Oxygen boks
Fra : Jørgen Elholm

Dato : 01-05-05 13:40

Nu er det endelig lykkedes at finde en oxygen boks som er beregnet til
dykning.
Kittet er som et af de få godkendt til brug i europa.
Se kittet her:
http://www.holmegaardsdk.dk/modules/news/article.php?storyid=53

Jørgen

Fra : Henning

Dato : 01-05-05 18:04

On Sun, 1 May 2005 14:39:53 +0200, "Jørgen Elholm" <vip1@mail.dk>
wrote:

> [...]
>dykning.
>Kittet er som et af de få godkendt til brug i europa.

Interessant - man skal så bare stadig have en almindelig
førstehjælpskasse ved siden af.
Er der en pris?

Henning
hsb(at)image.dk

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 01-05-05 19:18

"Henning" <nomail@all.invalid> skrev i en meddelelse

> Interessant - man skal så bare stadig have en almindelig
> førstehjælpskasse ved siden af.
> Er der en pris?
>

> Henning
> hsb(at)image.dk

Da kittet ikke er fortolder endnu kender jeg ikke den nøjagtige pris.

Jørgen

Fra : Nikolaj Bech

Dato : 01-05-05 18:59

Hej Jørgen

Hvis jeg har overset noget i dit link beklager jeg, men jeg kan ikke
finde nogen information om producent, model og evt. dansk/udenlandsk
distributør/forhandler.

Er det noget vi andre må få at vide?

mvh
Nikolaj

Fra : Henrik

Dato : 02-05-05 15:50

Claus Drescher i Kolding forhandler denne type Oxy Boks - den er vist ret ny
på markedet.

http://home.worldonline.dk/cdr/page29.html

/Henrik

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 02-05-05 17:33

Selvfølgelig må alle da gerne vide dette.
Producenten er den Italienske San o Sub
Modellen er som vist.
Jeg har selv importeret kittet direkte fra producenten og jeg bestiller da
gerne til andre hvis interessen er tilstede.
Jørgen
www.holmegaardsdk.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-05-05 22:01

"Jørgen Elholm" <vip1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nu er det endelig lykkedes at finde en oxygen boks som er beregnet til
> dykning.
> Kittet er som et af de få godkendt til brug i europa.
> Se kittet her:

Hej Jørgen,

Kan du forklare hvorfor i har valgt lige netop denne model fremfor hvad man
"almindeligvis" har i klubberne?

mvh
Jonas

Fra : Jørgen Elholm

Dato : 02-05-05 17:15

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Hej Jørgen,
>
> Kan du forklare hvorfor i har valgt lige netop denne model fremfor hvad

Vi har valgt denne type af flg. årsager som er nævnes i prioriteret
rækkefølge

1. Den har alle de CE mærkninger der skal til for at den må sælges/benyttes
i europa.
2. Den har en størrelse der gør at den er nem at tage med ud på tur uden at
den fylder som et helt sæt udstyr.
3. Den er samtidig væsentlig billigere end andre kit.

Jørgen
www.holmegaardsdk.dk

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 02-05-05 17:46

"Jørgen Elholm" <vip1@mail.dk> skrev i en meddelelse
> 3. Den er samtidig væsentlig billigere end andre kit.

Er det ikke fordi den mangler "1. hjælps" delen af de sædvanlige kit. Du kan
f.eks. ikke give kunstigt åndedræt med 100% ilt så vidt jeg kan se.

Fra : isloth

Dato : 08-05-05 10:34

Hej Jonas
Som ny og ledende efter en oxygen boks - vil jeg gerne vide hvad den "model
som man almindeligvis har i klubberne" er ?
VH Ivan