Adams Æbler!
Fra : Per

Dato : 27-04-05 18:53

Hej NG!

Er der nogen her der har set Adams Æbler og gider skrive om den er værd at
se i bio?

Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet
lavet inden for de sidste år.

--
Med venlig hilsen Per!

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-04-05 18:52

> Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet
> lavet inden for de sidste år.

LMAO!!! (eller er det bare mig?)

Fra : Per Vadmand

Dato : 27-04-05 20:04

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> LMAO!!! (eller er det bare mig?)

Hvad betyder det?

Per V.

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 27-04-05 20:17

> Hvad betyder det?
>
> Per V.

At danske film har haft høj kvalitet det seneste stykke tid? Jeg tror da
denne er fin nok, selvom at man godt kan blive træt af den slags humor. Men
med nogle af de andre danske film som har kørt rundt i øjeblikket, så synes
jeg lidt det er en påstand at kalde dem for høj kvalitet.

Fra : Anders Wegge Jakobse~

Dato : 27-04-05 20:23

"Per" == Per Vadmand <perve@post.tele.dk> writes:

> "Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote in message

> Hvad betyder det?

Et forsigtigt gæt kunne være "Laughing My Ass Off!!!"

Se <http://da.wikipedia.org/wiki/Internet_jargon> for forklaring på
andre ny-ord i det danske vokabularium.

--
/Wegge
Min holdning til Usenet - <http://wiki.wegge.dk/Usenet>

Fra : Kim Voss Schrader

Dato : 27-04-05 19:43

Hej!

Per wrote:

> [...]
> se i bio?
>
> Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet

Nu har jeg ikke set den selv, men mine venner (som kunne lide I Kina Spiser de
Hunde / Gamle Mænd i Nye Biler m.fl.) sagde, at den var sjov og underholdende.

Jeg skal ihvertfald se den når den kommer på video engang :)

Håber du kan bruge ovenstående til lidt :)

--
Mvh, Kim Voss Schrader

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 27-04-05 21:31

Per wrote:

> Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet
> lavet inden for de sidste år.

Som udenlandsdansker går jeg tit glip af danske filmnyheder. Hvad kan i
anbefale fra de seneste 5-10 år i stil med "I kina spiser de hunde", "Gamle
mænd i nye biler" og "Blinkende lygter"?

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 27-04-05 22:05

Lars Hoffmann skrev:

> Som udenlandsdansker går jeg tit glip af danske filmnyheder. Hvad kan
> i anbefale fra de seneste 5-10 år i stil med "I kina spiser de
> hunde", "Gamle mænd i nye biler" og "Blinkende lygter"?

"De Grønne Slagtere" og - surprise - "Adams Æbler".

--
Mvh. Peter

Fra : Peter B. Juul

Dato : 27-04-05 23:57

"Peter Bjerre Rosa" <usenet@filmsvar.dk> writes:

> "De Grønne Slagtere" og - surprise - "Adams Æbler".

Snarere Adams Æbler end De Grønne Slagtere. De Grønne Slagtere har
ikke den samme letsindige "feel" som de andre.

Anders Thomas jensen har skrevet dem alle og instrueret slagterne,
lygterne og æblerne.

--
Peter B. Juul, o.-.o Er der ikke, dybest set, tale om
The RockBear. ((^)) en interessekonflikt, når DF både

Fra : Rune Jensen

Dato : 27-04-05 22:15

Lars Hoffmann wrote:

> Som udenlandsdansker går jeg tit glip af danske filmnyheder. Hvad kan i
> anbefale fra de seneste 5-10 år i stil med "I kina spiser de hunde",
> "Gamle mænd i nye biler" og "Blinkende lygter"?

"De skrigende halse" :)
godt nok 13 år gammel, men den holder stadig

-Rune Jensen

Fra : JH

Dato : 27-04-05 22:59

Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote in

> Som udenlandsdansker går jeg tit glip af danske filmnyheder. Hvad kan
> i anbefale fra de seneste 5-10 år i stil med "I kina spiser de hunde",
> "Gamle mænd i nye biler" og "Blinkende lygter"?

