Har nogen prøvet denne fejl (strøm og 660
Fra : Jakob

Dato : 24-04-05 17:08

Jeg har monteret ovenstående gf 6600 GT (agp)i en vens computer og så
virker lor... selvfølgelig ikke. Jeg har nu taget det ud og kørt med
det i min egen pc og her er der ingen problemer.

Jeg har installeret det igen i hans winxp pc, servicepack 1 med athlon
2600 processor. Installeret nyeste nvidia driver, og directX9c men det
har ikke hjulpet. Der sker det at når man har spillet lukker det
spontant ned, og man ryger ud på skrivebordet. Det sker ved flere
forskellige spil og på forskellige steder så jeg regner ikke med at det
kan være software problemer.

Når man ryger ud på skrivebordet er farverne blevet ændret, så alt ser
dårligt ud, nærmest som om der er skruet hysterisk op for kontrast og
farver. Hvis man starter spillet igen er farverne i spillet normale, men
skrivebordet/systemet bliver ved med at være ændret i farverne.

Jeg har lidt strømforsyningen mistænkt, men aner ikke om det kan føre
til ovenstående. Hvis man ikke starter et spil op så er der ingen
problemer og winxp fungerer tilsyneladende fint.

Strømforsyningen er en codegen 420W model 300xx. der er ikke så mange
stik så kortet delte tidligere stik med et cd'drev. Det har dog ikke
hjulpet at den nu sidder alene på kablet.

Derfor vil jeg lige høre om der er nogen der har oplevet noget
tilsvarende og har et bud på hvad der kan være galt ??

Jeg har tænkt mig at smide mit eget r9800 pro i den og se om den stadig
fejler, men er ikke rigtig klar over om det sluger ligesåmeget strøm som
et 6600 GT, er der nogen der har et bud på det ?

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Johnny B 2000

Dato : 24-04-05 22:08

hvor stor er den PSU der sidder i "lukker ned" maskinen ?

ellers prøv med din egen psu i "lukker ned" maskinen

--
Johnny [2000 Frb.]
"all my life i wanted a computer, now all i want is my life back"

Fra : Jakob

Dato : 25-04-05 07:51

In article <426c0aa3$0$277$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk says...
> hvor stor er den PSU der sidder i "lukker ned" maskinen ?

Det er en 420 watt codegen, jeg kan poste et billede af specsne senere
hvis det siger noget.

> ellers prøv med din egen psu i "lukker ned" maskinen

Ja det har jeg overvejet men det synes jeg sgu er lidt bøvlet, men ok
det kan godt være jeg prøver hvis intet andet hjælper.

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Johnny B 2000

Dato : 25-04-05 09:50

havde et problem der minder meget om dit, det var psu'en der gik ned under
belastning.

Fra : Jakob

Dato : 25-04-05 18:01

In article <426caf32$0$268$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>,
SLETDETTEjohnnyb2000@sol.dk says...
> havde et problem der minder meget om dit, det var psu'en der gik ned under
> belastning.

Det kan godt være at jeg bliver nødt til at prøve min egen
strømforsyning af i hans maskine, damn

--
Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jensen

Dato : 25-04-05 06:20

"Jakob" <no@mail.com> skrev i en meddelelse

-Jeg har installeret det igen i hans winxp pc, servicepack 1 med athlon
-2600 processor.

Hvofor ikke køre en SP2 ind over til at starte med.

[...]

Det har jeg også oplevet med et nyistalleret 6600 (POW), der ovenikøbet er
knapt så hidsigt som GT udgaven. Som jeg oplevede det, var det p.g.a. et
enkelt spil der krævede en lavere opløsning end skærmen var sat til, men en
driver-opdatering til 71.89 (vistnok) hjalp - har ikke set baladen siden.

[...]

Tror nu ikke det er PSU mangel. i dit tilfælde, men ellers pil noget fra. I
følge manualen kræver 66-6800 kortene 350 w PSU, og skal fødes med ekstra
strøm ,som jo du gør; Der er 2 typer af ekstra tilførsel til disse kort. Der
følger et splitter-kabel med til alm. dongel, så hvis du bruger det (såfremt
din PSU ikke har nok løse ender), burde kortet ha strøm nok i din
situation. Selv monterede jeg en chill CP 400P rev 2 (400 w.) direkte på,
og den er da rigelig.

-Jeg har tænkt mig at smide mit eget r9800 pro i den og se om den stadig
-fejler, men er ikke rigtig klar over om det sluger ligesåmeget strøm som
-et 6600 GT, er der nogen der har et bud på det ?

Nah, GTérne bruger vel nok generelt noget mere, har jeg da set i test, men
med din 420 water burde den ku klare ærterne på en athlon.

Mvh /Jensen and so on

Fra : Jakob

Dato : 25-04-05 07:56

In article <V5%ae.114328$Vf.4196114@news000.worldonline.dk>,
netxdim@REMOVEtiscali.dk says...

> Hvofor ikke køre en SP2 ind over til at starte med.

Det er simpelthen fordi ejeren af maskinen i desperation over det med
gfx kortet, skyndte sig at geninstallere i håb om at det hjalp, og jeg
har ikke fået sat den til at opdatere endnu :0)

> enkelt spil der krævede en lavere opløsning end skærmen var sat til, men en
> driver-opdatering til 71.89 (vistnok) hjalp - har ikke set baladen siden.

Det mærkelige her er at det er sket med flere spil, call of duty og
doom. Det sker også på forskellige steder i spillene og på tilfældige
tidspunkter (men ret hurtigt) hvilket fik mig til at mene det ikke er
noget softwaremæssigt. Jeg tænkte også på om kortet blev for varmt men
det kan det jo ikke være når jeg nu kan køre med det i min maskine. Jeg
har brugt nyeste driver til kort og directX så det skulle også være
iorden.

> situation. Selv monterede jeg en chill CP 400P rev 2 (400 w.) direkte på,
> og den er da rigelig.

I starten brugte jeg splitter kabel, men for at udelukke det kunne give
problemer sidder den lige på nu, men det har ikke hjulpet.

> Nah, GTérne bruger vel nok generelt noget mere, har jeg da set i test, men
> med din 420 water burde den ku klare ærterne på en athlon.

Ja det ville jeg også mene, jeg prøver sgu at smide mit eget kort i
sådan bare for at prøve et eller andet.

Tak for dine inputs.

--
Venlig hilsen