Pamplona Bull-run
Fra : Niels Hejnfelt

Dato : 01-05-05 20:46

Hej til grp.
under kør-selv ferie til spanien til sommer, havde jeg regnet med at tage en
enkelt overnatning i Pamplona mens der er "San Fermin", deres årlige
festival med det berømte tyreløb i gaderne, men jeg mangler et tip om et
hotel tæt på begivenhederne.Pris er ikke afgørende.
Er der nogen der har erfaring, eller kan anbefale noget, hvor der er
gå-afstand til løjerne?

Med venlig hilsen
Niels Hejnfelt
niels@hejnfelt.dk

Fra : Hanne Rasmussen

Dato : 01-05-05 21:52

Vi var der for et par år siden - og erfaringen siger at der meget tidligt er
udsolgt på alle hoteller i byen.På den anden side er byen ikke større end
man kan gå fra alle hoteller i selve Pamplona (max 20 minutters gå tur - og
der kører busser). Vi boede på et stort hotel lidt ude ved ringvejen. Det
var det eneste der havde plads. Det bliver også oprettet specielle
campingpladser for tilrejsende.
Så mit råd er - igang med hotel-søge-sider, og bestil lige nu!
Og - hvis du skal se tyrene løbe (og ikke løbe foran selv), skal du meget
tidligt op om morgenen for at se noget, eller betale mange penge for at leje
en balkon. Der er nemlig få steder med udsigt, da de mest løber i smalle
gader.
Vi købte billeter til Arenaen, hvor det hele slutter. Det var en fin
oplevelse, med fest og hornmusik fra kl. meget tidligt om morgenen. Derefter
ser man folk komme løbende ind, så kommer tyrene - og bagefter bliver der
sluppet ungtyre ind i arenaen som folk kan forlyste sig med. De bliver så
taget ud igen når de bliver for trætte. MEN - som dyreelskende dansker var
det stadig en blandet oplevelse, selv om alle tyre overlevede, var det ikke
rart at se på.
Det bedste var at opleve en hel by iført hvidt og rødt gå amok i 7*24 timers
byfest, for alle små børn og gamle damer.
Hilsen Hanne