taxa jfk/times square
Fra : Jens Nielsen

Dato : 05-05-05 10:10

er der nogen der ved hvad en sådan taxa-tur koster`?

mvh
jens

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 05-05-05 10:44

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in news:4279e2de$0$657
$edfadb0f@dread16.news.tele.dk:

> er der nogen der ved hvad en sådan taxa-tur koster`?

45$ er fixed price fra JFK til all-over Manhattan.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Finn

Dato : 05-05-05 16:47

"Jens Nielsen" <jensnielsen@mail.tele.dk> wrote in message
> er der nogen der ved hvad en sådan taxa-tur koster`?
>
> mvh
> jens

Hej

Vi har lige været i NY.

På udrejsen tog vi en taxi som kostede de $ 45 som beskrevet. Denne takst er
fast uanset hvor på Manhatten man skal. Der kan tilkomme bro/tunnelafgift
hvis chaufføren vælger en rute hvor der skal betales. + de obligatoriske
15 - 20 % i drikkepenge.

Da vi skulle hjem tog vi Subwayen ud over Brooklyn, og så "Skytrain" det
sidste stykke til lufthavnen. Subway koster $2 (uanset rejselængde) og
Skytrain $5, ialt $7 per person, så afhængig af hvor mange man er, er det
noget billigere end Taxi.

Tidsmæssigt er det nogenlunde det samme - men i myldretiden vil jeg tro at
Taxi tager noget længere tid end alternativet.

Check evt denne side: http://www.panynj.gov/aviation/jgtsfram.htm der kan
det hele ses.

Yderligere forklaring til skytrain/subway kan gives hvis du ønsker det.

--
Mvh. Finn