Indrykning i <td>
Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 22:01

Hej

Jeg er ved at bygge noget op i tabeller, og vil gerne styre
det med CSS.
Nu vil jeg gerne have indrykning i enkelte tabelceller.
Dels i højre side, dels i venstre side. Både i celler der
indeholder tekst, og i celler der indeholder forms.

Det forsøger jeg at gøre ved at lave en class på min td.
Jeg har forsøgt forskelligt.
Det mest logiske synes jeg er:

..indrykning { margin-right: 10px; margin-left: 10px }

Men det sker der ingenting ved, hvis jeg siger:

..indrykning { text-indent: 10px; margin-right: 10px; margin-left: 10px }

rykker teksten pænt ind, men ikker mine forms.

Jeg vil nødig bruge noget padding eller spacing på cellerne,
det går tilsyneladende ud over hele tabellens bredde som
gerne skal flugte med andre tabeller.

Er der nogen der har den rigtige løsning?

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Andreas Haugstrup - ~

Dato : 26-05-01 22:11

>.indrykning { margin-right: 10px; margin-left: 10px }

prøv med padding i stedet for margin

Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 22:47

"Andreas Haugstrup - solitude.dk" <admin@solitude.dk> skrev

> prøv med padding i stedet for margin

Ja, det kan godt være jeg bliver nødt til det, men så skal jeg
bare lave om i en anden tabel, - for at få de to til at flugte.
Jeg bruger ikke frames men bygger op af centrerede tabeller.
Måske skal jeg bare neste den sidste i den første.
Ja det er nok måden. - Tak.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Ninzen

Dato : 26-05-01 23:20

"Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> skrev

> [...]
> Jeg bruger ikke frames men bygger op af centrerede tabeller.
> Måske skal jeg bare neste den sidste i den første.

Så fik jeg det til at funge.

--
Venlig hilsen Ninzen

Fra : Jørn Andersen

Dato : 27-05-01 03:35

On Sat, 26 May 2001 23:00:58 +0200, "Ninzen" <Ninzen@ofir.dk> wrote:

Hej Ninzen,

> [...]
>Jeg har forsøgt forskelligt.
>Det mest logiske synes jeg er:
>
>.indrykning { margin-right: 10px; margin-left: 10px }

Sikkert fordi du anvender den på tabelcellen, ikke?
Altså:
<TD class="indrykning">xyz</TD>

Har du prøvet at anvende den således:
<TD><P class="indrykning">xyz</P></TD>

<SNIP>

>Jeg vil nødig bruge noget padding eller spacing på cellerne,
>det går tilsyneladende ud over hele tabellens bredde som
>gerne skal flugte med andre tabeller.

Padding burde ikke gå ud over bredden - medmindre selvfølgelig det du
har i cellen ikke kan være der, men så vil du får samme problem med
margin.

Good luck,
Jørn

--
Jørn Andersen
Brønshøj

Fra : Ninzen

Dato : 27-05-01 10:02

"Jørn Andersen" <jorn.a@email.dk> skrev

> Sikkert fordi du anvender den på tabelcellen, ikke?
> Altså:
> <TD class="indrykning">xyz</TD>
>
> Har du prøvet at anvende den således:
> <TD><P class="indrykning">xyz</P></TD>

Jo jeg anvendte den på tabelcellen, og den virkede fint på
teksten, men ikke på formularen, det tror jeg heller ikke
en p class gør - vel?.
Jeg har løst det nu ved hjælp af padding og så neste mine
underliggende tabeller i den overliggende.
Det havde jeg ikke gjort først, og havde derfor problemer
med at tabellerne ikke flugtede.
--

Venlig hilsen Ninzen