6600GT vs 6600??
Fra : FedeDorit

Dato : 29-04-05 22:34

Hejsa.

Hvor stor forskel er der imellem et 6600GT og et 6600??
Er det prismæssigt forsvarligt at købe et 6600GT fremfor et 6600??

pft..

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 30-04-05 00:13

"FedeDorit" <123@123.dk> crashed Echelon writing

> Hvor stor forskel er der imellem et 6600GT og et 6600??
> Er det prismæssigt forsvarligt at købe et 6600GT fremfor et 6600??

Ja, selvom der er forskel fra testside til testside, viser nogle benchmarks
25% mere ydelse med et GT. Desuden kan billigste GT (som dog larmer mest)
fåes for 1200,-

--
Bjarke Andersen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-04-05 00:51

Bjarke Andersen wrote:
> "FedeDorit" <123@123.dk> crashed Echelon writing

> Ja, selvom der er forskel fra testside til testside, viser nogle
> benchmarks 25% mere ydelse med et GT. Desuden kan billigste GT (som
> dog larmer mest) fåes for 1200,-

Regner man det om til fps pr krone er non-gt kortene faktisk best buck.
Ifølge edbpriser (og ikke andet) er det kun det albatron kort som larmer som
en traktor til 1250, ellers skal man op i 1.385 kr for et aopen. Jeg snakker
her kun om AGP kort.Asus har nogle nogle kort til 865.

Et 6200 non-tc kort kan (ofte) moddes til et 6600 kort, og så er vi nede i
569, værd at overveje.

Fra : Sune Storgaard

Dato : 30-04-05 01:36

Sune Storgaard wrote:

> Et 6200 non-tc kort kan (ofte) moddes til et 6600 kort, og så er vi
> nede i 569, værd at overveje.

vil lige nævne at det kort til 569 er 64bit så det duer ikke

Fra : Jensen

Dato : 30-04-05 06:00

"FedeDorit" <123@123.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa.
>
> Hvor stor forskel er der imellem et 6600GT og et 6600??
> Er det prismæssigt forsvarligt at købe et 6600GT fremfor et 6600??
>
> pft..

- har haft samme overvejelser som du, da der jo bare er lidt mere knald i
GTerne. Men det kommer jo også an på maskines konfiguration om det ekstra
pift udnyttes, så i den erkendelse valgte jeg et 6600, og sparede lidt guld.
Hvis man er til GT-kort, vil mange overveje at springe på et 6800 GT.

Kører gennem 14 dage med et point of view - agp (
http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=135164 ), og havde forventet en
del larm, men det siger næsten intet. GTerne larmer noget mere.

Ydelsesmæssigt målte jeg et scor på ca. 26000 i en førstetest med aquamark,
og vel at mærke uden OC af nogen art. Visse topscorer er i stand til at
presse deres maskiner op i 100.000, men det er jo ikke direkte
sammenligneligt, og i øvrigt er kortet så nyt at der mangler solide tests -
har ivertfald ikke fundet dem. Men kortet kører stabilt, og jeg er alt i alt
godt tilfreds.

mvh J

Fra : Niels Bjørk Pedersen

Dato : 01-05-05 23:28

Jeg roder med GFX tildagligt og har har begge kort til test, men der er mere
"bang for the buck" i GF6600GT modellen, så den vil jeg klart anbefale frem
for non-GT modellerne

Fra : Tonny Poulsen

Dato : 02-05-05 16:56

"Niels Bjørk Pedersen" <Gripen90@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mere
> "bang for the buck" i GF6600GT modellen, så den vil jeg klart anbefale

Taler vi om 128Mb eller 256 Mb udgaven af 6600, og har du nogen ide om hvor
meget sådan et 256Mb 6600 yder i forhold til et gfx 5700LE 128Mb, håber du
gider svare, det er rimeligt nemt at finde en test, men folks personlige
oplevelser ved daglig brug, tiltaler nu mig lidt bedre.
mvh Tp

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 06-05-05 00:38

FedeDorit wrote:
> Hejsa.
>
> Hvor stor forskel er der imellem et 6600GT og et 6600??
> Er det prismæssigt forsvarligt at købe et 6600GT fremfor et 6600??
>
> pft..

hej FedeDorit

læs denne test:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2.html

Der er GT'eren næsten dobbelt så hurtig i Half Life 2

Fra : Jensen

Dato : 09-05-05 22:33

"Esben von Buchwald" <use-net@rem_oVe-amokk.dk> skrev i en meddelelse

> hej FedeDorit
>
> læs denne test:
> http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/2004-27gpu2.html
>
> Der er GT'eren næsten dobbelt så hurtig i Half Life 2

Fin test, og omfattende, må man sige - FedeD læser vel endnu siden man intet
hører ;) Men jeg synes da det er værd at bemærke, at 6800 (non-gt)
virkelige yder godt i forhold til de ikke-tunede versioner, og i forhold til
pris egentlig er fornuftig - eller hvad ??

mvh J and so on

Fra : Jensen

Dato : 09-05-05 22:43

> [...]
> virkelige yder godt i forhold til de ikke-tunede versioner, og i forhold
> til pris egentlig er fornuftig - eller hvad ??

Rettelse : at 6800 (non-gt) virkelige yder godt i forhold til de tunede

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 10-05-05 09:50

> Rettelse : at 6800 (non-gt) virkelige yder godt i forhold til de tunede
> versioner, og i forhold til pris egentlig er fornuftig ...
>
> mvh J and so on

bare synd det er så dyrt, man får meget mere for pengene med et Radeon
X800XL, det yder som 6800GT i de fleste spil (HL2 osv) og koster
800-1000 kr mindre

Fra : Jensen

Dato : 10-05-05 14:12

> bare synd det er så dyrt, man får meget mere for pengene med et Radeon
> X800XL, det yder som 6800GT i de fleste spil (HL2 osv) og koster 800-1000
> kr mindre

Næh .. Udfra et par hurtige dugfriske edbpriser, findes 6800 GT billigere
end x800xl (de dyreste udgaver er Gainwards, de billigste skal man vel holde
sig fra ;) :

X800XL : 2.345 - 3.295 kr. (clock - 1 Ghz)
6800 GT : 2.250 - 3.695 kr. (clock 1 Ghz)
6800 : 1.800 - 3.000 kr. (clock 7-800 mhz)

"Husmandsudgaverne" :
6600 : 829 - 1.600 kr. (clock 500 mhz)
6600 GT : fra 1.250 kr. - (clock 500 - 1,2 Ghz)

Klart er det synd det er så dyrt, men i forhold til den ref.test samt pris,
mener jeg da stadig 6800 yder flot.

mvh - J