Hvornår skal man rejse til Schweiz?
Fra : keldhh@gmail.com

Dato : 07-05-05 19:44

Jeg planlægger en tur til Schweiz til sommer, omkring St. Moritz
området.
Jeg vil helst rejse til september, men er det mon for sent? Det skal jo
ikke være en vinterferie
Vi kører i bil, men vil gerne tage ture op med bjergbaner og gå lidt
omkring oppe i højderne.
Det gør ikke noget at der er lidt efterårsstemning, bare det ikke
bliver for koldt.
Kan man iøvrigt se nogen steder hvornår der er mest sol i området?
/Keld

Fra : Michael Nørgaard And~

Dato : 08-05-05 13:45

September er efter min mening på ingen måde for sent. Der er stadig dejlig
varmt i dalene, efterårsfarverne begynder så småt - og måske er der en smule
sne på de højeste bjergtoppe. Men på ingen måde vinterferie...

Det skal dog siges, at jeg kender mest til kantonen Wallis - og her er der
(også) skønt i september/oktober. Og det er absolut ikke noget problem at
tage bjergbaner op i højden for at vandre

Så tag i roligt afsted og ha' en rigtig god tur til dette meget smukke land

Men kig ellers på: http://no.myswitzerland.com/en/weather.cfm

Venlig hilsen
Anne-Mette

Fra : keldhh@gmail.com

Dato : 09-05-05 19:06

Jeg mailede St. Moritz' turistkontor og fik dette svar:

Thank you for your request.

If you like to visit St. Moritz in the summer time, it's nice if you
come between middle of June and middle of September.

It's always difficult, to tell when it's starts to be cold in our
region. St. Moritz is located on 1800 m above sea level, so the weather
can change quite quickly and we can get also cold days in the summer
time. If you decide to come between this time which I told you, I'm
sure you will have a nice and warm time in St. Moritz.

-----

Jeg tror nu nok vi vælger Juli, bl.a fordi St. Moritz ligger så
højt. August kan vi ikke.
Tak for svaret Anne-Mette!