Mill. dollar baby - SPOILER!!!!
Fra : Kit

Dato : 29-04-05 00:45

Hej
Nu har jeg læst anmeldelser af denne film - for ikke at ødelægge
filmen, stopper aviserne beskrivelse af handlingen selvfølgelig på det
tidspunkt i filmen, hvor "hele historien tager en uventet og tragisk
drejning".

Jeg vil spørge om der ikke er nogen der vil afsløre handlingen i den
sidste del - jeg vil gerne kende den, og jeg vil ikke se filmen
alligevel.

Pft.
Vh Kit

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-04-05 01:18

Kit <nospam@ingenmail.com> writes:

> Jeg vil spørge om der ikke er nogen der vil afsløre handlingen i den
> sidste del - jeg vil gerne kende den, og jeg vil ikke se filmen
> alligevel.

Jo. Men jeg vil virkeligt, inderligt anbefale dig ikke at læse det
følgende og i stedet se den skide film. Den er rigtig, rigtig, rigtig
god. På den gode måde.

nå spoiler-space:

gå nu ind og se den film i stedet!

Faktisk betyder det ikke så pokkers meget om man læser det her. Filmen
er stadig god. Men Maggie, bokserinden, kommer ud i en væsentlig kamp
mod en modstander, der ikke ejer sportsånd. På grund af feje tricks
kommer Maggie ualmindeligt meget til skade og bliver lam i hele
kroppen.

resten af filmen følger så behandlingen af hendes lidelse og de
moralske skrupler som forskellige folk har og ikke har i den
forbindelse.

--
Peter B. Juul, o.-.o "Could it possibly get uglier? I used to be a
The RockBear. ((^)) highly respected Watcher and now I'm a wounded

Fra : Heidi

Dato : 29-04-05 05:55

Peter B. Juul wrote:

> Jo. Men jeg vil virkeligt, inderligt anbefale dig ikke at læse det
> følgende og i stedet se den skide film. Den er rigtig, rigtig, rigtig
> god. På den gode måde.

Enig.

> [...]
>
> resten af filmen følger så behandlingen af hendes lidelse og de
> moralske skrupler som forskellige folk har og ikke har i den

Endnu mere spoiler

Og hun vil have Clinten til at slukke for alt maskineriet, da hun ikke
vil leve videre på den måde, hvilket han først nægter, men til sidst gør
han det, for at give hende fred.

--
Heidi

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-05 08:03

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> Og hun vil have Clint til at slukke for alt maskineriet, da hun ikke vil
> leve videre på den måde, hvilket han først nægter, men til sidst gør han
> det, for at give hende fred.

At Clint Eastwood blev valgt til højt embede som politiker i USA er
forståeligt,
- fordi han med stor kunstnerisk dygtighed forvalter idealerne om
INDIVIDUEL SELVBESTEMMELSE, som er del af The American Dream og sund
højreorienteret liberalisme

Godhedsindustrien tænker kortsigtet egoistisk og ønsker de svage og
formuleringsudygtige som JOBSKABENDE behandlingobjekter, så de torturerer
ved _ikke_at slutte for respiratoren, når en smertepatient vil have fred.

Godhedsindustriens fremmedgørelse handler om videnskab, der kræver
forsøgskaniner for medicin-afprøvning og kirurgi-afprøvning - og analogt
lader man danskerne lide med muslimer
(ligesom patienter lider med nej til Eutanasi.)

Heldigvis kopierede Holland for årtier siden naziernes eutanasilov, og det
er så extremt folkeligt værdsat, at Belgien har kopieret loven 100% (og
Frankrig p.t. 50%). To forskellige læger skal tale med den halvdøde og
pårørende med en måneds mellemrum før aktiv dødshjælp sker

Redaktøren af mit menighedsblad, Katolsk Orientering, er uenig - men han er
til gengæld et debat-geni, der bl.a. står for at fremme den ny viden om at
kvaksalver-aborterne før 1973 var sikrere end de lægelige aborter.
Jeg søgte i 1979 at modarbejde aborter ved at hjælpe til adoption af
rugebørn - og kom i fængsel for det. Og de skabte Sædhjælsfondet.
Er man til *sandhed* og ikke især til gruppehygge, finder man ikke en sekt
eller et parti, hvor man er enig om alt. Derfor bibeholder jeg
folkekirkemedlemskab sideløbende - det er naturligt og uskadeligt at stå
med et ben i to lejre.

