Rejseforsikring for begyndere..
Fra : Henrik Madsen

Dato : 25-04-05 14:12

Hej

Da vi skal til Canada i Maj måned og det gule jo ikke dækker skal vi
have en rejseforsikring..

Problemet er bare at sådan en har vi aldrig haft før eller haft brug
for..

Har så prøvet at taste oplysningerne ind på en stak online beregnere
ved de forskellige selskaber..

De billigste er Europæiske rejseforsikring, dog ved jeg ikke hvad der
er "normalt" at de dækker..

Der står at de dækker følgende :

Sygdom og hjemtransport Ubegrænset
24 timers lægevagt 24 timer i døgnet
Lægelig fejlbehandling 1 mio. kr.
Indlogering af pårørende på hospital 1 pårørende
Tandlæge og fysioterapi m.m. 10.000 kr.
Tilkaldelse og sygeledsagelse, ungdom 2 personer i alt
Hjemkaldelse 20.000 kr.
Krisehjælp Ubegrænset
Billetter, pas og kreditkort 2.500 kr.
Privatansvar i udlandet 10 mio. kr./5 mio. kr.
Global juridisk assistance 100.000 kr.
Sikkerhedsstillelse 100.000 kr.
Økonomisk hjælp på stedet 2.500 kr.
Eftersøgning og redning 75.000 kr.
Evakuering 50.000 kr.
Behandling hos psykolog i Danmark 10.000 kr.
Krisepsykologisk behandling på stedet Ubegrænset
Krisehjælp til pårørende Ubegrænset
Returrejse ved hjemkaldelse Ubegrænset
Forsinket fremmøde på udrejsen Ubegrænset
Bagageforsinkelse 2.000 kr.

Og prisen for 8 dage for 2 personer på 24 og 29 er så samlet 576
kroner..

Er der noget jeg bør være opmærksom på i forb. med dækningen ?
Spørger fordi Gouda skal have omkring 1200 for det "samme" (Samme =
har indtastet de samme oplysninger). Gouda må vel dække noget mere
hvis de koster det dobbelte men kan bare ikke se hvad det skulle være
og om det er noget man "behøver"

Behøver bare vide om der er noget som man "burde" have som Europæiske
har "glemt" i deres tilbud for at gøre det billigst eller de bare ER
billigere generelt ?

Erfarne svende kom hid

Henrik

Fra : Eva

Dato : 25-04-05 14:57

Problemet med forsikringer er, at det er først når ulykken er sket, at man
finder ud af om de er gode nok... Vi brugte Gouda, da vi var 2½ mdr. i USA
for 1 år siden - der var de billigste på markedet. Vi fik heldigvis ikke
brug for den. Da vi så skulle en uge til Egypten i år var Europæriske
billigst - og det viste sig at vi skulle blive glade for den, da vi ikke
nåede frem til flyafgangen pga. snestorm. Vi fik uden problemer en endnu
dyrer erstatningsrejse til Gran Canaria - ingen ekstra omkostninger.

Anyways - de forskellig forsikringsselskaber har forskellige priser på
forskellige områder. Det hele afhænger af destinationen og rejsens varighed.

Ikke et svar som sådan - ville blot dele mine erfaringer på området med
dig...

Fra : Daniel Birch

Dato : 25-04-05 16:26

> [...]
> har indtastet de samme oplysninger). Gouda må vel dække noget mere
> hvis de koster det dobbelte men kan bare ikke se hvad det skulle være

Jeg får det nu til 538 kr hos Gouda - du skal huske at vælge
Ungdomsrejseforsikring. Det er nemlig det, Europæiske også automatisk
foreslår ud fra din alder. Hos Gouda skal du endvidere fravælge
bagagedækning - den er ikke valgt som standard hos Europæiske.

Jeg har brugt begge selskaber, men har aldrig haft behov for dem, så jeg kan
ikke svare på, om de er gode, når det kommer til stykket.

mvh
Daniel

Fra : Poul Petersen

Dato : 25-04-05 16:52

"Henrik Madsen" <hmadsen@fjernfoerst.vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ved de forskellige selskaber..
>
> De billigste er Europæiske rejseforsikring, dog ved jeg ikke hvad der

Hvis I er medlem af sygeforsikringen Danmark, har de nu lanceret
rejseforsikringer, hvor man på 1 år kan rejse flere gange a´ en måneds
varighed - og forsikringen betales ( deles over 4 gange via kontingentet )
Måske er det en løsning ?

Mvh. Poul.

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 25-04-05 19:20

> [...]
>
> Behøver bare vide om der er noget som man "burde" have som Europæiske
> har "glemt" i deres tilbud for at gøre det billigst eller de bare ER

Hej

som andre også har nævnt, så har du nok glemt at skrive ungdomsforsikring
hos Gouda, hvor du også kan fravælge bagageforsikringen.

Jeg vil kun nævne, at andre selskaber, som på papiret er endnu billigere,
ofte har en selvrisiko. Der kan også være tale om, at de ikke dækker for
kroniske lidelser. Andre forskelle er ofte af mindre betydning - hvor mange
må du sende bud efter, hvis du bliver syg, hvor mange kan rejse med dig hjem
hvis du bliver syg osv.

Kennet
--
netop opdateret med vores Prag-tur
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-04-05 21:53

Henrik Madsen wrote:

> Da vi skal til Canada i Maj måned og det gule jo ikke dækker skal vi
> have en rejseforsikring..
>
> Problemet er bare at sådan en har vi aldrig haft før eller haft brug
> for..

Ingen andre har vist givet forslaget. - Men så gør jeg det:
Har du kontrolleret hvad du allerede har dækket via eksisterende
forsikringer.?

F.eks. tab af bagage o.l.

Jeg var 14 dage i USA i 2004. Rejseforsikring var iflg. faktura: Gouda
standard for 405 kr/person.
Uden bagage og uden feriek. (Jeg mener at "feriek." betyder
erstatningsferie.)

Jo mere man vælger, jo mere betaler man. Det er vist klart.

OG: Overvej afbestillingsforsikring nøje. Det er min fornemmelse at man
vist nærmest skal være dødssyg for at kunne få dækning.

NB.
Vær opmærksom på at biludlejningsfirmaer gerne vil dække det samme som
man ofte har i forvejen. Igen: Kontroller egne forsikringer man har
herhjemme.

Kig på udlejningsfirmaernes hjemmesider.

Mvh. Jørgen

Fra : Nicolai Lang

Dato : 27-04-05 06:47

On Tue, 26 Apr 2005 22:53:01 +0200, Jørgen Rasmussen
<jorgen-rasmussen@aa.sa> wrote:

>OG: Overvej afbestillingsforsikring nøje. Det er min fornemmelse at man
>vist nærmest skal være dødssyg for at kunne få dækning.

Man skal have lægeerklæring på at man ér for syg til at rejse.

Jeg har brugt sådan en en gang - jeg blev indlagt på sygehuset, så der
var ikke problemer.

Hvis man får en kraftig influenza ringer man til sin læge og betaler
ham for at skrive en erklæring.

/Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com