Hvad må man tage med hjem ?
Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-04-05 10:43

Hej

Kunne egentligt godt tænke mig en bærbar computer. Nu skal vi jo til
Canada og jeg forestiller mig at edb grej sikkert er billigere derovre
?

Hvis jeg nu finder en feed bærbar må jeg så overhovedet tage den med
hjem ? Altså pga. told og sådan noget ?

Var der ikke noget med at man kan få deres moms retur hvis man køber
den derovre også ? Noget med en seddel der skulle sendes et sted hen
og så kom der en check ?

Nogen der ved hvad man må ?

Pris for den bærbare bliver vel mellem 5.000 og 10.000 kroner..

Henrik Madsen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 30-04-05 11:03

On Sat, 30 Apr 2005 11:42:51 +0200, Henrik Madsen
<hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> wrote:

>Kunne egentligt godt tænke mig en bærbar computer. Nu skal vi jo til
>Canada og jeg forestiller mig at edb grej sikkert er billigere derovre
>?

Det er nu sjældent computere er billigere udenfor DK (vi har stor
konkurrence) men jeg kan ikke huske Canada (er 5 år siden jeg var der
sidst).

>Hvis jeg nu finder en feed bærbar må jeg så overhovedet tage den med
>hjem ? Altså pga. told og sådan noget ?

Du kommer til at betale told+moms, og hvis du forsøger at smugle den
ind så det dobbelte i bøde.

Derudover har du et issue med garanti, strømstik m.m. - men check
online priser og vurder om du vil tage risikoen. Jeg ville umiddelbart
købe en Dell eller en Medion (Aldi) afhængig af budget og behov.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Pipeline

Dato : 30-04-05 11:27

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Kunne egentligt godt tænke mig en bærbar computer. Nu skal vi jo til
> Canada og jeg forestiller mig at edb grej sikkert er billigere derovre

Bliver det ikke svært at finde en med dansk tastatur?
MVH
Pipeline

Fra : Henrik Madsen

Dato : 30-04-05 16:21

On Sat, 30 Apr 2005 12:27:23 +0200, "Pipeline" <ng2@odeu.dk> wrote:

>Bliver det ikke svært at finde en med dansk tastatur?
PLONK..

Du har ret, det havde jeg slet ikke tænkt på

Nå så dropper jeg lige den ide igen i en fart..

Henrik

Fra : Michael

Dato : 02-05-05 19:10

> Bliver det ikke svært at finde en med dansk tastatur?

Hvis man køber en DELL, kan man sikkert også købe
et dansk tastatur af dem herhjemme.

--
Mvh.
Michael