S: luksus safari halvpris Namibia
Fra : Martin Gleit

Dato : 25-04-05 06:09

Luksussafari til spotpris

Jeg har været så heldig at vinde en luksusrejse for 2 personer til Namibia
af værdi 35.000 kr. men da min kæreste er blevet gravid, kan vi ikke selv
komme afsted. Vi sælger derfor rejsen til 17.000 kr.

Man bestemmer selv, hvornår man vil af sted. Rejsen skal bare være afsluttet
inden 31.12. 2005.

Rejsen varer 8 dage. Man bor på Epacha Game Lodge and Spa, et 5-stjernet
hotel midt i et naturreservat. Der er fuld pension (morgenmadsbuffet og 3
retter til middag og aften, ½ halv flaske vin og en soft drink pr. person
pr. måltid.)

Indlagt i rejsen er to ture: en guided safari tur og et besøg til Etosha
national park

Læs mere om lodgen her: http://www.epacha.com/

Ønsker I mere information, kan I henvende jer på tlf. 61 70 65 60 efter kl.
17.00 eller skrive på mail: postkasse59 @ hotmail.com

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 25-04-05 07:26

Martin Gleit wrote:
> Luksussafari til spotpris

Du er i den forkerte gruppe, du skal over i markedsgrupperne, slet
venligst indlægget.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : klaus

Dato : 26-04-05 10:02

"Kevin Vilhelmsen" <skovalleen10@fjerndettestofanet.dk> wrote in message

> Du er i den forkerte gruppe, du skal over i markedsgrupperne, slet
> venligst indlægget.
> --
> Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Vi må altså give hinanden en smule snor Jeg kigger med i gruppen for at
få gode idéer til rejser. Og jeg sidder og bliver helt fristet til at tage
til Afrika. Og vil da overveje Martins tilbud. Det er der sikkert også mange
andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at indlægget
gør ondt på nogen.

Mvh. Klaus

Fra : Ukendt

Dato : 26-04-05 10:17

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> wrote in message
> [...]
mange
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at

Helt enig!

Torben

Fra : ;o\)-max-

Dato : 26-04-05 10:49

"klaus"
> [...]
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at indlægget

En løkke om halsen Jeg ville fanme gerne købe den,
men en uge er skida for lidt - hellere 2 uger, med mindre
luksus, jeg tager ikke til Afrika for at sidde i et hotel værelse
og trille tommelfingre i et spa bad. Kan den laves om til to
uger i standart værelse med flere udflugter, køber jeg den. -max-

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 26-04-05 13:30

klaus wrote:

> [...]
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at indlægget

Der er en (næsten generel) regel der siger at køb, salg, leje,
bortgivning o.l. ikke accepteres i grupperne. Bortset fra de der hedder
dk.marked.xxx.yyy

Derfor er det en dårlig ide at acceptere annoncer i grupperne.

Men ellers giver du vist udtryk for en meget typisk holdning:
Når det er til fordel for _mig_ er det ikke noget problem, men hvis ikke
er det da irriterende....

Så er det godt der er regler der styrer det.

------------------------------
Klip fra http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.rejse

3 Fundats:
Formålet med gruppen er diskussion af rejse relaterede emner,
så som:

- gode rejse lokationer
- bedste tidspunkt at rejse
- charterrejse vs. individuel rejse
- udveksling af rejse oplevelser
- problemer med Visa og penge når man rejser

gruppen skal være et forum for diskussioner af emner
relateret til både indenlandske og udenlandske rejser.

Private køb/salg-annoncer og kommerciel annoncering er ikke tilladt.

------------------------------

FUT: dk.admin.netikette

Mvh. Jørgen

Fra : Pernille og Kennet F~

Dato : 26-04-05 14:13

> [...]
> mange
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at

Ja, men der er jo også nogen, der vil overveje tilbud på telte,
rejseforsikringer, sommerhuse, færgeture osv, osv, osv. Hvis ikke gruppen
skal oversvømmes af mere eller mindre relevante tilbud og "enestående
chancer", så må der være regler som også skal respekteres. Jeg må derfor
støtte Kevin i hans indlæg.

Kennet
----------
... læs om vores påsketur til Prag
www.penille-kennet.dk
.... stedet med de mange rejsebeskrivelser

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 26-04-05 21:35

klaus wrote:
> [...]
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at indlægget

Jeg synes heller ikke at det gør ondt.
Men som der også er skrevet senere i denne tråd betyder det noget for
mig at der ikke åbnes op for alle mulige opslag og annoncer om alt muligt.
Når ret skal ret har jeg selv støttet een der der pøvede at sælge en
rejse til om TO dage da der var sket noget uforudsigeligt, det gav også
en debat, nogle syntes det var ok nogle syntes det modsatte, men
generelt synes jeg at annoncer hører hjemme i markedsgrupperne.

