Romeo & Juliet
Fra : Lyrik

Dato : 24-04-05 00:20

Nogen som ved om denne version kan fås på DVD eller i en eller anden digital
form?:

Romeo and Juliet
Film

1936
Dir: George Cukor
Romeo: Leslie Howard
Juliet: Norma Shearer

Hilsen

jens

Fra : Jesper

Dato : 25-04-05 17:33

Lyrik <lyrik@heaven.fjern.dk> wrote:

> Nogen som ved om denne version kan fås på DVD eller i en eller anden digital
> form?:
>
> Romeo and Juliet
> Film
>
> 1936
> Dir: George Cukor
> Romeo: Leslie Howard
> Juliet: Norma Shearer
>

> Hilsen
>
> jens

Den fås på VHS fra Amazon.com i USA, så hvis din videomaskine ellers kan
afspille NTSC, så er det bare om at få den bestilt.

Fra : Lyrik

Dato : 28-04-05 23:32

> Den fås på VHS fra Amazon.com i USA, så hvis din videomaskine ellers kan
> afspille NTSC, så er det bare om at få den bestilt.
+++++++++++++++++++++++
Det er en ulykke af dimensioner! Jeg har forlængst givet min videomaskine
væk!;-(
Havde jeg haft en, så ville jeg have gjort som du sagde og suttet den ind i
min PC hvorefter jeg ville have finpudset den og lavet en DVD ud af den.
Nu kan jeg bare flæbe over den ulykke jeg har bragt over mig selv da jeg tog
skridtet ind i fremtiden og tabte fortiden!

Men tak-hulk! Jens

Fra : Lyrik

Dato : 28-04-05 23:42

> Den fås på VHS fra Amazon.com i USA, så hvis din videomaskine ellers kan
> afspille NTSC, så er det bare om at få den bestilt.
++++++++++++++++++++++++
Lad mig lige tilføje at da jeg var 16 år gammel var jeg picolo med den
rigtige gamle uniform i Dagmar Teatret som på den tid var ejet af Carl TH.
Dreyer!
Han havde sat denne film på programmet og jeg gik trolig ind og så
"balkonscenen" hver gang den spillede!
Hvilken skuespilpræstation forekom det mig den gang. Skønt anmeldelserne i
dag siger at de var "for gamle" til at spille teen-agerne så virkede deres
spil rigtigt. Der var en drømmeagtig atmosfære over deres spil som hævede
det op til kunstneriske højder. den blev bare bedre og bedre hver gang man
så den.
Shakespearedialogen på gammelt engelsk var perfekt:
"How camest thou hither? Tell me why and wherefore. On a place so high and
hard to climb, considering death if any of my kin might find thou
hither"-med 100% indføling i sproget af skuespillerne-frit efter hukommelsen
for 42 år siden-ak ja!

Hilsen
jens