Hotel, Hong Kong
Fra : Lars

Dato : 04-05-05 21:25

Hej!

Er der nogen, som kan anbefale et turisthotel i det centrale Hong Kong
(Kowloon) til et par overnatninger i august.

Med turisthotel mener jeg ikke YMCA/"vandrehjem-standard", men heller ikke
vild 5-stjernet luksus :)

Google giver en zillion hits til onlinebooking - bla. via
http://www.asiarooms.com/hong_kong/hong_kong.html - men jeg hører gerne fra
folk som kan anbefale et bestemt hotel

m.v.h Lars
email er lars punktum veno punktum jakobsen at mail1 punktum stofanet
punktum dk

Fra : Jette

Dato : 05-05-05 09:50

"Lars" <a.b.c@a.c.b> skrev i en meddelelse
> [...]
> vild 5-stjernet luksus :)
>
> Google giver en zillion hits til onlinebooking - bla. via

Personligt foretrækker jeg Hong Kong Island, men jeg har overnattet et par
gange i Kowloon og kan anbefale både YMCA Salisbury Hotel (!), som er af
glimrende høj hotelstandard og desuden har en fin udsigt over mod HK Island,
og Holiday Inn Golden Mile på Nathan Rd. som er af lidt højere standard, men
hvor man til gengæld skal kæmpe sig gennem alle skrædderne og
kopiuresælgerne hver eneste gang, man bevæger sig uden for... YMCA har den
fordel, at det ligger lige ned til Star Ferry, så det er hurtigt at komme
over på HK Island.

Hav en god tur. HK er en skøn by :)

Jette

Fra : Søren (7400)

Dato : 08-05-05 12:39

>Er der nogen, som kan anbefale et turisthotel i det centrale Hong Kong
>(Kowloon) til et par overnatninger i august.

http://www.hkfastfacts.com/hotels/my-hotel-review/Miramar-Hotel-Hong-Kong.html
Miramar hotel var fint da jeg var derude - skal dog siges det var med
arbejde. Der er vel ca. 5-10 minutters gang til star ferry

Fra : Morten Vinther Peder~

Dato : 16-05-05 13:06

On Wed, 4 May 2005 22:25:29 +0200, Lars wrote:

> [...]
> (Kowloon) til et par overnatninger i august.
>
> Med turisthotel mener jeg ikke YMCA/"vandrehjem-standard", men heller ikke

Sidst jeg var i HK boede jeg på "Newton Hotel Hong Kong" det er godt nok
ikke i Kowloon men på Hong Kong island. Men vil du bo "centralt" som du
kalder det kommer du til at betale noget mere eller på på et rigtig skod
sted. Husk det er meget nemt (og billigt) at komme rundt i HK.

Det er ikke noget 5-stjernet hotel, men rent og pænt. Jeg bestilte gennem
www.hotelshongkong.com, og må nok indrømme jeg var en smule skeptisk. Men
det virkede perfekt. Og prisen var bestemt rimelig lige under 60 US$ per
overnatning (Sidste år i august)

Beliggenheden er fin nok, der ligger en undergrundsstation omkring 50 meter
fra hotellet.

Via www.hotelshongkong.com kan du sikkert finde andre, og muligvis endnu
billigere, hoteller. Jeg valgte Newton da jeg har boet der et par måneder
for nogle år siden, og derfor kendte det.

Og god tur til HK! Fantastisk sted. Det er et sted jeg ikke kan komme
tilbage til tit nok

   Morten