Udstyr i børnestørelse
Fra : Michael Ove Jensen

Dato : 01-05-05 08:14

Hej

Er der nogen i nyhedsgruppen der ved hvor man kan købe udstyr - især vest -
i børnestørrelse.

Det skal være til en overkommelig pris - knægten vokser nok fra det inden
det er blevet brugt for mange gange - så det må gerne være brugt.

Mvh
Michael

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 01-05-05 09:56

Hej Michael,

"Michael Ove Jensen" <michael.ove@jensen.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen i nyhedsgruppen der ved hvor man kan købe udstyr - især
vest -
> i børnestørrelse.

Vi bruger vinger med et bagplade/seletøjssystem i ungdomsskolen. Det betyder
bl.a. at vi kan indstille udstyret til præcis den størrelse børn vi har med
at gøre, som du nok ved starter de i meget små størrelser og bliver meget
hurtigt større.

Her kan du se bagpladen og seletøjet, det består af en 4m langt gjord som du
indstiller og så klipper du det overflødigt af. Når han så bliver så for
stor til udstyret kan du købe en ny gjord for omkring 100 kr. og så tilpasse
det igen.
http://www.halcyon.dk/halcyon/site/produkter/seletoj_vaegtsystem/bagplade.html

Hvis han vokser meget kan du jo lade være med at klippe det alt for tæt, så
går der lidt længere tid før du skal skifte det.

> Det skal være til en overkommelig pris - knægten vokser nok fra det inden
> det er blevet brugt for mange gange - så det må gerne være brugt.

Det ligger godt nok i den dyre ende, men han kan også bruge det når han
bliver voksen.

Jeg vil anbefale dig at købe enten Halcyon Eclipse MC system (det er hvad vi
bruger) eller også skal du have Dir Zone som også er ret godt.

Dir Zone kan du købe fra www.dktechgear.dk
Halcyon kan du få fra www.halcyon.dk

De største udgifter for vores elever ligger faktisk i at de næsten skal købe
ny våddragt hvert år.

mvh
Jonas

Fra : Tz

Dato : 01-05-05 12:03

Det gør vi. Du skal være velkommen til at. kontakte mig privat.

MVH
Thomas
www.nolimitsdiving.dk

Fra : Tommy Larsen

Dato : 02-05-05 19:55

Vi sælger børneveste.

Mvh
Tommy
www.scubagear.dk

Fra : Michael Lancaster

Dato : 02-05-05 20:26

Master Dive i Helsingør har en slags leasing ordning hvor man køber det
først udstyr og derefter bytter til større imod en byttepris der
selvfølgelig afhænger af slid og vedligeholdelse både på det man afleverer
og det man får i bytte hvis det ikke er nyt. Derved undgår man at have op
til flere dragter og væste hængende fra mini til maxi størrelser. Der er
ikke nogle standard priser man laver individuel en aftale. Ring til Kjell på
49203388.

MVH
Michael Lancaster

Fra : Anders Knudsen

Dato : 03-05-05 21:07

Hej,

Bare lige for at indskyde en bemærkning, så sælger Masterdive også
Halcyon selvom jeg ikke tror det er en god ide til børn, min
lillesøster på 10 år har lige taget sit første certifikat og hun har
problemer nok med at komme ud af sin BCD med hurtig spænder. Og jeg
kunne heller ikke forestille mig et PADI RD kursus, uden spænder (at
skulle have udstyret hurtigt af en gang hvor man skærer stropperne ja,
men det bliver lidt dyrt 5 gange om dagen en hel weekend )

Lige til sidst for at vise at jeg spiller på begge heste, er jeg
utrolig glad for min Halcyon bagplade med seletøj, og kunne ikke tænke
mig at dykke med andet.

Med venlig hilsen

Anders Knudsen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-05-05 21:13

"Anders Knudsen" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> lillesøster på 10 år har lige taget sit første certifikat og hun har
> problemer nok med at komme ud af sin BCD med hurtig spænder.

Så utroligt som det end lyder så har jeg faktisk lært børn at komme ud og
ind af deres harness.. det er faktisk lidt utroligt at det er de voksne der
ikke kan finde ud af det :P

> [...]
> skulle have udstyret hurtigt af en gang hvor man skærer stropperne ja,
> men det bliver lidt dyrt 5 gange om dagen en hel weekend )

Ja, så ville man rent faktisk skulle lære noget teknik på et PADI kursus
(ok, nu får jeg nok nogen over nakken).

> Lige til sidst for at vise at jeg spiller på begge heste, er jeg
> utrolig glad for min Halcyon bagplade med seletøj, og kunne ikke tænke
> mig at dykke med andet.

Hvorfor fanden skal din lillesøster så trækkes med et eller andet BCD
helvede? :)

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 03-05-05 21:58

"Anders Knudsen" <Anders_Sjod@Yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> Hej,

Faktisk lige for at dele lidt flere historier, har det været lidt rodet
fordi vi har 8 ens sæt. Så ungerne kan ikke se forskel og må derfor stå og
rette harness til hver gang. Vi er nu nede på at det tager omkring 5 - 10
minutter før de lige har indstillet harness så det passer, og det er jo kun
fordi vi ikke lige har fået sat numre på så man kan kende forskel.
Der har slet ikke været nogle problemer med at komme ud eller ind, eller
andre ting tekniske dykkere sidder og piver over herinde.

mvh
Jonas