Dios mio,estoy curado ! Del 2 [Repost]
Fra : Erik Dalgas

Dato : 26-05-01 22:45

HVAD ER VÆKKELSE OG HVAD LÆGGER BAG.

I mit første indlæg om, dette emne, beskrev jeg udfra bogen, Se din Gud har
vist han er konge, hvad vækkelsen i Argentina medførte. I dette indlæg vil
jeg, igen udfra samme bog, beskrive ånden bag denne mægtige manifestation,
af Guds kraft.

Udrag af profetiske budskaber, modtaget i City Bell i 1951.

1. Et kald til sønderbrydelse.

(- Du beder mig om at blive brudt; jeg kommer nær for at gøre det og du
flygter fra mig. Ønsker du virkelig at blive brudt ?

Jeg ønsker dit hjerte, angerfuldt og ydmygt ; så jeg kan gøre min gerning.

Hvis du går ned, går du op. Hvis du går op, går du ned.

Ydmyg jer og jeg vil ophøje jer. Jeg vil gøre min gerning i jer. Med
naturlighed, enfoldighed og ydmyghed. Ydmyg jer.

Uden underkastelse vil du ikke være i stand til at opnå noget.

Bliv ved med at gå nedad dag for dag. Bliv ikke overrasket over, når du er
kommet helt ned, at jeg vil oprejse dig derfra.-)

2. Et kald til at være dicipel.

(- Hvem er først i dit liv ? Hvor megen tid tilbringer du for mig ? Og for
dig selv ? Det halve ? Nej ! Alt eller intet.

Det vil ikke være hverken behageligt eller tiltalende at overgive alt til
mig.

Husk : Denne verdens naturlige ting vil forgå; Men jeg er evig.

Vær ikke bange for at forlade fader og moder eller hvadsomhelst, du måtte
elske her, for min skyld.

Hvor mange af jer vil træde ind i rækkerne af dem der giver deres liv for de
sjæle, som fortabes. Hvor mange er rede til at følge mig ?

Af alle dem jeg kalder, er det ikke alle jeg udvælger. Søg at blive udvalgt.

Tænker du, at det hele er let ? Sandelig, du var ikke frelst. Dog befinder
du dig nu på et kostbart sted. På et trøstens sted. Men der var èn som
betalte en vældig formue for dig. Større end al verdens rigdom.

Du vil skinne ; men jeg skal lutre. Der er strid mellem mig og dig ; men jeg
vil tage mig af det. Mine løfter er til at stole på. Jeg vil ikke svigte
dem.

Tæl alle de gange, da jeg svigtede mine løfter. Jeg holder mine løfter.

Den måde jeg arbejder på, kan den menneskelige forstand ikke forstå eller
regne ud.

Hvorfor tvivler i og siger at jeg ikke er med jer i det selvsamme øjeblik da
jeg er ved at lede jeres liv ?

Jeg er din Gud, ingen i denne verden skal være for dig som mig. Jeg vil
opholde dig ; Jeg vil klæde dig ; Jeg vil leve med dig. Tillad mig at komme
ind i dig.

Vær tålmodig ! Lær at bie på mig. Du vil modtage, når du forventer og tror.
Bliv ikke desperat, sig heller ikke hvornår. Overlad det i mine hænder. Bi
kun på mig.

Hvorfor stoler du på din forstand og dine ideer ? Stol på mig.

Bed mig om tro, idet du tror at du vil få den og jeg vil give dig den. Tro !
Jeg er din Gud, som giver dig liv i overflod.

Tro !

Tillid til mine ord, er af stor vigtighed.-)

Disse to budskaber er hentet i bogens efterskrift, som består af en række
budskaber, der alle sigter til sand overgivelse og tro på Guds Ord.
Vækkelsen i Argentina kom som svar på lydige tjeneres bøn og sønderbrydelse.

Mvh

Erik Dalgas
--
erik.dalgas@mail.dk