Betinget fængsel for gruppevoldtægt i
Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-05 18:05

< http://nyhederne.tv2.dk/article.php?id=1983096 >

Et fodboldhold anklages for at have gruppevoldtaget en
15-årig pige i en lejlighed, der er ejet eller lejet af en
af spillerne.

Seks af fodboldspillerne slipper med et års betinget
fængsel. (De andre melder historien ikke noget om).

Det er tankevækkende at det seksuelle samkvem fandt sted i
sommeren 2003, mens sportsfolkene først blev anholdt i
december 2004...

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Per Vadmand

Dato : 17-02-05 18:26

"Peter Knutsen" <peter@sagatafl.invalid> wrote in message

> [...]
>
> Det er tankevækkende at det seksuelle samkvem fandt sted i sommeren 2003,
> mens sportsfolkene først blev anholdt i december 2004...

Gad vide, om de var sluppet så billigt, hvis de havde været indvandrere.

Per V.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 17-02-05 19:17

Per Vadmand wrote:
> Gad vide, om de var sluppet så billigt, hvis de havde været indvandrere.

Japanerne skulle efter sigende være ganske "gode" til at
diskriminere på basis af nationaliet.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 17-02-05 19:55

On Thu, 17 Feb 2005 19:16:35 +0100, Peter Knutsen
<peter@sagatafl.invalid> wrote:

>Japanerne skulle efter sigende være ganske "gode" til at
>diskriminere på basis af nationaliet.

Der er faktisk næsten ingen indvandrere i Japan

/Alex

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-02-05 00:56

> Der er faktisk næsten ingen indvandrere i Japan

De er jo også ekstremt racistiske.

Mark

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-02-05 05:24

Mark Thomas Gazel wrote:
> De er jo også ekstremt racistiske.

Indvandring sker jo typisk til lande hvor indvandrerne har
en forventning om at de kan overleve, dvs. enten forventer
de høje sociale ydelser eller også forventer de at det er
nemt at finde arbejde.

Hvis Japan ingen af delene har, så bliver det ikke dér
indvandrerne vandrer hen.

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Ukendt

Dato : 18-02-05 09:02

"Mark Thomas Gazel" <markgazel@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De er jo også ekstremt racistiske.

Egentlig ikke.

Japan er blot et meget lukket og traditionsbundet samfund, hvor man enten er
med, eller ikke er med. Længere er den ikke.
Hvis du kom til Japan, kunne sproget, og var i stand til at gebærde dig som
en Japaner, så ville du aldrig blive udsat for andet end respekt, uanset din
hudfarve.

/Alex

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-02-05 13:23

Alex Linaa wrote:

> [...]
> en Japaner, så ville du aldrig blive udsat for andet end respekt, uanset din

Det gælder også koreanere?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-02-05 17:03

> [...]
> Hvis du kom til Japan, kunne sproget, og var i stand til at gebærde
> dig som en Japaner, så ville du aldrig blive udsat for andet end

Vil ikke-japanere ikke altid blive betragtet som en gaijin. Uanset, hvor
japansk tilpassede de ellers er?

Hvis jeg påstår, at de sidste to sæder i det fyldte tog altid er dem på hver
side af ikke-japaneren, tager jeg så helt fejl?

Det er bare en påstand, men det er min opfattelse.

Mark

Fra : Anita

Dato : 18-02-05 17:45

Mark Thomas Gazel wrote:
> Vil ikke-japanere ikke altid blive betragtet som en gaijin. Uanset,
> hvor japansk tilpassede de ellers er?

Nu er japanere ekstremt høflige, så de kunne aldrig finde på at behandle en
udlænding dårligt.

> Hvis jeg påstår, at de sidste to sæder i det fyldte tog altid er dem
> på hver side af ikke-japaneren, tager jeg så helt fejl?

Det oplevede jeg ikke, da min kæreste og jeg var i Japan. Men det er da
muligt jeg bare ikke lagde mærke til det.

> Det er bare en påstand, men det er min opfattelse.

Jeg oplevede på ingen måde japanerne som uvenlige. Tværtimod var de flove
over og kede af at de ikke kunne hjælpe os, når vi på engelsk forsøgte at
spørge om hjælp til det ene eller andet.

Venligst Anita

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 18-02-05 18:16

Hej Anita

> Jeg oplevede på ingen måde japanerne som uvenlige. Tværtimod var de
> flove over og kede af at de ikke kunne hjælpe os, når vi på engelsk
> forsøgte at spørge om hjælp til det ene eller andet.

Tak for svaret. Det ser ud til at det var min fordom. Det er bare, hvad jeg
har hørt. Jeg kunne da i øvrigt godt tænke mig at komme til Japan.

Mark

Fra : Anita

Dato : 18-02-05 18:48

Mark Thomas Gazel wrote:
> Hej Anita

> Tak for svaret. Det ser ud til at det var min fordom. Det er bare,
> hvad jeg har hørt. Jeg kunne da i øvrigt godt tænke mig at komme til
> Japan.

Så kan du godt begynde at spare op

Men spændende det var det. Og vi mødte da også en enkelt japaner i ny og næ
som kunne et par ord på engelsk.

Venligst Anita

Fra : Peter Knutsen

Dato : 18-02-05 05:21

Alex Linaa wrote:

> Der er faktisk næsten ingen indvandrere i Japan

Gad vide hvorfor...?

--
Peter Knutsen
sagatafl.org