"Den der tænker meget selv, er uegnet som partimedlem. Hans tænkning vil
hurtigt føre ham videre end partiet". Nietzsche

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 29-04-05 11:47

Det kan man sgu da kalde Out-of-Line debat det her Bo.

Fra : Bo Warming

Dato : 29-04-05 12:20

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> wrote in message
> Det kan man sgu da kalde Out-of-Line debat det her Bo.

Eller "tværfaglig" - hvilket er på mode i skoleverdenen og hos vamle
komme-hinanden-ved overdrivere
Gør det noget?
Jeg vil kalde det tankevækkende associations-rigt - eller kreativt ud over
normalistens små vane-boxe

Jeg var et artigt barn der sugede til mig ved min mors
veninde-kaffeslaberadser. "Det minder mig forresten om....""Det minder mig
forresten om....""Det minder mig forresten om....""Det minder mig forresten
[...]

- og hele tiden kom damerne tilbage til deres yndlingsemne - deres eget
barns vidunderligheder eller bagatelfejl.

Og mens proppen er af ---
---
Forregnelse i selskabslivet - Denne (person) ønsker at være
interessant med sine domme, hin ved sine synspunkter og antipatier, en
tredie ved sine bekendtskaber, en fjerde ved sin isolation - og de forregner
sig alle. - Thi den, for hvem skuespillet opføres, mener just selv at være
det eneste skuespil, der kommer i betragtning. Nietzsche - dialog bliver
ofte til monologer i hver sin retning

Fra : Bo Warming

Dato : 30-04-05 01:24

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> wrote in message
> Det kan man sgu da kalde Out-of-Line debat det her Bo.

Er der nogen ulemper ved at associere frit, når man omdøber tråden, så ny
subject line passer til indholdet?

Hvis hver ng skal være en lukket klub, hvor man kun diskuterer med dem, man
er vant til at diskutere med, så er det måske OK med lange tråde, hvis navn
intet har at gøre med indholdet.
Jeg kan godt lide "sandfærdig varedeklaration" ,
og at den ene ng kommer den anden ved.
Der bør være plads til afvigelser som ikke har den kommercielle spams store
og irrelevante omfang.
Det er jo ikke fordi de garvede og indforståede debatører på hver ng-"klub"
holder sig til emnet, fx kun film eller kun politik.
Bl.a. er en stor del personfnidder=mudderkast, der slet ingen relation har
til hvad fundatsen kræver for pågældende ng.
"Tråd" er et dårligt navn, for ofte forgrenes ud i hieraki med mange
*grene*.
Det er en fordel at de, der har fantasi til at finde på nyt og bedre navn
for en gren, døber om
At futte til en anden ng er oftest at stoppe tråden.Fut=netbetjentstraf.
Sidespor til beslægtet emne - eller netikette - bør enhver ng have plads til

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 29-04-05 11:59

"Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> Enig.

Her så jeg gerne at Billy mistede sin titel, for at give sporten lidt
værdighed.
Man kunne sagten have ladet Billy tabe og lave sin handling som hævn, men
som de slutter Maggie her, sætter de en masse tanker i gang om en rådden
og lidt korrupt sport. Det synes jeg er en fejl, en skam og meget synd og
trist. Uanset om man kan li boksning eller ej...

> Endnu mere spoiler

> Og hun vil have Clinten til at slukke for alt maskineriet, da hun ikke
> vil leve videre på den måde, hvilket han først nægter, men til sidst gør
> han det, for at give hende fred.
Samt retten til at forlade livet med den smule glæde hun har tilbage ved at
vide hvorlangt hun er nået fra fattig ingenting, til verdensmester klasses
bokser. Som husker folks jublen og tilråben.

