Anbefalinger ønskes
Fra : !Steen

Dato : 24-04-05 10:13

Davs
Jeg har værtet så letsindig, at melde mig ind i den dér Home
Entertainment filmklub.
Jeg har lige modtaget et katalog, og ville høre om nogen kan give lidt
(positiv/negativ) kritik af følgende film:

Stor Ståhaj (til ungerne)
Collateral (Tom Cruise)
Tid Til Forandring (Waage Sandø)

Er det film, man gider se mere end én gang?

Man takker for evt. respons

--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-05 10:41

> Stor Ståhaj (til ungerne)

Ungerne her i huset er vild med den, jeg har ikke selv set den endnu,
men de klip jeg har set er sjove, og animationerne er flotte. Den kan
ses igen og igen (ifølge ungerne).

> Collateral (Tom Cruise)

Fremragende, skildringen af storbyen er formidabel, hvis man forventer
en actionfilm, bliver man dog slemt skuffet, filmens styrke er dens
skildring af storbylivet og personernes. Om man ser den mere end en
gang, bob bob, der skal nok gå et års tid imellem.

> Tid Til Forandring (Waage Sandø)
Har jeg ikke set.

mvh
Kim

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-04-05 21:31

iSteen@litespam.dk (!Steen) wrote in message news:<1gvis82.1fnf4e8155b7d0N%iSteen@litespam.dk>...
> [...]
> Collateral (Tom Cruise)
> Tid Til Forandring (Waage Sandø)
>
> Er det film, man gider se mere end én gang?

Det kommer selvfølgeligt an på hvem man er, Stor Ståhaj har jeg set 2
gange i biffen og har nu på DVD . Men igen, det kommer an på hvad
man er til. Den måler sig dog ingenlunde med Monsters Inc, eller The
Incredibles.

Collateral. Der er lidt huller, men ellers udemærket. Han spiller godt
som et koldt dumt svin må man sige. Har også den på DVD.

Sidstnævnte kender jeg ikke.

Mvh
Klavs.

Fra : !Steen

Dato : 25-04-05 10:53

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Den måler sig dog ingenlunde med Monsters Inc, eller The
> Incredibles.

Jeg køber ind imellem nogle animation/tegnefilm til ungerne, med de
bedste intentioner om at se dem selv.
Desværre får jeg som regel ikke set dem alligevel, men min favorit i den
genre, er Flugten Fra Hønsegården.
Den er sq så sjov, at både børn og vokske har noget at grine af. Shrek
og Monsters Inc. var osse fede - til gengæld synes jeg både De Umuhlige
(den med køerne) og De Utrolige var kedelige - men ungerne kunne li'
dem.
Jeg glæder mig til Robotterne kommer på DVD
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-04-05 14:54

iSteen@litespam.dk (!Steen) wrote in message news:<1gvkou3.lsc1u91sk7z2iN%iSteen@litespam.dk>...

> [...]
> dem.
> Jeg glæder mig til Robotterne kommer på DVD

Hvis du ikke er til De Utrolige, så kan du godt gleme Robotter synes
jeg, den er klasser bagude. Flugten fra Hønsegården ER en fed film.

Fra : !Steen

Dato : 25-04-05 14:59

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Flugten fra Hønsegården ER en fed film.

Nemlig.
Og jeg synes faktisk den er sjovere med det danske lydspor, end med det
originale.
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 25-04-05 19:07

iSteen@litespam.dk (!Steen) wrote in message news:<1gvl0d8.48vso6139w0q0N%iSteen@litespam.dk>...

> Nemlig.
> Og jeg synes faktisk den er sjovere med det danske lydspor, end med det
> originale.

Jubbiiiii en artsfælle . Så vil du sikkert have det lige sådan med
Bambi hvis du får den. Den danske Stampe har en perfekt stemme, hvor
den originale er noget tam.
Mvh
Klavs.

Fra : !Steen

Dato : 26-04-05 15:19

Klavs Rommedahl <klaro@mailcircuit.com> wrote:

> Så vil du sikkert have det lige sådan med
> Bambi hvis du får den

Den er lige røget ind på interne ram-lager, den skal jeg lige holde øje
med
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Rapper

Dato : 28-04-05 02:27

"!Steen" <iSteen@litespam.dk> wrote in message

> Nemlig.
> Og jeg synes faktisk den er sjovere med det danske lydspor, end med det
> originale.

Ved godt at det ikke er en animationsfilm, men samme gælder Bjørnebrødre...
De gedebukke der taler som perkere er bare så HYLENDE griner

--
Mvh Rasmus
MSN & email: rasmuswesth|snabel-a|hotmail|punktum|com

Fra : !Steen

Dato : 29-04-05 07:30

Rapper <unvalidm@il.dk> wrote:

> De gedebukke der taler som perkere er bare så HYLENDE griner

Ikke lige den formulering jeg ville have brugt, men jeg er enig i, at
filmen er hammergod. De dér to elge (eller hvad det lige er - det er et
stykke tid side, jeg så den) - de danske stemmer er skidesjove
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Per

Dato : 25-04-05 09:28

> Stor Ståhaj (til ungerne)
Jeg syntes den var ret kedelig og ikke særlig sjov. Måske hvis børnene ikke
er for gamle vil de kunne lide den. Men kan du ikke få The Incredibles (De
Utrolige) i stedet? Den er meeeeeget bedre!

> Collateral (Tom Cruise)
Efter min mening en rigtig fed action-thrillerfra mesteren Michael Mann
(Heat).

> Tid Til Forandring (Waage Sandø)
har ikke set.

Fra : BettinaP

Dato : 26-04-05 08:03

> [...]
> Jeg har lige modtaget et katalog, og ville høre om nogen kan give lidt
> (positiv/negativ) kritik af følgende film:

sjov, og det kan være ungerne synes den er værd at se mere end een gang. For
mig blev den ødelagt af, at Will Smith trådte lidt for meget frem som Will
Smith i stedet for den "rolle" han skulle lægge stemme til, men det er nok
ikke noget underne lægger mærke til

> Collateral (Tom Cruise)
Feeeed film, jeg blev i hvert fald meget positivt overrasket

> Tid Til Forandring (Waage Sandø)

den er ok, men ikke en jeg ville se mere end een gang. Claus Ryskjær er
rigtig god, men den er generelt lige lovlig karikeret til min smag

BettinaP

Fra : !Steen

Dato : 26-04-05 15:19

BettinaP <bep@bep.dk> wrote:

> men den er generelt lige lovlig karikeret til min smag

Synd - sådan er det tit med danske film...og tv-serier.
Funldstændigt overspillet.
--
Steen
http://isteen.smartlog.dk

Fra : Jim Andersen

Dato : 04-05-05 14:15

BettinaP wrote:

> For mig blev den ødelagt af, at Will Smith trådte lidt for
> meget frem som Will Smith i stedet for den "rolle" han skulle lægge
> stemme til, men det er nok ikke noget underne lægger mærke til

Jeg vidste slet ikke Will kunne tale dansk.

/jim