....næppe....men ville blot lige nævne, at det er
sjældent jeg støder på så velformulerende en person på usenet :)

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 09:58

> Det er mig en fornøjelse at læse dine indlæg, fordi du udtrykker dig så
> fremragende på skrift.

Takker for komplimentet!

Mvh
Zeki

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-03-05 13:08

"Zeki" <Zeki@wamspamnothanks.dk> skrev i en meddelelse

> Jalousi og besiddertrang hører
> ingen steder hjemme når det drejer sig om at "beskytte."

Jalousi, besiddertrang og beskyttertrang er tre sider af nøjagtig samme sag.
Kæden knækker, når vi naivt fastholder, at tingene kan adskilles.

--
-Jens B.

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 13:11

> Jalousi, besiddertrang og beskyttertrang er tre sider af nøjagtig samme
sag.
> Kæden knækker, når vi naivt fastholder, at tingene kan adskilles.

Kan man da ikke være bekyttende over for sin kæreste uden at være jaloux
anlagt?

Kvinder vil gerne beskyttes, men ikke i et sådan omfang at de holdes i
jerngreb som en prinsesse der er buret inde i tårnet.

Mvh
Zeki

Fra : Jens Bruun

Dato : 22-03-05 14:22

> Kan man da ikke være bekyttende over for sin kæreste uden at være
> jaloux anlagt?

Jo, men det er stadig samme mekanisme, der gør sig gældende. Det er kun
udtryksformen, der er forskellig.

> Kvinder vil gerne beskyttes, men ikke i et sådan omfang at de holdes i
> jerngreb som en prinsesse der er buret inde i tårnet.

Kvinder vil gerne beskyttes. Kvinder elsker og elsker at hade jaloux mænd.
Kvinder nyder at blive holdt i et jerngreb bortset fra de tidspunkter, de
ikke nyder det. Jeg har set kvinder pirre til deres mænds jalousi og bevidst
fremprovokere den en million milliard gange. Det har du åbenbart ikke.

--
-Jens B.

Fra : John Sahl

Dato : 22-03-05 14:26

Jens Bruun wrote:
> [...]
> tidspunkter, de ikke nyder det. Jeg har set kvinder pirre til deres
> mænds jalousi og bevidst fremprovokere den en million milliard gange.

Jeg kan kun være helt enig og erklære at jeg selv har observeret
ovenstående talrige gange!

--
John Sahl, tilbage i Jylland efter flere års eksil på Sjælland
Garage/hobbyværksted søges til leje i eller ved Fredericia

Fra : Zeki

Dato : 22-03-05 15:00

> Jo, men det er stadig samme mekanisme, der gør sig gældende. Det er kun
> udtryksformen, der er forskellig.

Men du skrev jo lige før at tingene ikke kan adskilles, nu mener du så at
man godt kan bekytte uden at være jaloux. Deri ligger der da en klar
adskillelse. Hvis en anden fyr tilnærmer sig min kæreste ude i byen og hun
taler med ham, bliver jeg da ikke jaloux, men tager det som et kompliment
til min gode smag. Dermed ikke sagt at jeg vil være passiv, hvis han hun
pludselig får behov for 'beskyttelse' fra ham.

> [...]
bevidst
> fremprovokere den en million milliard gange. Det har du åbenbart ikke.

Jo, det har jeg bestemt. Men jeg har også oplevet kvinder som elsker deres
mænd nok til bevidst ikke at ville fremprovokere denne reaktion.

Mvh
Zeki

Fra : Jens Bruun

Dato : 23-03-05 16:56

> Jo, det har jeg bestemt. Men jeg har også oplevet kvinder som elsker
> deres mænd nok til bevidst ikke at ville fremprovokere denne reaktion.

Du får godt nok blandet tingene sammen. Er din verden virkelig så sort/hvid,
som dine anskuelser giver udtryk for?

--
-Jens B.

Fra : Zeki

Dato : 24-03-05 06:50

> Du får godt nok blandet tingene sammen.

Jeg blander ikke tingene sammen. Det må du lige uddybe.

>Er din verden virkelig så sort/hvid,
> som dine anskuelser giver udtryk for?

Hvem har tisset på din sukkermad?

Fra : andropov

Dato : 22-03-05 17:10

On Tue, 22 Mar 2005 07:00:26 +0100, "Zeki" <Zeki@wamspamnothanks.dk>
wrote:

>Naturligvis skal han ikke bare stå der og glo eller endda selv løbe sin vej.
>Men noget af et dilemma hvis begge fyre er 15 cm højere og måske bruger et
>våben.

Det kunne jo også være en af disse her nymodens voldspiger med
ølflaske i hånd parat til angreb. Hørte lige i tv en fyr fortælle at
han havde fået klask af en sådan...

Fra : Dr.Ralph

Dato : 22-03-05 09:49

Hey hey,

Jeg skriver ikke normalt i denne gruppe, men skal da love for, at der kom
en god debat ud af mit indlæg.

Morsomt at gennemlæse de forskellige indlæg i 'min' tråd.

Min overskrift var altså krydret med en lille smiley, for lige at fastslå,
at jeg ikke finder alle kvinder er skøre, ligesom Obelix heller ikke
finder, alle romere er lige skøre

--
Kind Regards/Venlig hilsen
Dr. Ralph