--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : klaus

Dato : 27-04-05 08:33

<snip>

<snip>

> [...]
> debat, nogle syntes det var ok nogle syntes det modsatte, men generelt
> synes jeg at annoncer hører hjemme i markedsgrupperne.

Men generelt set er den en enorm inkonsistens hvordan I forvalter i denne
gruppe.
I siger hver gang at køb, salg og bytte er fyfy. Men faktisk kommer der kun
løftede pegefingere hver gang der er tale om salg.

Tre fiktive eksempeler på hvad der er ok/ikke ok at skrive om i denne
gruppe:

Ønsker at leje en bil billigt i Norge (Køb) - Det er ok
Henviser til udlejer af bil - Det er ok
Vil selv udleje bil (salg) - Det er ikke ok

Ønsker leje/overnatning i København (Køb) - Det er ok
Henviser til udlejer i København - Det er ok
Vil selv udleje i København (salg) - Det er ikke ok

Ønsker ferielejlighed i Paris (Køb) - Det er ok
Henviser til udlejer i Paris - Det er ok
Vil selv udleje i Paris (salg) - Det er ikke ok

Det her er ikke møntet specielt på dig Kevin. Og indlægget kunne ligeså godt
være bragt under kennts eller Jørgens.

Fra : Kevin Vilhelmsen

Dato : 27-04-05 12:17

klaus wrote:
> [...]
> Vil selv udleje i Paris (salg) - Det er ikke ok
>
> Det her er ikke møntet specielt på dig Kevin. Og indlægget kunne ligeså godt

Jeg føler mig heller ikke specielt ramt.
Debatten er jo meget vigtig, spørgasmålet er bare om man i virkeligheden
kan gøre ret meget ved det?
Måske er problemet ikke stort nok til at vi kan blive enige om
knosekvent at afvise annoncer?
Vi tager jo stilling fra sag til sag, og argumentationen bliver jo så
derefter.
Jeg er ikke enig med dig i at alle eksemplerne er i strid med
fundsatsen, idet henvisninger til alle kommercielle sider jo så også
enten er køb eller salg.
Men pointen er tydelig nok, der er inkonsekvens, med det skyldes jo
uenighed i fundsatsen, da den jo er meget klar.
--
Venlig Hilsen Kevin Vilhelmsen

Fra : Jørgen Rasmussen

Dato : 27-04-05 19:10

klaus wrote:

Klip

> Men generelt set er den en enorm inkonsistens hvordan I forvalter i denne
> gruppe.

Både - og.

Det er ret enkelt når man begynder sit indlæg med "S". Ikke sandt.?

> I siger hver gang at køb, salg og bytte er fyfy. Men faktisk kommer der kun
> løftede pegefingere hver gang der er tale om salg.

Der har vist ikke længe været "K-indlæg". ?

> [...]
>
> Ønsker ferielejlighed i Paris (Køb) - Det er ok
> Henviser til udlejer i Paris - Det er ok
> Vil selv udleje i Paris (salg) - Det er ikke ok

Du har ret. Det er nogle gange skjulte annoncer. Ingen tvivl om det.

F.eks. dette:
"Ferielejlighed - hvor reklamerer man.?"

Når man direkte forsøger at sælge købe, leje eller bortgive via gruppen
er det ikke OK.

At nogle gør det via omskrivninger som ovenfor, kan jeg acceptere.
Så de der ikke er kvikke nok til at gøre det, må vist tage skylden for
alle "problemerne"....!!

At gøre gruppen modereret er vist "overkill".

Mvh. Jørgen

Fra : Ham Selv

Dato : 27-04-05 01:55

"klaus" <minaFJERNdresse@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
mange
> andre her i gruppen som gør. Så i bund og grund kan jeg ikke se at

Kan nu heller ikek se det gale i det ... Vi er ved at finde ud af en masse
om grækenland ... Men nu blev jeg sku helt tændt på det andet også
også specielt til den pris

Erik

Fra : Kim

Dato : 27-04-05 07:37

Så læs : http://www.usenet.dk/grupper.pl?get=dk.fritid.rejse

"Private køb/salg-annoncer og kommerciel annoncering er ikke tilladt."

fut : dk.admin.netikette

--
Kim