Er man så snerpet?
Fra : iSteen

Dato : 26-02-05 17:22

Hey

Jeg har båndet et par udsendelser fra serien 'Sextips til piger...og
drenge', da de som regel ligger på et mærkeligt sendetidspunkt.

Jeg havde glædet mig til at se lidt på sagerne, sammen med konen -
men 'den slags' gad hun virkeligt ikke spilde sin tid på, så hellere
knalde en dvd på.

Jeg syntes det var en lidt snerpet måde at affærdige det på, havde
det været en pornofilm kunne jeg have forstået det, men en
forholdsvis seriøs udsendelse...

Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -
hverken i tv eller på nettet?

--
Steen

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-02-05 17:57

iSteen wrote:
[iStens kone ville ikke se en båndet "Sextips for piger og
drenge"]
> Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -
> hverken i tv eller på nettet?

Kvinder kan nemt frygte at føle sig presset, hvis de bliver
konfronteret med materiale (historier, film, TV) som lægger
et højt niveau mht. kvinders seksuelle eksperimenteren.

Forestil dig en TV-udsendelse hvori der optræder 8-10
kvinder, der *alle* har prøvet analsex, eller der alle har
prøvet at blive domineret. Den lægger et pres på kvinden der
ser programmet, om at hun er *unormal* hvis hun ikke har
prøvet det. Især hendes mand eller kæreste kan bruge
udsendelsen som en løftestang til at forsøge at presse hende
til at overvinde en eller flere hæmninger.

Derfor ønsker mange kvinder helt at undgå konfrontationer
med sådant materiale. De ønsker at bevare en opfattelse af
at det kun er et fåtal af deres kønsfæller der
eksperimenterer med kinky sex. (Og så er vi efterhånden ovre
i noget der lugter af "'porno'-frit miljø", en bizar
forening som er modstander af billeder af nøgne (dvs.
upornografiske) kvinder i det offentlige rum).

Man kan endda forestille sig at nogle kvinder har den
opfattelse at det kun er grimme og/eller overvægtige kvinder
der har behov for at være kinky for at holde på deres
kærester, mens en normalt udseende kvinde er "nok i sig
selv" for en almindelig mand, og derfor ikke behøver at
bedrive uartigheder for at holde på ham. Det er selvfølgelig
dybt, dybt ulogisk, men vi taler jo trods alt om kvinder...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-02-05 19:47

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Kvinder kan nemt frygte at føle sig presset, hvis de bliver
> konfronteret med materiale (historier, film, TV) som lægger
> et højt niveau mht. kvinders seksuelle eksperimenteren.

Det kan godt være du har ret der!
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-02-05 19:47

> [...]

> forening som er modstander af billeder af nøgne (dvs.
> upornografiske) kvinder i det offentlige rum).

Jeg kan såmænd sagtens følge foreningen et godt stykke henad vejen.
Jeg synes det er dybt åndssvagt, at når jeg står i Brugsen med min
datter på 10 år, og hun gerne vil have det nye Witch/Winx blad....eller
hvad de nu hedder i denne måned, så står de i børnehøjde, lige ved siden
Analdronningen Hübchen Med De Kanonstore Siliconebabser!
SKAL børn absolut have den slags ind med Anders And?
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 26-02-05 21:15

Steen Jensen wrote:

> [...]
> Analdronningen Hübchen Med De Kanonstore Siliconebabser!
> SKAL børn absolut have den slags ind med Anders And?

Foreningen skal *ikke* kalde det pornografi. Det er
fuldstændig upassende at de misbruger sproget på den måde.
Pornografi er når der *sker* noget, eller muligvis hvis der
på billedet kan ses et mandslem i begejstret tilstand.
Almindelig nøgenhed er *ikke* pornografi. Derfor må
foreningen enten holde op med at bekæmpe nøgenhed, eller
også må de skifte navn.

En helt anden ting er at jeg er modstander af grimme
brystimplantater. Det forvo følelsesmæssig skade på såvel
vokse som børn at blive konfronteret med den slags,
hvadenten det sker på supermarkedets bladhylder eller på
Kanal København efter midnat.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Anita

Dato : 26-02-05 18:07

iSteen wrote:
> [...]
>
> Jeg havde glædet mig til at se lidt på sagerne, sammen med konen -
> men 'den slags' gad hun virkeligt ikke spilde sin tid på, så hellere

Jeg tænkte også til at starte med at det var lidt for poppet. Men må også
indrømme at nogle af de tips, de har vist, lød okay.

> Jeg syntes det var en lidt snerpet måde at affærdige det på, havde
> det været en pornofilm kunne jeg have forstået det, men en
> forholdsvis seriøs udsendelse...

Seriøs og seriøs

> Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -
> hverken i tv eller på nettet?

Jeg har set udsendelserne sammen med min kæreste. Vi har grinet af
udsendelsen men også stjålet et par af de tricks vi syntes lød spændende.

Venligst Anita

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-02-05 19:47

Anita <anita@*SLET*stofanet.dk> wrote:

> Seriøs og seriøs

Ja, okay - jeg tilføjede 'forholdsvis' netop derfor.
Underholdning - men uden at være plat
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : PerX ...

