ATI driver-jungle
Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 15:24

Hej,

Jeg har et Asus Radeon AX800 Pro grafikkort, men er i tvivl om,
hvilken driver, jeg skal køre med. På Asus' hjemmeside hedder
den nyeste 8.11(¹), men hvis man går ind på ATI's side, så hedder
den CATALYST 5.4(²), så spørgsmålet er, hvilken jeg skal bruge.

(¹) <http://www.asus.com/support/download/item.aspx?ModelName=AX800%20Series&Type=Latest>
(²) <https://support.ati.com/ics/support/KBList.asp?folderID=301>.

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 15:40

On Sat, 23 Apr 2005 16:24:09 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>den nyeste 8.11(¹), men hvis man går ind på ATI's side, så hedder
>den CATALYST 5.4(²), så spørgsmålet er, hvilken jeg skal bruge.

Jeg har altid brugt ATI's egne drivere til mine Radeon grafikkort.
De nyeste ATI drivere er som regel altid nyere end de drivere
de forskellige kort producenter har liggende.

Jeg ved ikke om det er pakningsversionen som Asus opgiver,
men min Catalyst 5.4 har også nummer 8.121 og det ligner jo
lidt det nummer som Asus opgiver, bare en anelse nyere.

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 16:28

Mads skrev:

> Jeg ved ikke om det er pakningsversionen som Asus opgiver,
> men min Catalyst 5.4 har også nummer 8.121 og det ligner jo
> lidt det nummer som Asus opgiver, bare en anelse nyere.

Ok. Jeg snupper også den fra ATI så.

Er det planen, at man både skal hente driveren, Hydravision og
ATI Multimedia Center, eller følger Hydravision med i pakken,
når man henter CATALYST 5.4?

--
Hilsen
Madsen

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 16:45

On Sat, 23 Apr 2005 17:28:27 +0200, "Thomas G. Madsen"
<nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Er det planen, at man både skal hente driveren, Hydravision og
>ATI Multimedia Center, eller følger Hydravision med i pakken,
>når man henter CATALYST 5.4?

Det ser ud til at man skal hente Hydravision separat.
Når du går ind under driver download, står der helt
præcis hvad der er med i driver pakken.
Hydravision står ikke imellem de ting der er med, men
vær os på at driverne ligger i 2 versioner. Med almindeligt
Control Panel og et specielt Catalyst Control Panel.

( jeg kører selv med det almindelige da special versionen
har for meget gøgl efter min smag og da det er længere
tid om at starte op )

mvh Mads

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 17:01

Mads skrev:

> Det ser ud til at man skal hente Hydravision separat.

Ok. Jeg må nok hellere prøve det, for det kunne jo være at det
kunne løse mit problem med nr. 2 monitor.
Altså problemet beskrevet her: <news:d4bov2.ho.1@tgm.dyndns.dk>.

> Hydravision står ikke imellem de ting der er med, men
> vær os på at driverne ligger i 2 versioner. Med almindeligt
> Control Panel og et specielt Catalyst Control Panel.

Har i første omgang hentet den almindelige, for jeg er heller
ikke vild med alt for meget gejl.

--
Hilsen
Madsen

Fra : BorreBoy

Dato : 23-04-05 15:55

> [...]
> den nyeste 8.11(¹), men hvis man går ind på ATI's side, så hedder
> den CATALYST 5.4(²), så spørgsmålet er, hvilken jeg skal bruge.

Catalyst 5.4, betyder år 2005, 4. måned.

Fra : Thomas G. Madsen

Dato : 23-04-05 16:28

BorreBoy skrev:

> Catalyst 5.4, betyder år 2005, 4. måned.

Aha. Det var jeg (heller ikke) klar over. :)

--
Hilsen
Madsen