Han nægter først fordi Maggie er den "datter" der erstatter Frankie's
rigtige datter der aldrig svarer på breve eller på anden vis vil kendes ved
ham, hvad der i sin gik galt imellem datteren og Frankie får vi aldrig nys
om. Frankie er samtidigt den "far" som Maggie gerne vil se op til efter hun
mistede sin biologiske far. Dette gør at filmen har 2 historier, en om
sporten boksning og en om et "far" "datter" kærligheds forhold.
Mvh
Klavs.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 29-04-05 14:18

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> writes:

> [...]
> og lidt korrupt sport. Det synes jeg er en fejl, en skam og meget synd og
> trist. Uanset om man kan li boksning eller ej...

Jeg synes, at det er en vigtig pointe, at Maggie ikke bliver "den
stolte, men skadede vinder", men i stedet "endnu en lammetævet bokser,
som proen har trampet på."

Vi vidste jo, at Billy var en skid.

--
Peter B. Juul, o.-.o "De fleste danskere i dag er vokset op med TV,
The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 30-04-05 08:50

"Peter B. Juul" <p4@enzym.rnd.uni-c.dk> wrote in message

> [...]
> The RockBear. ((^)) og har derfor ikke længere tålmodighed til et
> I speak only 0}._.{0 billedsprog produceret af og for Enterne."

Mener du dermed at hun ikke ville være en ond bitch, hvis hun efter en tabt
sejre lavede samme handling ? Hmm.
Og så kan jeg intet finde der ville ændre filmen som sådan men igen give
sporten en smule værdighed. Det er lidt forkert at Clint blander sig i det
spørgsmål på den måde synes jeg.
Mvh
Klavs.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 30-04-05 09:42

> Mener du dermed at hun ikke ville være en ond bitch, hvis hun efter en tabt
> sejre lavede samme handling ? Hmm.

Overhovedet ikke. Men filmen handler ikke om Billy. Den handler om
Maggie.

Og for Maggie var den kamp dommen over hendes liv: Var hun for evigt
trash, en konsekvens af hendes opvækst, ingenting, eller var hun
verdens bedste til noget?

Hun var ikke verdens bedste bokser, for hun vandt ikke
titelkampen. ("Jamen hun ville have vundet, hvis.." - spiller ingen
rolle her.)

Og da familien kommer og minder hende om, at end ikke de er
interesseret i hende, men gerne vil have pengene, så indser hun
fuldkommen, at hun er trash. Den sidste magt hun har over andre, er
magten over Frank og han vil ikke gøre det sidste hun beder ham om. Nu
har hun kun magten over sit eget liv tilbage og den bliver OGSÅ taget
fra hende.

Forløsningen kommer, da Frank forklarer hende, at hun _er_ "mo
chuisle" og han ofrer sit eget liv, sin egen sjæl for hende.
--
Peter B. Juul, o.-.o "Man skal ikke dø en lineær død."
The RockBear. ((^)) - Birksted

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 30-04-05 16:37

> "Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> writes:
>
> Overhovedet ikke. Men filmen handler ikke om Billy. Den handler om
> Maggie.
Nope, på det stadie er det slut, der handler det mere om far og datter
(dog ikke biologisk), hvis du læser hvad Clint'en skriver/siger.
Det stopper faktisk der i træningshallen hvor Clint'en siger "så tag den
forbandede bold" og indviliger i at trænde Maggie.

> Hun var ikke verdens bedste bokser, for hun vandt ikke
> titelkampen. ("Jamen hun ville have vundet, hvis.." - spiller ingen
> rolle her.)
Der er vi så uenige og vil altid være det. Verdens bedste afbilledes
ikke i en titel, det gør kun verdensmesteren og de to er ikke
nødvendigvis samme person (feks hvis en ubesejret sportsudøver
holder pause, kan han stadigt godt være verdens bedste, men en
anden har fået titlen).

> Og da familien kommer og minder hende om, at end ikke de er
> interesseret i hende, men gerne vil have pengene, så indser hun
> fuldkommen, at hun er trash.
Eller snarer at de er og altid ville være det uanset hvad der måtte
ske. For Maggie "rejser" sig her.

> [...]
> han vil ikke gøre det sidste hun beder ham om. Nu har hun kun
> magten over sit eget liv tilbage og den bliver OGSÅ taget fra
Det var vist 2 sider af samme sag . Vil og kan er definitivt ikke
det samme. Igen her handler det om far-datter forhold og ikke en
tilfældig gadetøs der er blevet noget, han KAN ikke slukke da
det er hans datter der ligger der.

