Radeon 9800Xl problemer.
Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 25-04-05 21:25

Hej!

Dette herlige kort er landet på mit bord. Jeg sætter det i maskinen, og den
starter også op. Men lige præcis når den er ved at installere sig selv så
går skærmen i sort.

Jeg har prøvet at hente Ati-driver og installere den med mit gamle kort i.
Ser ikke ud til at virke. Skal jeg evt. hente den store driverpakke på 24mb
hos ATI.

Er der noget i bios jeg skal være opmærksom på.

Kortet har en Artic cooling VGA Silencer køling og jeg tror ikke det er
fordi den bliver varm idet den jo står af på nøjagtig samme tidspunkt ved
hver opstart.

Er kortet kaput eller hvad.

Jeg kører XP SP2 med alle opgrades m.v.

Det er et ECSK7S5 kort med 512mb ram og en 700mhz Duron.

PH

Fra : Myt

Dato : 26-04-05 00:04

"Peter Hansson (7950)" <peter@ahansson.net> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er kortet kaput eller hvad.
>
> Jeg kører XP SP2 med alle opgrades m.v.
>
> Det er et ECSK7S5 kort med 512mb ram og en 700mhz Duron.

Har du husket at af-installere de gamle drivere, det kunne være det der er
problemet, men er ikke sikker.

Myt

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-04-05 07:31

"Myt" <nogo32@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Har du husket at af-installere de gamle drivere, det kunne være det der er
> problemet, men er ikke sikker.
>
> Myt
hej. Det prøver jeg.

PH

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 26-04-05 00:20

> [...]

>starter også op. Men lige præcis når den er ved at installere sig selv så

Det er ikke et af dem der skal et ekstra strømstik i ?

Er din strømforsyning i stand til at levere strøm nok?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-04-05 07:34

"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Det er ikke et af dem der skal et ekstra strømstik i ?

Ikke helt forstået. Der er et ekstra stik på 9800-kortet, hvor der står:
"Only for non powered agp slot."

> Er din strømforsyning i stand til at levere strøm nok?

Det er en 300W: Den skal køre 3x HD, brænder, 700mhz duron, diskettedrev.
Det burde den kunne.

PH

Fra : Hans

Dato : 26-04-05 19:54

Peter Hansson (7950) wrote:
> "Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> Ikke helt forstået. Der er et ekstra stik på 9800-kortet, hvor der
> står: "Only for non powered agp slot."

Stikket skal tilsluttes.

Hans

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-04-05 20:02

"Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Stikket skal tilsluttes.

Du må undskylde hvis jeg spørger dumt, men er det det samme slags stik som
man bruger f.eks. i diskettedrevet?

Jeg vil altså nødig brænde kortet af.

PH

Fra : Hans

Dato : 26-04-05 20:14

Peter Hansson (7950) wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Du må undskylde hvis jeg spørger dumt, men er det det samme slags
> stik som man bruger f.eks. i diskettedrevet?
>
> Jeg vil altså nødig brænde kortet af.

Ja - Fulgte der ikke en strømadapter med kortet?

Hans

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-04-05 21:02

> Ja - Fulgte der ikke en strømadapter med kortet?

Nej. Jeg fik den bare af drengen uden yderligere kommentarer. Han har jo nok
haft et mobo hvor det ikke var nødvendigt.

Kan jeg ikke bare sætte et molex stik på psuén af den slags hvor der også er
det firepolede hvide stik på, eller alternativt koble diskettedrevet fra og
bruge det.

PH

Fra : Hans

Dato : 26-04-05 21:17

Peter Hansson (7950) wrote:
> "Hans" <email@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse

> Nej. Jeg fik den bare af drengen uden yderligere kommentarer. Han har
> jo nok haft et mobo hvor det ikke var nødvendigt.

Den sidder nok i maskinen endnu. Han har bare ikke tænkt over det.

> Kan jeg ikke bare sætte et molex stik på psuén af den slags hvor der
> også er det firepolede hvide stik på, eller alternativt koble
> diskettedrevet fra og bruge det.

Hvis du har et kabel fra strømforsyningen med begge typer stik kan du
sagtens bruge det, men undlad at bruge det hvis der også er tilsluttet en
harddisk, da grafikkortet helst skal have sit eget kabel.

