[C5] Installering ny printer
Fra : Henrik

Dato : 07-05-05 20:36

Vi går og overvejer at skifte vores gamle HP laserjet 5 ud med noget nyere
(en farvelaser fra Dell), men ville gerne have lidt input i relation til
vores C5 inden da.

Systemet er i dag baseret på en stationær pc (win XP SPII) med tre
tilknytede printere (alle på hver sin LPT port - LJ5 på lpt1) samt C5
version 3.

C5 bruger alle tre printere
- Lj5 til faktura print (skuffe 1:faktura skuffe 2: FI-kort skuffe 3: blankt
papir)
- på Lpt 2 & 3 sidder der matrixprinere til fragtbreve og labels

Når jeg kobler den nye laser på, kan jeg så uden problemer anvende USB
porten eller endda koble PC'en og printeren sammen via netværkskort - eller
skal jeg anvende paralelporten igen.

Skal der foretages ændringer i windows (udover at installere printer driver
og valg af primærprinter) og i C5 (udover at programmet første gang
kommentere at der er sket en ændring i printeropsætningen) ??

Kan jeg regne med at FI-kortet ikke skal justeres?

Er der andet jeg bør være opmærksom på?

Fra : JSM

Dato : 08-05-05 12:25

> Når jeg kobler den nye laser på, kan jeg så uden problemer anvende USB
> porten eller endda koble PC'en og printeren sammen via netværkskort

Ja.
> - eller skal jeg anvende paralelporten igen.

Nej.

> [...]
> og valg af primærprinter) og i C5 (udover at programmet første gang
> kommentere at der er sket en ændring i printeropsætningen) ??

Næh. Det mener jeg da ikke.

> Kan jeg regne med at FI-kortet ikke skal justeres?

Det er desværre nok nærmere omvendt. Du kan regne med at FI-kortet _skal_
justeres.

mvh
Jesper

Fra : Petersen_Michael

Dato : 08-05-05 13:34

In news:427df723$0$79456$14726298@news.sunsite.dk,
JSM <sevelsted@spamnejtakpc.dk> wrote:

> Det er desværre nok nærmere omvendt. Du kan regne med at FI-kortet
> _skal_ justeres.

Hmm.. Hvis han anvender samme font, og størrelse, bør der ikke være
ændringer? Og der er jo klare definitioner for hvilken font, og
størrelse der anvendes på FI kort..

Hvis FI kortene skal justeres skal de SVJV også godkendes af PBS igen?
Mener der står i aftalen, at hvis der sker væsentlige ændringer i
udskriftsudstyret (ny printer) skal de igen have nogle prøve faktura til
test..
--
Med venlig hilsen Michael Petersen
residerende i Nyborg