Dato : 26-02-05 18:01

In article <Xns9609B0BA2DAEBiSteensletGmailcom@62.243.74.162>,
iSteen@sletGmail.com says...
> Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -
> hverken i tv eller på nettet?

Du har ikke sagt det på en måde så hun opfattede det som en kritik af
hende? ("Du er jo så dårlig til sex du må lige lære noget her")

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-02-05 19:47

PerX ... <hyp1999@_hotmail_remove_this_.com> wrote:

> Du har ikke sagt det på en måde så hun opfattede det som en kritik af
> hende? ("Du er jo så dårlig til sex du må lige lære noget her")

Næh, jeg havde overvejet mine ord først, netop så det ikke skulle være
en beklagelse over dårligt håndarbejde...om man så må sige
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Tina

Dato : 26-02-05 18:55

"iSteen" <iSteen@sletGmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> forholdsvis seriøs udsendelse...
>
> Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -

Vi har da også set det sammen, og ja der var en del gode tips.

Prøv og snak med din kone om hvorfor hun ikke har lyst at se det?

Fra : Steen Jensen

Dato : 26-02-05 19:47

Tina <321@123.dk> wrote:

> Prøv og snak med din kone om hvorfor hun ikke har lyst at se det?

Det spurgte jeg hende osse om, men hun mener ikke, at hun skal lære den
slags fra fjernsynet, den slags skal jeg fortælle hende, mener hun.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 27-02-05 13:50

Steen Jensen wrote:

> Det spurgte jeg hende osse om, men hun mener ikke, at hun skal lære
> den slags fra fjernsynet, den slags skal jeg fortælle hende, mener
> hun.

Hvad er der så i vejen med at du hører/ser udsendelserne, og bruger de
oplysninger du kan på hende, og ellers beder hende gøre nogle af de ting du
hører om på dig??

hvad er målet egentligt??
at dele den oplevelse med din kone som det er at se/høre udsendelserne,
eller at opnå et mere eksperimenterende sexliv?

--
Knus, Sabina
Se vores sunde, smukke og charmerende persere på

Fra : Nette

Dato : 27-02-05 10:37

"iSteen" skrev

> Er det bare mig, eller gider kvinder ikke se den slags oplysninger -
> hverken i tv eller på nettet?

Vi har set en af de udsendelser. - Vi tog det som det rene humor.
Min bedre halvdel mener dog det godt kunne åbne nogle tankestrømme.
Vi har dog ikke siddet klistret foran skærmen de sidste mange søndage,-
eller hvornår det nu er de sender det.

Jeg tror, det er meget forskelligt, om kvinder er til sådan noget eller ej.
Nu ved jeg ikke, hvordan jeres forhold er, men....

Er i vant til at snakke om sex? Fungerer jeres sexliv? Eksperimenter I?

Hvis ikke, så har hun måske fået et chok?

Nette

Fra : anne

Dato : 27-02-05 11:14

klip
> [...]
>
> Er i vant til at snakke om sex? Fungerer jeres sexliv? Eksperimenter I?
>
> Hvis ikke, så har hun måske fået et chok?

klip

Jeg vil nok gi´ Nette ret, hvis i ikke normalt snakker
sammen om sex så har hun nok fået lidt af et chok !
Men jeg mener at man er nød til at snak med sin partner
om sex.
Min mand og jeg har altid snakket åbnet om hvad vi begge ønsker ud af den
tid vi bruger i "sengen" .
Jeg er til lidt mere hård og han er blød, så hvis man ikke
snakker sammen så kan det gi lidt problemer.

Men det er vigtigt at din kone er klar over at det ikke er
en form for kritik af hende, men mere for at måske få et
par ideér til hvordan i prøver lidt nyt

Anne.

Fra : Steen Jensen

Dato : 27-02-05 17:26

Nette <nettesnetpostfjerndette@hotmail.com> wrote:

> Er i vant til at snakke om sex? Fungerer jeres sexliv? Eksperimenter I?
>
> Hvis ikke, så har hun måske fået et chok?

Svaret må nok være 'nej' i alle tre tilfælde, så måske har tanken om at
se sådan en udsendele, været for overvældende for hende.
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Nette

Dato : 28-02-05 07:27

"Steen Jensen" skrev

> Svaret må nok være 'nej' i alle tre tilfælde, så måske har tanken om at
> se sådan en udsendele, været for overvældende for hende.

Måske, men måske kan det også være fordi hun fik et chok over at du tænker i
de baner, og at du endda tænkte på at drage hende ind i det.
Vi mennesker er ikke tankelæsere. Hvis du ikke snakker med din kone om sex
( og omvendt) kan I ikke vide, hvordan og hvor meget I hver i sær tænker på
det. Hvis udgangspunktet er nul og du med årene har bevæget dig fra nul og
hen til ti, uden at gøre opmærksom på det, så kan det virkelig være et chok
at få, når du sådan lige ud af det rene ingenting fortæller, at du nu rent
faktisk ligger på ti. - Og at du forventer, hun gør det samme.
Og på den måde giver det også mening, at hun bliver nervøs, fordi,- skal i
se det fordi du mener, hun ikke slår til? Det er da aldrig noget, du har
beklaget dig over før? ( Hendes tanker,- ikke dine).

