Excel 2003 VBA check af celle
Fra : Mike Johnson

Dato : 02-05-05 13:44

Hej

Er der nogen som kan sige mig hvorledes jeg checker en celles værdi X
rækker oppe ? (X er variabel og stiger med 1 hver gang man skifter til
næste linie). Dette skal ske uden at man flytter fra den aktive celle.

På forhånd tak

MJ

Fra : Jan Kronsell

Dato : 02-05-05 13:54

"Mike Johnson" <powerviper4@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> rækker oppe ? (X er variabel og stiger med 1 hver gang man skifter til
> næste linie). Dette skal ske uden at man flytter fra den aktive celle.

Prøv at se på Offset, fx vil Activecell.Offset(-5, 0).Value give dig værdien
af en celle 5 højere oppe end den aktive celle.

Jan

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-05-05 13:56

Hej Mike

Èn måde:

Værdi = Activecell.Offset(-X,0).Value

Leo Heuser

Followup to newsgroup only please.

Fra : Mike Johnson

Dato : 02-05-05 15:14

Takker

Det ser ud til at være det jeg ledte efter

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-05-05 16:23

Velbekomme og tak for tilbagemeldingen

LeoH

Fra : Mike Johnson

Dato : 02-05-05 18:10

Findes der også en måde hvorpå man kan checke værdien i en variabelt
cell i et andet ark (men noget ala nedenstående) ?

På forhånd tak

MJ

On Mon, 2 May 2005 17:22:44 +0200, "Leo Heuser"

Fra : Leo Heuser

Dato : 02-05-05 19:36

Værdi = Sheets("Ark1").Range("F4").Offset(-1,2).Value

vil finde værdien i celle H3 i arket "Ark1"

Fra : Mike Johnson

Dato : 03-05-05 07:36

Tak. Jeg prøver

On Mon, 2 May 2005 20:36:00 +0200, "Leo Heuser"

Fra : Leo Heuser

Dato : 03-05-05 08:13

Velbekomme

LeoH

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 02-05-05 14:07

Hej Mike

Er det dette du søger?

Jeg forudsætter, at du markerer x celler i en kolonne og der så undersøges
for, at der er en stigning på 1.

Option Explicit
Const increment As Long = 1
Const hil As String = "Best regards from Joergen."

'----------------------------------------------------------
' Procedure : TestIncOne
' Date : 20050502
' Author : Joergen Bondesen
' Purpose : Controle selection, only One column, for
' increment 1
'----------------------------------------------------------
'
Sub TestIncOne()

Dim rrange As Range
Set rrange = Selection

If rrange.Rows.Count = 1 Then
MsgBox "We can't controle ONE cell, sorry.", _
vbCritical, hil
GoTo endmacro
End If

If rrange.Columns.Count > 1 Then
MsgBox "We can only controle ONE column, sorry.", _
vbCritical, hil
GoTo endmacro
End If

Dim rrangeNew As Range
Set rrangeNew = rrange.Offset(1, 0) _
.Resize(rrange.Rows.Count - 1, 1)

Dim cell As Range
For Each cell In rrangeNew

If cell.Value - increment <> cell.Offset(-1, 0).Value Then
Range(cell.Address).Select
MsgBox "Error in increment in selected cell, not " _
& increment, vbCritical, hil
GoTo endmacro
End If

Next cell