Ingen desværre.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-04-05 06:43

On Wed, 27 Apr 2005 22:30:57 +0200, Lars Hoffmann

Den gode strømer
Inkasso

/Thomas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 28-04-05 14:19

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> skrev i en meddelelse
news.spxgtqaabj4i6u@sprinteren...

> Den gode strømer
> Inkasso

Hvis ikke inkasso er bedre end den gode strømer, så er det med at holde sig
langt væk fra disse to film. Den Gode Strømer fandt jeg virkelig dårlig.

Fra : Thomas Hansen

Dato : 28-04-05 19:46

On Thu, 28 Apr 2005 15:18:51 +0200, Brian, Rikke & Kristian
<brauner@tele2adsl.dkFJERNDETTE> wrote:

> Den Gode Strømer fandt jeg virkelig dårlig.

Hej
JEg fandt den nu ganske underholdende. Ikke så god som f.eks. blinkende
lygter eller i kina spiser de hunde. Men ok underholdning.

/Thomas

Fra : Brian, Rikke & Krist~

Dato : 29-04-05 06:53

"Thomas Hansen" <thomas.hansen@gorillalite.dk> skrev i en meddelelse
news.spyg2bjtbj4i6u@sprinteren...

> Hej
> JEg fandt den nu ganske underholdende. Ikke så god som f.eks. blinkende
> lygter eller i kina spiser de hunde. Men ok underholdning.

Ja det kan jeg så ikke tilslutte mig. Men noget jeg blev positiv overrasket
over, var at det faktisk ikke var Rene Dif der ødelagde filmen for mig, han
var sådan set meget neutral, men det var der tilgengæld en masse andre
skuespillere der ikke var.

Fra : Jim Andersen

Dato : 29-04-05 13:13

Lars Hoffmann wrote:
> Som udenlandsdansker går jeg tit glip af danske filmnyheder. Hvad kan
> i anbefale fra de seneste 5-10 år i stil med "I kina spiser de
> hunde", "Gamle mænd i nye biler" og "Blinkende lygter"?

Pusher 1+2

/jim

Fra : Robert Eriksen

Dato : 29-04-05 14:41

Jim Andersen wrote:

> Pusher 1+2

Hvordan er de i stil med GMINB, Blinkende Lygter og I Kina... ?
Lige bortset fra de taler dansk.

Fra : Jim Andersen

Dato : 03-05-05 10:22

Robert Eriksen wrote:

> Hvordan er de i stil med GMINB, Blinkende Lygter og I Kina... ?
> Lige bortset fra de taler dansk.

Tjae.. bl.a at det er nogle skæve eksistenser (lidt mere skæve end "Den
eneste ene", Brødre, o.m.m.m.a danske, slevom de ikke er så skæve som "de
grønne slagtere"), at der er narko involveret, at de har en humoristisk
undertone (jo jo, også Pusher 2 selv om den er den mest sorte).

/jim

Fra : ML-78

Dato : 03-05-05 21:18

Jim Andersen skrev:

> [...]
humoristisk
> undertone (jo jo, også Pusher 2 selv om den er den mest sorte).

Jeg vil nærmest sige *kun* Pusher 2, der har indlagte replikker og
sekvenser, der skal virke morsomme. Jeg synes ikke der er noget
humoristisk over 1'eren.

ML-78

Fra : Sirannon

Dato : 27-04-05 22:20

> [...]
> se i bio?
>
> Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet

Jeg har aldrig været den store Anders Thomas Jensen-fan, men jeg synes Adams
æbler scorer en smule højere på substansskalaen end mange af de øvrige. Den
er seværdig. No more no less.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 28-04-05 14:41

Per wrote:
> [...]
> se i bio?
>
> Besidder den samme høje standard som mange af de danske film der er blevet

Jeg var faktisk godt overrasket over denne. Jeg er normalt ikke til de
danske film som tidligere er lavet, men denne har en rigtig god
fornemmelse og den luner godt med god humor og en dybere mening. Noget
jeg synes de andre har savnet.

Helt klart anbefalelsesværdig.

Mvh
Mikael