Tabel rykker sig ved indtastning af tekst
Fra : Cifly

Dato : 26-04-05 19:25

Hej NG

Jeg har et seriøst problem ved indtastning af data i mine tabeller. De
rykker sig ganske enkelt, proportionelt med teksten jeg skriver ind, så de
springer rammerne jeg har sat op.

Hvordan kan jeg fastgøre tabellerne til en fast bredde?

Cifly

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-04-05 20:36

"Cifly" <clauss"nospam"@postkasse.net> skrev:

>Hvordan kan jeg fastgøre tabellerne til en fast bredde?

Kan man ikke, den bredde man angiver er altid mindstebredde og
vil, som du konstaterer, udvide sig, hvis indholdet fylder mere
end den angivne bredde.
--
Knud

Fra : Ulrik Friis

Dato : 28-04-05 10:43

"Knud Gert Ellentoft" <ellentoft@mail.tele.invalid> wrote in message

> Kan man ikke, den bredde man angiver er altid mindstebredde og
> vil, som du konstaterer, udvide sig, hvis indholdet fylder mere
> end den angivne bredde.

Hmmmm - Knud - det passer altså ikke helt. Hvis du laver en tabel med en
fast bredde på fx. 500 pixels (og ingen fast højdeangivelse) med én række
med to celler og sætter cellernes bredder til hver 250 pixels og begynder at
skrive tekst inde i en celle, så ombrydes linierne automatisk. Du har ret i
at cellens højde vil vokse afhængigt af indholdet, men jeg tror ikke, at det
er spørgerens problem.

Hvis bredden af det indtastede sammenhængende er bredere end den angivne
bredde, så udvider cellen sig. Ligsådan hvis man lægger et "for stort"
billede ind.

mvh
Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 28-04-05 14:32

Ulrik Friis skrev:

>Hvis bredden af det indtastede sammenhængende er bredere end den angivne
>bredde, så udvider cellen sig. Ligsådan hvis man lægger et "for stort"
>billede ind.

Og det må vel være det, der er spørgerens problem, vil jeg mene.
--
Knud

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-05 18:11

> Og det må vel være det, der er spørgerens problem, vil jeg mene.
> --

Det kunne også tænkes, at hans tabeller er oprettet med relativ størrelse.
Så vil han opleve dynamisk tilpasning af cellerne med det samme.

mvh
Ulrik

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 01-05-05 18:56

"Ulrik Friis" <ufj(snabela)get2net.dk> skrev:

>Det kunne også tænkes, at hans tabeller er oprettet med relativ størrelse.

Så længe Cifly ikke kommer med nye input, så kommer vi jo ikke
længere, vi kan jo kun gætte.
--
Knud

Fra : Cifly

Dato : 01-05-05 19:28

> Så længe Cifly ikke kommer med nye input, så kommer vi jo ikke
> længere, vi kan jo kun gætte.
> --
> Knud
> Topposter du svar, så ryger du på min ignoreringsliste.
> Svar under det du citerer og citer kun det du svarer på - tak.
> http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Tilgiv mig. Jeg fulgte blot med i forslag og har forsøgt dem undervejs.
Jeg har forsøgt jeres forslag men indtil videre er det fortsat et problem,
hvilket har fået mig til at søge nye muligheder; div i css.

Jeg tror jeg er kommet til den konklusion, efter flere irriterende småting,
at jeg skaber sitet via html kodning. wysiwyg er er ikke helt wysiwyg
alligevel.

Cifly