Hans

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 26-04-05 21:49

> [...]

>det firepolede hvide stik på, eller alternativt koble diskettedrevet fra og

Kan du ikke poste et billede af det i dk.binaer eller tage en snak med
drengen om hvad du skal gøre?
Hvorfor overlod han dig kortet frivilligt? Det plejer sådan nogle ikke
at gøre? ; = )
Er der ikke en manual til kortet?

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 26-04-05 22:52

> "Peter Hansson \(7950\)" <peter@ahansson.net> skrev:

> Kan du ikke poste et billede af det i dk.binaer

Der er et link til et billede her: Det er den hvide firepolede øverst.

eller tage en snak med
> drengen om hvad du skal gøre?

Fik kortet sent igår og har ikke lige kunnet få fat på ham.

> Hvorfor overlod han dig kortet frivilligt? Det plejer sådan nogle ikke
> at gøre? ; = )

Det er et han har byttet sig til. Den har så lagt et stykke tid. Jeg fik den
så da han anskaffede sig bærbar.

> Er der ikke en manual til kortet?

Ikke indenfor min rækkevidde. Jeg troede egentlig det var ret simpelt, men
jeg kan forstå at det er lidt kompliceret. Jeg mener at kortet har siddet i
noge Aldi-noget. Der står Medion på det Jeg har ikke kunnet finde noget
brugbart på nettet om den.

Jeg vil bare så nødig brænde den af, da jeg ved at det er et godt kort.

PH

Fra : Hans

Dato : 26-04-05 23:24

Peter Hansson (7950) wrote:

> Der er et link til et billede her: Det er den hvide firepolede øverst.

Linket mangler godt nok, men her er der et billede:
http://www.rage3d.de/img/artikel/aldi/titaniummd_8080_xl/aldi_grafik.JPG

Typisk Medion, hverken fugl eller fisk. Det svarer til et Radeon 9800 non
pro, og det har normalt et stik til ekstra strøm.

> [...]
> ikke kunnet finde noget brugbart på nettet om den.
>
> Jeg vil bare så nødig brænde den af, da jeg ved at det er et godt

Det skal have strøm via stikket. Medion har bare valgt at føre strømmen
igennem AGP-slottet, hvilket sikkert kun virker på deres maskiner.

Hans

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 26-04-05 23:31

"Peter Hansson \(7950\)" <peter@ahansson.net> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Der er et link til et billede her: Det er den hvide firepolede øverst.

Hvor? (er linket?).

/KLIP/

>Jeg vil bare så nødig brænde den af, da jeg ved at det er et godt kort.

Forståeligt.
Jeg har i øvrigt et Radeon 9800Pro hvor der er et molex-stik
der skal tilsluttes før kortet fungerer.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 27-04-05 18:25

> [...]

Har postet et billede i dk.binaer.

PH

Fra : Michael Pilgaard

Dato : 27-04-05 20:07

"Peter Hansson \(7950\)" <peter@ahansson.net> skrev:

>"Michael Pilgaard" <mipi@tiscali.dk> skrev i en meddelelse

>Har postet et billede i dk.binaer.

Thjee, jeg ville tage chancen og sætte det i. Det dur' ikke nu og hvis
det begynder at ryge dur' det heller ikke bagefter.
Det er godtnok ikke den samme udformning på stikket som jeg har på mit
Radeon 9800Pro. Det er som de strømstik der skal i CD-drev m.v.
Men det lyder logisk at der skal ekstra strøm til kortet.
Jeg må hellere skrive at det er på eget ansvar.

--
Med venlig hilsen, Michael Pilgaard

Fra : Peter Hansson \(7950~

Dato : 27-04-05 20:51

> Thjee, jeg ville tage chancen og sætte det i. Det dur' ikke nu og hvis
> det begynder at ryge dur' det heller ikke bagefter.

Man bliver jo lidt paranoid, når man lige har brændt en 1700+ athlon og en
1800+ duron af. .-)

> Det er godtnok ikke den samme udformning på stikket som jeg har på mit
> Radeon 9800Pro. Det er som de strømstik der skal i CD-drev m.v.

Den anden ende af det hvide stik er netop et standard Molex .

PH