Det er lidt svært at forklare, - måske en anden kan forklare det bedre, hvis
du ikke fatter en meter af, hvad jeg mener.

Nette

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 27-02-05 18:54

[iSteen | 26 Feb 2005 16:22:18 GMT]

>Jeg havde glædet mig til at se lidt på sagerne, sammen med konen -
>men 'den slags' gad hun virkeligt ikke spilde sin tid på, så hellere
>knalde en dvd på.

Jeg er helt enig med din kone :)

Jeg har selv set 3 af programmerne - og føler at det var det mest
intetsigende *bavl* det fandtes - deres niveau af oplysning er meget i
børnehavestadiet.

>Jeg syntes det var en lidt snerpet måde at affærdige det på, havde
>det været en pornofilm kunne jeg have forstået det, men en
>forholdsvis seriøs udsendelse...

Nu kender jeg jo ikke din kone - men det behøver vel ikke at være snerperi
der gjorde at hun ikke ville se det - måske syntes hun blot at det var et
intetsigende program?

/René

Fra : Peter Knutsen

Dato : 28-02-05 03:28

Rene' Hjorth wrote:
> [...]
>
> Jeg har selv set 3 af programmerne - og føler at det var det mest
> intetsigende *bavl* det fandtes - deres niveau af oplysning er meget i

Nu har du jo prøvet mange ting, René. Deri skiller du dig
voldsomt ud fra dén gennemsnitlige daner, som man må formode
at programmet er rettet mod: Stærkt vanilieorienterede
personer, som har brug for at få tingene i et stille og
roligt tempo, og startende på et niveau hvor *alle* kan være
med.

> Nu kender jeg jo ikke din kone - men det behøver vel ikke at være snerperi
> der gjorde at hun ikke ville se det - måske syntes hun blot at det var et
> intetsigende program?

Steen har lige svaret, andetsteds i tråden, at han og hans
kone aldrig har eksperimenteret seksuelt.

Omvendt lyder hans "knalde en DVD på" som om der er tale om
en pornografisk film, så konklusionen må være at vi ikke kan
være sikre på hvad det er Steen mener med "eksperimentere
seksuelt".

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Rene' Hjorth

Dato : 28-02-05 17:00

[Peter Knutsen | Mon, 28 Feb 2005 03:28:07 +0100]

> [...]
>personer, som har brug for at få tingene i et stille og
>roligt tempo, og startende på et niveau hvor *alle* kan være

Du har jo nok ret (det har du jo ofte). Men alligevel fandt jeg det
lynhurtigt kedeligt og føler jo ellers at vi i en seksuel (delvist) frigjort
hverdag overhovedet ikke kan blive bonert e.l. af slige programmer.

En af mine fejl var måske også at jeg havde indset at det var et meget
heteroseksuelt program og indstillet mig på det, men at det også var meget
fokuseret på kvindens opfattelse, kvindens forståelse, kvindens accept o.l.
betød måske at det blev en ekstra tand for banalt for mig.

Men hvis programmet kan gøre en forskel og måske give nogle flere lysten og
modet til at eksperimentere er jeg da rigtigt glad for at programmet bliver
sendt.

>Steen har lige svaret, andetsteds i tråden, at han og hans
>kone aldrig har eksperimenteret seksuelt.

Woah! Findes de virkeligt?

/René

Fra : Steen Jensen

Dato : 28-02-05 22:32

Peter Knutsen <peter@sagatafl.invalid> wrote:

> Omvendt lyder hans "knalde en DVD på" som om der er tale om
> en pornografisk film,

Nej, det var ikke lige det jeg mente.
Vi så faktisk The Village, og den var da osse en god oplevelse
--
Steen
Sendes uden porto.

Fra : Jens Bruun

Dato : 03-03-05 23:39

> [...]

> Jeg havde glædet mig til at se lidt på sagerne, sammen med konen -
> men 'den slags' gad hun virkeligt ikke spilde sin tid på, så hellere

Det kan jeg sgu' godt forstå. Intet er værre end vammelt lir, der er pakket
ind som semi-seriøs udsendelse på TV2.

> Jeg syntes det var en lidt snerpet måde at affærdige det på, havde
> det været en pornofilm kunne jeg have forstået det, men en
> forholdsvis seriøs udsendelse...

Du fangede den ikke, vel?

Du ynder også at se "dokumentarudsendelser" på TVDanmark og TV3, hvor man
f.eks. "udforsker" pornoindustrien - bare så'en helt seriøst, ikke?

--
-Jens B.

Fra : iSteen

Dato : 04-03-05 11:42

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> wrote in

> Du ynder også at se "dokumentarudsendelser" på TVDanmark og TV3,
> hvor man f.eks. "udforsker" pornoindustrien - bare så'en helt
> seriøst, ikke?

Næ, gør du?
Jeg fanger ikke andre kanaler end DR1 og TV2 - gør du det?