Angivelse af moms via tastselv.
Fra : Anders Christensen

Dato : 01-05-05 20:32

Jeg sidder og skal angive min moms for første kvartal via tastselv.
Spørgsmålet er så:
Hvad gør jeg med ørene når jeg kun må indtaste hele tal i systemet?
- Skal de bare fjernes uden videre? (det mindes jeg at have hørt, men kan
ikke lige finde det)
- Skal man runde op/ned? (nej vel?)

Næste spørgsmål lyder:
Hvis jeg bare skal smide ørene væk kommer jeg til at indbetale for meget
moms (hele 25 øre)
Men hvordan bogfører jeg så det i summa, min konto kommer jo til ikke at
stemme i forhold til det summa regner med?

På forhånd tak.

--
Mvh Anders Christensen

Fra : Hans Hansen

Dato : 02-05-05 20:41

"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Men hvordan bogfører jeg så det i summa, min konto kommer jo til ikke at
> stemme i forhold til det summa regner med?

Nemt du anfører kroner og lader ørerne stå til næste kvartal - hvor svært
kan det være
Glem alt om at det SKAL stemme på ører - Okay du kan også bogføre dig ud af
øredifferencen og
oprette en øredifferencekonto under driften - Jeg havde engang en revisor på
besøg der hældte alle
25 ørerne ud af tutterne og misandten der var 1 stk 25 øre FOR MEGET i
tutten, det blev omgående
indskrevet i Revisionsprotokollen der skulle forelægges på højeste sted. Der
blev grint meget i den
store forsamling, da det blev læst op

vh Hans

Fra : Knud Berggreen

Dato : 03-05-05 16:21

On Mon, 2 May 2005 21:41:09 +0200, "Hans Hansen" <hans@hansen.dk>
wrote:

>"Anders Christensen" <vladimirr@FLADFISKvladimirr.dk> skrev i en meddelelse

>Nemt du anfører kroner og lader ørerne stå til næste kvartal - hvor svært
>kan det være

Næ, de skal ikke stå til næstye kvartal. Hver periode er afsluttede
perioder. Momsopgørelserne i Summa er også afsluttet for hver periode.

>Glem alt om at det SKAL stemme på ører - Okay du kan også bogføre dig ud af
>øredifferencen og
>oprette en øredifferencekonto under driften -

Du kan også bare bogføre differencen på varesalgskontoen uden moms.

/Knud

--
Forhandler af WinRAR, SummaSummarum, Norman Antivirus, PowerBASIC, ...
http://berggreen.dk