problemer med lagerregnskab ny version udv~
Fra : ibber

Dato : 05-05-05 18:39

Som tidligere nævnt fik problemer med skattevæsnet.
Forhistorie havde lavet en internetauktion hvor jeg solgte nogen varer.

Da jeg stoppede, satte skattevæsnet min skat efter skøn, stort set alt,
mente skattevæsenet var/skulle beskattes 50% som privat. Computeren som
auktionen kørte på 50 % privat. Internetforbindelse 50 % privat, osv.
Når min omsætning ikke var større kunne jeg ikke trække fuld
internetforbindelse fra sagde skattevæsnet.
Jeg klagede til skatteklageankenævnet, der gav mig medhold i næsten alt og
alt blev sat ned til 20 % privat forbrug.

Herefter indkaldte told og skat mine regnskaber, som de gennemgik i et halvt
år, uden at finde nogen anmærkninger.
så tilbage til skattevæsnet der ikke ville lade mig trække mit varekøb fra,
medmindre de så et komplet lagerregnskab

Skatteklageankenævnet skrev den 2 maj 05
Skatteforvaltningen har den 28 april tilskrevet dem om at fremsende
samtlige varekøbsbilag og salgsbilag for årene 2000-2002
lageroptællingslister ultimo 2000,2001 og ved virksomhedens ophør den 15.02
Opgørelse hvor samtlige købsbilag skal kunne følge til enten salgsbilag
eller lageropgørelserne.

skatteankenævnet fik ikke på mødte den 28 april oplysninger der medfører, at
de tidligere stillede krav til dokumention for varekøb, lageropgørelser og
skal kan eller vil kunne opfyldes.
De kan derfor ikke trække varekøb fra.

og så var det jeg spurgte jer hvordan laver man et lagerregnskab

Fra : Jonathan Stein

Dato : 05-05-05 21:13

ibber wrote:

> [...]
> Opgørelse hvor samtlige købsbilag skal kunne følge til enten salgsbilag

Ok - med andre kan du kun trække varekøb fra, hvis du kan dokumentere,
at varen enten er solgt eller lagt på lager.

Købte du i år 2000 f.eks. 50 stk og solgte 40, så skal din
lageroptælling ved årsskiftet 2000/2001 gerne vise 10 stk.

I år 2001 kunne du have købt 60 stk og solgt 70 stk - så er der intet på
lager ved årsskiftet 2001/2002.

Lageroptællingens nøjagtighed afhænger en del af varerne. Grus kan du
opgøre som en omtrentlig mængde i ton eller m3 - computere skal nok
opgøres i stk med modelbetegnelse og gerne serienummer.

M.v.h.

Jonathan

http://www.jsp-hotel.dk/

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 05-05-05 21:54

Den 05-05-05 19.39 skrev ibber følgende:

[udvidet forklaring cuttet]

Tak for den udvidede forklaring, den gør det jo lidt mere forståeligt.
Hvis du selv prøver at genlæse indlægget vil du se, at der intetsteds er
krav om, at du skal kunne fortælle, hvem der har købt hvad.

Som Jonathan også skriver, skal du simpelthen bare fortælle, hvilke
varer du har købt, hvilke varer du har solgt, og hvor mange du har på
lager. Så enkelt er det at lave et lagerregnskab.

Opgørelsen kan så dokumenteres med fakturaer på varekøb samt
kassebogskladder eller andet du har ført over dit salg, garneret med et
optælling af dit varelager.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
34 tips & tricks til Internet Explorer.