> Forløsningen kommer, da Frank forklarer hende, at hun _er_ "mo
> chuisle" og han ofrer sit eget liv, sin egen sjæl for hende.
For den datter han så gerne ønskede sig.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-05 10:17

Klavs Rommedahl wrote:
> Og så kan jeg intet finde der ville ændre filmen som sådan men igen
> give sporten en smule værdighed. Det er lidt forkert at Clint blander
> sig i det spørgsmål på den måde synes jeg.

Hvorfor skulle han give "sporten" noget værdighed den ikke fortjener ?

Som du selv skriver, hvem der er mesteren og hvem der er den bedste, behøver
absolut ikke være det samme. Dem der skal give bokserne respekt, er os
sportsfans. Ikke de korrupte bælte-uddeler forbund.

Lige dér er filmen boksemæssigt, realistisk. Kun det med at piger i den
vægtklasse har så mange KO-sejre (og så i første runde) er lidt langt ude.

/jim

Fra : N/A

Dato : 09-05-05 09:53

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-05-05 09:53

Bo Warming wrote:

> Skak eller tennis er da ikke mere værdigt?

Hvor mange højtrangerede ledere inden for skak-forbund (eller
tennis-forbund) er blevet dømt for korruption ?

/jim

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-05 12:28

"Jim Andersen" <jimVÆÆK@officeconsult.dk> wrote in message

> Hvor mange højtrangerede ledere inden for skak-forbund (eller
> tennis-forbund) er blevet dømt for korruption ?

Uvæsentligt for de 99% der er u-korrupte

Fra : Jim Andersen

Dato : 09-05-05 12:40

Bo Warming wrote:

> Uvæsentligt for de 99% der er u-korrupte

Ups, jeg havde slet ikke set det var Bo jeg "diskuterede" med.

EOD.

/jim

Fra : Bo Warming

Dato : 09-05-05 20:45

> Ups, jeg havde slet ikke set det var Bo jeg "diskuterede" med.

Du er offtopic når du går efter bold ej mand, og ikke begrunder film-emnet
vedr boksning/boksefilm.

Jeg vil gerne forstå hvorfor boksning som er fair play som i filmen, bliver
"uværdigt" eller "en underlødig sportsgren", fordi nogen helt andre boksere
har korruption på samvittigheden.

Bliver det uværdigt at læse bøger, hvis 1% af forfattere er nasserøve og
lever af socialbedrag og er korrupte?

Alle racer og folk bør ses som lige , indtil det modsatte er bevist - fx når
overkriminalitet ifl statistik er enorm og giver grund til at udvise alle
muslimer fra DK.

Og alle sportsgrene bør ses som værdige og OK, når ikke korruption er helt
dominerende, og måske der er problemer med 5% af boksekampe og 1% af tennis
og det samme vedr skak, men der holdes det bedre hemmeligt.. Så lad os
droppe forskelsbehandling og generalisering på usagligt og usikkert
grundlag.

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-04-05 13:23

Klavs Rommedahl wrote:
> "Heidi" <xNOSPAMx@fjomp.com> wrote in message

> Her så jeg gerne at Billy mistede sin titel, for at give sporten lidt
> værdighed.

Der er jo så liiiiige den twist, at det ikke kun var "skurkedamens" skyld.
Clinten passede ikke sit job godt nok, for skamlen blev sat ind i ringen for
tidligt (af Clintens medhjælper) (og i omgangen før havde vi lige fået et
glimt hvad der ville ske da Clinten sendte nervøse blikke hen til
"skammel-fyren"...).

Normalt ville hun så måske blive disket, og kampen dømt no-contest, der skal
så være en re-match, og hvem mon vinder den ?

> Man kunne sagten have ladet Billy tabe og lave sin handling som hævn,
> men som de slutter Maggie her, sætter de en masse tanker i gang om en
> rådden og lidt korrupt sport.

Og det er jo en fin beskrivelse af virkeligheden. (Sagt af en mand der
elsker bokse-sporten, men hader bokse-forretningen).
Der er snart ikke flere forbund tilbage, der ikke er blevet knaldet for
korruption.

