GPS/PDA i USA
Fra : Martin

Dato : 24-04-05 17:34

Hej,

Jeg skal snart på bil feie i usa og har i den forbindelse fået at vide
af hertz at der ikke er "newerlost" i den bil kategori som jeg har
valgt. Hertz kan ej eller tilbyde en anden form for gps.

Hvilke muligheder har jeg nu, hvem har nogle ligende erfaringer?
Kan man leje noget udstyr andet steds?

Eller bliver jeg nød til at købe en pda her i dk for at tage den med?

Mvh
Martin

Fra : Jan Bøgh

Dato : 24-04-05 18:55

Martin wrote:

> Eller bliver jeg nød til at købe en pda her i dk for at tage den med?

Alt andet lige, ville jeg se om ikke jeg kunne købe den derovre. Problemet
ved at købe en i DK er, at du ikke har amerikanske kort. Og kort til f.eks.
TomTom (et udbredt mærke i PDA-navigation) er virkeligt hundedyre, når de
skal købes i 'løs vægt'. Problemet er selvfølgeligt så, at en PDA med
GPSløsning købt over there næppe har europæisake kort.

vh
Jan

--
Rejsedagbog fra tur i SW-USA kan ses på
http://jan.boegh.net/Rejser.htm.

Fra : Michael

Dato : 25-04-05 06:54

> Eller bliver jeg nød til at købe en pda her i dk for at tage den med?

Du kan evt. købe en pda på ebay.com Der er amerikanske kort med
til stort set alle.

--
Mvh.
Michael

Fra : Jens B

Dato : 25-04-05 10:20

"Martin" <no@email.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hertz kan ej eller tilbyde en anden form for gps.
>
> Hvilke muligheder har jeg nu, hvem har nogle ligende erfaringer?

Vil det være dyrere at opgradere til en anden kategori bil, med Newerlost,
fremfor at skulle ud og købe en PDA? Eller det er måske en speciel kategori
bil du har valgt, som du helst vil have?

Iøvrigt så er der generelt godt skiltet i USA, og det er utroligt nemt at
finde rundt. Ude på landet er der ofte ikke så mange muligheder, og i byerne
ligger vejene ofte helt lige i nord-syd og øst-vest gående retning, og med
nummerede streets... 1st. street, 2nd. street osv... Så har du overhovedet
brug for GPS?

Jens

Fra : Martin

Dato : 25-04-05 12:34

Jens B wrote:
> [...]
> nummerede streets... 1st. street, 2nd. street osv... Så har du overhovedet

Hej, tak for svar.

Bilen som jeg har valgt er i den dyreste kategori hos hertz (F).
I disse modeller er der ikke monteret newerlost. Det er en gåde for mig
hvofor det ikke er i de dyre biler...

Grunden til at jeg gerne vil have gps er egenglig for at jeg er lidt
bange for at fare vild. Men det kunne godt være at jeg skulle
genoverveje at ikke at have gps.

Mvh
Martin

Fra : Verner Johnsen

Dato : 25-04-05 22:14

On Mon, 25 Apr 2005 13:34:22 +0200, Martin <No@emailToMeThanx.com>
wrote:

>Bilen som jeg har valgt er i den dyreste kategori hos hertz (F).
>I disse modeller er der ikke monteret newerlost. Det er en gåde for mig
>hvofor det ikke er i de dyre biler...

Det lyder lidt mystisk.
I det materiale jeg har fra Hertz er kategori F en Full Size 4 dørs 6
cylindret husholdningsbil F. Eks Ford Taurus, og den kan godt leveres
med Neverlost.
Og så er der langt fra Ford Taurus op til de dyreste.
Måske er der tale om noget bogstavsforveksling.
Eller der er tale om et udlejningssted med begrænset varesortiment

Vi tager selv til USA om en månedstid, hvor vi har lejet en kategori L
hos Hertz. Med Neverlost.

God tur

--
Hilsen Verner

Fra : Christian

Dato : 25-04-05 12:45

"Martin" <no@email.dk> wrote in message
> [...]
> hertz at der ikke er "newerlost" i den bil kategori som jeg har valgt.
> Hertz kan ej eller tilbyde en anden form for gps.

glem det du får ikke brug for det, jeg har lejet bil flere steder i
USA,Canada med og uden neverlost jeg brugte aldig det GPS system da deres
veje er utroligt godt skiltet..

Fra : Preben Andersen

Dato : 25-04-05 12:59

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> glem det du får ikke brug for det, jeg har lejet bil flere steder i
> USA,Canada med og uden neverlost jeg brugte aldig det GPS system da deres
> veje er utroligt godt skiltet..

Enig, hvis man bare ved hvor verdenshjørnerne er, kan det ikke gå galt.

mvh
Preben

Fra : Jens B

Dato : 25-04-05 22:29

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse
> Enig, hvis man bare ved hvor verdenshjørnerne er, kan det ikke gå galt.

Præcis. Jeg har faktisk vænnet mig til, altid at have et kompas med. Det kan
være meget rart når man kører ude på landet, at man lige er helt sikker på
at man kører i den rigtige retning.

Jens

Fra : Lars Ehlers

Dato : 25-04-05 22:56

On Sun, 24 Apr 2005 18:34:28 +0200, Martin <no@email.dk> wrote:

>Jeg skal snart på bil feie i usa og har i den forbindelse fået at vide
>af hertz at der ikke er "newerlost" i den bil kategori som jeg har
>valgt. Hertz kan ej eller tilbyde en anden form for gps.

Hvor meget skal du køre? Som andre har skrevet, så er det nemt at
finde rundt i USA, så oftest er en GPS ikke nødvendig.

Jeg rejser meget i USA og lejer stort set bil hver uge, ofte i en
"fremmed" by, og jeg har klaret mig fint med Mapquest som guide. Jeg
har dog en GPS, som var en gave fra min kone, der altid bekymrer sig
om mig, når jeg er ude og rejse