Excel 2k3 Kopiering af celle formatering (~
Fra : Mike Johnson

Dato : 03-05-05 13:33

Hejsa

Er der nogen som kan sige mig hvordan man kopiere celleformatteringen
fra en celle til en anden (både baggrundsfarve samt evt. kanter) ?

På forhånd tak

MJ

Fra : Leo Heuser

Dato : 03-05-05 13:53

Hej Mike

Prøv selv at indspille følgende makro:

1. Kopiér cellen med de formater, der skal bruges.
2. Klik på en tom celle
3. Vælg Rediger > Indsæt speciel og vælg "Formater"

Makroen vil vise dig, hvad du skal gøre.

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Mike Johnson

Dato : 03-05-05 19:38

OK, jeg håbede bare på at der måske var en anden metode, så som

Selection.ApplyOutlineStyles =
Sheets("Sheet2").Range("E3").Borders(xlEdgeLeft)

Men hvis dette skulle virke, skulle man også have for de andre borders
samt baggrundsfarven..

Jeg nupper din metode

Takker

Fra : Leo Heuser

Dato : 03-05-05 20:48

> Jeg nupper din metode
>
> Takker

Velbekomme

LeoH

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 03-05-05 13:58

Hej Mike.

På en af dine værktøjslinjer, den hvor du kan klippe, kopierer og
indsætte,
er det næste ikon en pensel.

Marker den celle hvorfra formatet ønskes, klik på penslen og marker den
celle der skal have formatet.
Er der tale om flerer celle kan du dobbeltklik på penslen. Penslen
afbrydes
med tasten: Esc.

Du har en identisk pensel i Word.

Jørgen Bondesen

It has removed 415 spam emails to date.
Try www.SPAMfighter.com for free now!

Fra : Mike Johnson

Dato : 03-05-05 19:39

Jo, tak men problemet ved denne er at den generere en frygtelig masse
linier (i VBA), men disse kan selvfølgelig editeres

Tak for indslaget

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 03-05-05 20:02

Hej Mike.