prævention - til mænd
Fra : Brian Olsen

Dato : 04-03-05 03:59

hej

Jeg sad lige og spekulerede.. håber der er nogle kloge hoveder herinde.

Er der lavet/forhandles der herhjemme anden prævention til mænd end de alm.
kondomer?

hvad med p-piller til mænd, blev de aldrig til noget?

mvh.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-03-05 20:23

Brian Olsen wrote:
> [...]
> kondomer?
>
> hvad med p-piller til mænd, blev de aldrig til noget?

Såvidt jeg ved arbejdes der stadig på dem. Man har i mange
år forsøgt at lave medicinsk prævention til mænd, men
bivirkningerne har været fuldstændig uacceptable.

Såvidt jeg husker har det været ting som nedsat (eller
forsvunden) sexlyst, eller impotens!

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anita

Dato : 04-03-05 20:42

Peter Knutsen wrote:

> Såvidt jeg husker har det været ting som nedsat (eller
> forsvunden) sexlyst, eller impotens!

Det må da siges at virke effektivt så

/Anita

Fra : Thunderbird [7100]

Dato : 05-03-05 17:51

On Fri, 04 Mar 2005 20:23:21 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

> [...]
>bivirkningerne har været fuldstændig uacceptable.
>
>Såvidt jeg husker har det været ting som nedsat (eller

Har også hørt noget om en af bivirkningser skulle være permanent
sterilitet :(
Flemming Jacobsen

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 06-03-05 19:11

Hej Brian

> [...]
> de alm. kondomer?
>
> hvad med p-piller til mænd, blev de aldrig til noget?

Det føles som om, at tanken er den, at graviditeten er kvindens problem,
derfor bruger man ikke det store krudt på en p-pille til mænd.

Eller sagt på en anden måde: ville I, piger, stole på en fyr, der sagde "Vi
behøver ikke beskyttelse, jeg tager p-piller?".

Mark

Fra : nusle nuslesen

Dato : 06-03-05 22:45

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej,

> Eller sagt på en anden måde: ville I, piger, stole på en fyr, der sagde
> "Vi behøver ikke beskyttelse, jeg tager p-piller?".

Ikke mere end jeg råder min søn til at stole på den sætning fra pigerne.

Uanset hvad, er man ansvarlig for sin egen del (eller uansvarlig ).

Der er så den hage ved det for fyrene, at de ingen fortrydelsesret har, det
har pigerne (abort) - og det synes jeg et eller andet sted er uretfærdigt.
Fyrene bliver død og pine nødt til at have hovedet (det øverste) med i
sex'en, og det kan da være fantastisk svært, ikk'?

mange hilsne

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-03-05 07:10

nusle nuslesen wrote:

> [...]
> har pigerne (abort) - og det synes jeg et eller andet sted er uretfærdigt.

Ja, et eller andet sted mener jeg at mænd bør have ret til
abort.

Forplantning bør kun forekomme når begge parter er
indforstået med det.

> Fyrene bliver død og pine nødt til at have hovedet (det øverste) med i
> sex'en, og det kan da være fantastisk svært, ikk'?

Ka' det godt være, ja.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : andropov

Dato : 07-03-05 14:58

>Ja, et eller andet sted mener jeg at mænd bør have ret til
>abort.

Så skal du se, så er pigerne lige pludselig ikke med på den, kun så
længe det er til fordel for dem selv spørg blot forfatteren Hanne
Vibeke Holst som hovedsagelig er kendt for udelukkende at se det fra
kvindernes synsvinkel.

>Forplantning bør kun forekomme når begge parter er
>indforstået med det.

Det har kvinder svært ved at indse fordi det er jo kun mænd som kan
være uansvarlige efter deres mening.

Fra : nusle nuslesen

Dato : 08-03-05 00:16

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> skrev i en meddelelse

Hej,

> Ja, et eller andet sted mener jeg at mænd bør have ret til abort.
>
> Forplantning bør kun forekomme når begge parter er indforstået med det.

Jeg prøver at opdrage min datter til at forstå, at et barn som udgangspunkt
skal have forældre der ønsker det (begge to).

Jeg fik en abort, da min tidligere mand sagde, at han ikke ønskede barnet -
sådan var det "bare" i min begrebsverden (det var ikke uden sorg, dog). Når
det er sagt, må jeg så også sige - at skulle jeg f.eks. blive gravid ved et
uheld (prævention der ikke virker f.eks.) - så ville ingen mand kunne tvinge
mig til at gennemføre en graviditet jeg ikke ønskede at gennemføre. Så det
virker også den anden vej rundt, hvor det vel også kan opfattes som
uretfærdigt. Det kunne jo tænkes, at den involverede mand gerne ville have
et barn.

> Ka' det godt være, ja.

Tja, det er det jo også for os tøser.

mange hilsner

Fra : andropov

Dato : 07-03-05 14:55

> [...]
>har pigerne (abort) - og det synes jeg et eller andet sted er uretfærdigt.

Ja, piger kan snyde og bedrage en fyr en baby på, som skete i det
danske bigbrotherhus.
Gad vide om det bigbrotherpar stadig er kærester...
Det kunne være sjovt med en lille follow up på det.

Med hensyn til p-piller for mænd er der vidst lavet nogle. Men de
havde så vidt jeg husker den bivirkning at de varede i 3 måneder. Om
man også kunne risikere permanent virkning skal jeg ikke kunne sige.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 07-03-05 07:10

Mark Thomas Gazel wrote:
> Det føles som om, at tanken er den, at graviditeten er kvindens problem,
> derfor bruger man ikke det store krudt på en p-pille til mænd.

