radeon 9600 store problemer.
Fra : MuLLe

Dato : 27-04-05 20:15

Hej Ng.

Jeg har store problemer med mit kort.
Det får mit system til at gå ned.

Kan man få andre drivere til dette kort, ikke fra ati men andre ?

Jeg kan eks.vis heller ikke lave en vcd capture fra mit tv kort.
Den laver wdm frame drops, hele tiden.
Jeg har fået af vide at det også er mit grafik korts skyld.

Håber i kan hjælpe mig MVH MuLLe

Fra : MuLLe

Dato : 28-04-05 08:16

Hej NG.
Jeg vil lige forklare, hvad mit problem VAR.

Min pc har været utrolig ustabil, og den gik ned ofte.
Skærmen gik i sort, men der var stadig lyd på nogle gange.
Nogle gange skulle jeg genstarte den, og andre gange gjorde den det selv.
Nogle gange når den gik ned, kunne jeg rykke musen men kun horisontal.
De nyeste drivere til kortet, de fuckede det hele op.
Det blev MEGET værre, efter en opdate.
Jeg kunne heller ikke capture tv og video, fra mit TV-kort.
3D spil kunne jeg spille fra 10sec til et par timer, men den gik altid kold.
På et tidspunkt opdatere jeg til SP2, det skulle jeg aldrig ha' gjort.
Den flippede helt ud, nu kunne den slet ikke noget.
Men det løste jeg ved at afinstallere SP2 igen, self.

Jeg har søgt på google i 2 mdr., men har ikke kunne finde noget.
I går lavede jeg en ny søgning, med andre ord.
Så skal jeg lige love for, at jeg fandt noget.
Der er jo 10000'er, der har problemer med 9600 og 9800 serien.
Selv min lillesøster har samme problem som mig.

Nå men til jer der har problemer med disse kort.
Her er en løsning som har hjulpet mig, håber at det kan hjælpe jer.
For det er et SKIDE TRÆLS problem.
--------------------------- BIOS -------------------------
- Video BIOS shadow and video bios cacheable - DISABLED
- C8000-CBFFFF Shadow and CC00-CFFFF - DISABLED
- AGP Aperture size - 64 MB
- AGP Turbo - DISABLED
- VGA Frame buffer and primary frame buffer - DISABLED
- PnP OS installed - YES
- Assign IRQ for VGA - ENABLED
- Resource Control - AUTO
- AGP Bus Mastering - ENABLED
- VGA Palette Snooping - DISABLED
- Disable any UCSW or Write Combine options in the CMOS
- Disable any manual configuration of PCI by setting these options to AUTO
- System Bios Cacheable - DISABLED
- Video BIOS Mode Cache - UC
- Nedsæt AGP support fra 8x til 4x (8x er aligevel ikke standart endnu)
- Strømen til grafikkortet sættes til 1.6v eller 1.7v

Håber virkelig at dette hjælper mange.
Ha' en rigtig go' dag Morten

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 06-05-05 13:49

"MuLLe" <deterbareos@mail.mine_bukser.tele.dk> wrote in

> [...]
> Så skal jeg lige love for, at jeg fandt noget.
> Der er jo 10000'er, der har problemer med 9600 og 9800 serien.

Jeg har også haft bøvl med mit - det blev for varmt,
hvilket resulterede i at spillene crashede - farcry,
cmr2005 og battle for middle earth. Alle sammen spil
der godt kan trække godt i peak-belastninger.

Jeg har et Gecube Radeon 9600 PRO. Min lillebror har
et Sapphire Radeon 9600 Pro og har også haft probs.
Han løste det ved at smide en ekstra kabinetblæser i.
Jeg synes bare ikke det skulle være nødvendigt, da der
kun er ca. 24 grader i mit kabinet. Det er vel fint.

Jeg syntes jeg havde prøvet alt - havde dog ikke turdet
ændre på spændingen da jeg gik ud fra at det var som
det skulle være.. og var bange for at brænde skidtet af
- et ustabilt kort var alligevel bedre end intet kort...
men det gjorde sq en forskel :)

Nu kører alt som det skal og i dag har jeg holdt "store
spilledag" med to timers cmr2005 og tre timers bfme.
Alle settings på ultra high og ingen probs overhovedet!

Takker :D

Mit setup: Asus P4C800-E deluxe med en p4 3.2 GHz.
Dertil Gecube Radeon 9600 Pro og 1GB Kingston pc3200.

Her er de ting jeg justerede:

> - AGP Aperture size - 64 MB
> - Nedsæt AGP support fra 8x til 4x (8x er aligevel ikke standart
> - Strømen (det er spændingen!) til grafikkortet sættes til 1.6v eller
> 1.7v

Det skal siges at både aperture sie og 8x->4x begge var
ting jeg havde prøvet at ændre før - uden succes. Først
de det var kombineret med spændingsændringen skete det.

Så jeg er glad nu :)

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : MuLLe

Dato : 07-05-05 15:03

"Lars Gjerløw Jørgensen" wrote
> Så jeg er glad nu :)
Det er jeg da glad for at høre.....
Dejligt at det kunne hjælpe dig, det gjorde det i hvert fald for mig.

Hygge Morten

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 08-05-05 09:56

"MuLLe" <mullde_berg@hotmail.com> wrote in news:427cca9d$0$275
$edfadb0f@dread12.news.tele.dk:

> Dejligt at det kunne hjælpe dig, det gjorde det i hvert fald for mig.

Jamen det er jo det usenet er til :D

Nu kan jeg pludselig godt vente med at skifte kortet
ud - havde ellers gået og tænkt på om jeg bare skulle
købe et nyt. Men det havde jo været et skidt træk!

/hilsner

Fra : Brian Lund

Dato : 29-04-05 05:55

> [...]
> Den laver wdm frame drops, hele tiden.
> Jeg har fået af vide at det også er mit grafik korts skyld.

Prøv;

Slå AGP fast writes fra.
Slå VPU recover fra.
Sæt hastigheden for AGP ned fra 8x til 4x.

Du mister ikke noget i ydelse ved at nedsætte AGP hastigheden til 4x!

Brian

Fra : MuLLe

Dato : 29-04-05 06:24

"Brian Lund" wrote
> Slå AGP fast writes fra.
> Slå VPU recover fra.
> Sæt hastigheden for AGP ned fra 8x til 4x.

Hej Brian det er sku' pænt af dig og svare, men mit problem er løst.
Og det var lige de ting der skulle til, plus et par andre ting.

Men ellers tak for hjælpen

Mvh Morten

Fra : Rasmus Bertelsen

Dato : 29-04-05 21:54

"MuLLe" <deterbareos@mail.mine_bukser.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hej Brian det er sku' pænt af dig og svare, men mit problem er løst.
> Og det var lige de ting der skulle til, plus et par andre ting.

Hvad var de "par andre ting" ?

Mvh,
Rasmus Bertelsen

Fra : MuLLe