Visa til USA ?
Fra : Poul Petersen

Dato : 24-04-05 13:10

Er kommet i tvivl om der skal bruges visa til USA ved alm feriebesøg hos
familie - kan nogen hjælpe ?

Venlig hilsen
Poul

Fra : Kennet og Pernille

Dato : 24-04-05 14:19

"Poul Petersen" <poulinas@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Er kommet i tvivl om der skal bruges visa til USA ved alm feriebesøg hos
> familie - kan nogen hjælpe ?
>
> Venlig hilsen
> Poul

Tjek dette link:

http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/VisumOgOpholdstilladelse/UdenlandskeVisumregler/Usa

Ingen visa, men maskinlæsbart pas og børn skal have deres eget.

Kennet
--
netop opdateret med vores Prag-tur
læs www.pernille-kennet.dk

Fra : jesper outzen

Dato : 24-04-05 14:29

Poul Petersen wrote:
> Er kommet i tvivl om der skal bruges visa til USA ved alm feriebesøg hos
> familie - kan nogen hjælpe ?
>
> Venlig hilsen
> Poul

Hej Poul
Hvis jeres pas er udstedt før 25.april 1997 skal I have visa til USA,
det tager ca. 16 dage og koster så hut jeg visker kr. 600,- så det kan
vist betale sig at bfå et nyt maskinlæsbart pas.
mv.h.
jesper

Fra : Poul Petersen

Dato : 24-04-05 15:28

"jesper outzen" <hammerfest@spamoncable.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det tager ca. 16 dage og koster så hut jeg visker kr. 600,- så det kan
> vist betale sig at bfå et nyt maskinlæsbart pas.

Tak til alle 3 for superhurtigt svar - passet er fra 2000 så det er i orden.

Mvh. Poul.

Fra : Preben Andersen

Dato : 24-04-05 14:23

"Poul Petersen" <poulinas@mail.dk> wrote in message
> Er kommet i tvivl om der skal bruges visa til USA ved alm feriebesøg hos
> familie - kan nogen hjælpe ?

Det skal du ikke, men du skal have et maskinlæsbart pas.

mvh
Preben

Fra : robert

Dato : 25-04-05 16:55

Jeg var i USA i sommers der skulle jeg ikke have VISUM, af grundene
beskrevet herover.

// Robert
// Se min rejse her - www.travellog.dk/robert

Fra : Peet

Dato : 24-05-05 23:02

"robert" <robert@travellog.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg var i USA i sommers der skulle jeg ikke have VISUM, af grundene
> beskrevet herover.

Hvorover ?

Fra : Christian

Dato : 25-04-05 12:44

"Poul Petersen" <poulinas@mail.dk> wrote in message
> Er kommet i tvivl om der skal bruges visa til USA ved alm feriebesøg hos
> [...]

det kommer an på hvornår du skal afsted, da Danmark ikke har fået
biometriske pas,så skal man til at ansøge om visum efter den 26 oktober i år
for at komme ind i USA, jeg kunne tænke mig at ekspeditions tiden så vil
stige ret meget!.

Fra : Martin K. R.

Dato : 25-04-05 12:48

"Christian" <askformail@(TDCCUSTOMER)mail.dk> wrote in message

> [...]
år
> for at komme ind i USA, jeg kunne tænke mig at ekspeditions tiden så vil

Så, så, klap nu hesten. EU har allerede søgt om henstand til 2008, så alle
lande kunne være med (hvilket også er i USAs egen interesse). Mon ikke de
får den henstand inden oktober?

Martin