Set i forhold til hvor besværligt det er at udvikle en pille
til mænd som *ikke* har urimelige bivirkninger.

Hvis det var nemt så var det gjort for længst.

> Eller sagt på en anden måde: ville I, piger, stole på en fyr, der sagde "Vi
> behøver ikke beskyttelse, jeg tager p-piller?".

Jeg vil da snarere se bagvendt på det: Det ville være
dejligt med en pille, så man ikke lige pludselig bliver far
uden selv at have ønsket det.

Især i disse DNA-test tider hvor man ikke kan løbe fra et
faderskab (medmindre man rejser udenlands og bli'r der).

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : andropov

Dato : 07-03-05 15:01

On Sun, 6 Mar 2005 19:10:41 +0100, "Mark Thomas Gazel"
<markgazel@hotmail.com> wrote:

> [...]
>
>Eller sagt på en anden måde: ville I, piger, stole på en fyr, der sagde "Vi
>behøver ikke beskyttelse, jeg tager p-piller?".

Det kan bestemt også være risikabelt for fyre at stole på kvinder (med
deres kraftige yngelinstinkt) hvad det angår. Spørg blot store Robert
fra bigbrotherhuset som uventet blev gjort til far af Sissal.

Fra : Paul

Dato : 07-03-05 15:07

"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

> Det kan bestemt også være risikabelt for fyre at stole på kvinder (med
> deres kraftige yngelinstinkt) hvad det angår. Spørg blot store Robert
> fra bigbrotherhuset som uventet blev gjort til far af Sissal.

"blev gjort til far" - *LOL*

Det er godt nok en underlig måde at beskrive det på.
Med mindre Sissal klemte sæden ud af ham mens han sov, så kan jeg altså ikke
se hvordan det er en passiv handling at lave børn.

M.v.h.

Paul

Fra : andropov

Dato : 07-03-05 15:20

>"andropov" <nospam@andropov.dk> skrev i en meddelelse

>"blev gjort til far" - *LOL*

Ja, hvis du så programmet var det da noget af en lusket måde :)
Der har kvinden en trumf i ærmet hvad det angår.

Robert virkede noget mere fornuftig end den babyhungrende bolledukke
til Sissal. Hvis jeg kender ham ret ville han da i det mindste have
gjort sin uddannelse færdig før han spekulerede på børn.
Iøvrigt virkede denne Sissal pige også noget ustabil. Hun havde jo
nærmest gjort forholdet forbi før det var begyndt. Hvis ikke hende den
ældre kvinde i huset (kan ikke lige huske hvad hun hedder) havde
grebet ind var der aldrig blevet noget forhold mellem dem.
Så med en type som Sissal ville man bestemt lige først se tiden lidt
an før man tænker på børn.

Jeg kender iøvrigt til en pige som om sin fyr fortalte til andre at
ham ville hun ikke have børn med.
Hun havde kendt ham i flere år før den replik faldt og kendte ham også
i flere år efter. Men så en dag gik forholdet i stykker og de havde
ikke fået børn sammen.
Dette var lige en lille historie fra det virkelige liv, for at nævne
at kvinder i nogle tilfælde også tænker sig noget om før de får børn.

>Det er godt nok en underlig måde at beskrive det på.
>Med mindre Sissal klemte sæden ud af ham mens han sov, så kan jeg altså ikke
>se hvordan det er en passiv handling at lave børn.

Hun kan vel bruge p-pillerne som hun havde med i bigbrotherhuset...
Iøvrigt sad hun og gramsede ham på pikken når de sad inde ved
spisebordet, så det var vel lige før hun kunne have klemt sæden ud af
ham :)

Fra : Paul

Dato : 07-03-05 15:36

> [...]
> til Sissal. Hvis jeg kender ham ret ville han da i det mindste have
> gjort sin uddannelse færdig før han spekulerede på børn.

Han virkede "fornuftig", men alligevel kunne han ikke lade pikken blive i
bukserne.
Jeg synes nu den måde du stiller det op på forudsætter, at manden ikke
behøver yderligere omtanke for, hvor hans sæd ender.

> Hun kan vel bruge p-pillerne som hun havde med i bigbrotherhuset...

Ja, og hun kan også lade være. Det kaldes for fri vilje, og det er noget
også manden burde have i baghovedet når han slipper sæden løs.

> Iøvrigt sad hun og gramsede ham på pikken når de sad inde ved
> spisebordet, så det var vel lige før hun kunne have klemt sæden ud af
> ham :)

Tja, hun gjorde vel hvad hun kunne slippe af sted med.
Robert virker bare en anelse dum nu, ikke?

M.v.h.

Paul

Fra : andropov

Dato : 07-03-05 16:29

>Han virkede "fornuftig", men alligevel kunne han ikke lade pikken blive i
>bukserne.

Han skulle vel også gerne kunne have sex (når han vidste at kvinden
tager p-piller) hvis ikke det var for bedrageriske kvinder.

>Jeg synes nu den måde du stiller det op på forudsætter, at manden ikke
>behøver yderligere omtanke for, hvor hans sæd ender.

Man aftaler vel i fællesskab når man vil have børn.

>Tja, hun gjorde vel hvad hun kunne slippe af sted med.
>Robert virker bare en anelse dum nu, ikke?

Hvis man kalder en mand som er blevet bedraget for dum så ja.