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-05 14:07

"Kit" <nospam@ingenmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej
> Nu har jeg læst anmeldelser af denne film -
++++++++++++++++++++++++++++
Læs også min:
Elendigt lort! Afdanket skuespiller med dilettant som modspiller.
En gang pseudoboksning udført af en kogt spaghettikvinde.
En fingeret "ringulykke" som skal give amerikanerne god samvittighed over at
vælge "dokter Kevorkians medlidenhedsdrab" med dertil hørende fortsat
profittilbedelse.
Efterfulgt af en melodramatisk krokodilletåre.

Elendigt plastic-bras!

Hilsen
Jens

Fra : Sune

Dato : 01-05-05 14:16

On Sun, 1 May 2005 15:07:20 +0200, "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> [...]
>profittilbedelse.
>Efterfulgt af en melodramatisk krokodilletåre.

Lige i øjet!!!!!

Mvh
Sune

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 01-05-05 18:57

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> profittilbedelse.
> Efterfulgt af en melodramatisk krokodilletåre.

Altså, Bo - du glemte dit Nietzsche-citat! Hvordan skal vi så kunne se at
det er dig?
--
Jonas

My DVD's: http://www.intervocative.com/dvdcollection.aspx/Jonasgaarde

Fra : Lyrik

Dato : 01-05-05 23:08

"Jonas Gaarde" <albuerumminusspam@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> skrev i en meddelelse

> Altså, Bo - du glemte dit Nietzsche-citat! Hvordan skal vi så kunne se at
> [...]
++++++++++++++++++++++++
How good bad music and bad reasons sound when we march against an enemy!
Citat: Nietzsche
Filmen vil jeg henføre under "bad music"! Dit Bo Warming resonnement hører
under "bad reasons".
Og du marcherer lystigt imod din Bo Warming vejrmølle!
Hvorfor gemmer du dig under synonym Don Quichote

Hilsen
Jens

Fra : Jonas Gaarde

Dato : 02-05-05 16:18

> [...]
> under "bad reasons".
> Og du marcherer lystigt imod din Bo Warming vejrmølle!
> Hvorfor gemmer du dig under synonym Don Quichote

Hehe... meget bedre! Nu begynder det at ligne noget!

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 02-05-05 10:24

"Lyrik" <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote in message

> [...]
> profittilbedelse.
> Efterfulgt af en melodramatisk krokodilletåre.

Hvad fanden har du haft i piben ? eller er du tæt på at være afsporet
mentalt lige i gerningsøjeblikket.
Og hvad mener du med profittilbedelse, det er da sgi da intet af ?

Fra : Lyrik

Dato : 02-05-05 19:36

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> mentalt lige i gerningsøjeblikket.
> Og hvad mener du med profittilbedelse, det er da sgi da intet af ?
+++++++++++++++++++++++
Smag og behag er forskellig Klavs.
I USA er behandlling af sygdom linket sammen med økonomi.
Det koster penge at værer syg i US. Det dræner familiebudgettet at have en
langtidssyg.
Det nemmeste er at aflive dem så man kan bruge pengene andetsteds.
Der har været flere tilfælde hvor endog den syge har forlangt sig aflivet på
grund af det underforståede pres det er at ligge til byrde.

Naturligvis er der også lammede mennesker som hellere vil dø, selvom jeg
aldrig har set nogen i DK i min 15 årige "karriere" i sygeplejen.
De eneste jeg har hørt tale om at:"Bare jeg var død" har været deprimerede
mennesker som har følt sig meget alene.

Det er jo lidt af en tilsnigelse at der gives dødssprøjte i dette
filmstilfælde.
Forhistorien er tynd, men den bygger sig op imod selve det klue at her kan
gives sprøjte med god samvittighed.

Boksningen er urealistisk dårlig. "Ulykken i ringen er hyper-unaturligt
konstrueret.
Kluet-dødssprøjten er simpelt hen plantet til formålet="det er din pligt at
dø så du ikke ligger til byrde" og "Se hvor befriende det kan være at jeg
sprøjter dig"!

Jeg har ikke indtaget noget. jeg er bare træt af pseudobegivenheder og
pseudoliv.

Hilsen
Jens