RedsunDVD (Ong-bak)
Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-05 11:05

Så ankom min bestilling med Ong-bak, 2009 Lost Memories og Zebraman fra
RedSunDVD og jeg kan bekræfte at der er tale om bootlegs

Man skal dog kigge godt efter for at se at det er bootlegs, da både skiverne,
omslags tryk og æskerne ser proffesionelle ud. Der er ikke tale om DVD+-R
skiver, men ægte DVD-video skiver. Covers svarer dog ikke til skiverne og der
er andre små detaljer.

Kvaliteten af video og audio på skiverne skal jeg ikke udtale mig om da jeg
ikke agter at beholde skiverne. De ryger i skraldespanden og visabetalingen
bliver tilbageført.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 11:34

On Sat, 23 Apr 2005 12:05:19 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Kvaliteten af video og audio på skiverne skal jeg ikke udtale mig om da jeg
>ikke agter at beholde skiverne. De ryger i skraldespanden og visabetalingen
>bliver tilbageført.

Det er da vist ikke en lovlig fremgangsmåde.
( uanset om det er bootlegs eller ej )

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-05 12:24

Mads wrote:

> Det er da vist ikke en lovlig fremgangsmåde.

Hvorfor ikke? RedSunDVD har solgt mig noget de ikke har rettigheder til at
sælge og jeg vil derfor ophæve købet.

> ( uanset om det er bootlegs eller ej )

RedSunDVD vil give mig pengene tilbage for de film jeg sender tilbage minus
portoudgifter. Hvis RedsunDVD vil betale portoen for at sende filmene tilbage
til dem vil jeg da gerne det, men det vil de ikke, altså ryger filmene ud.

Hvis jeg ville have en kopifilm kunne jeg downloade den fra nettet.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 12:28

On Sat, 23 Apr 2005 13:23:51 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Hvorfor ikke? RedSunDVD har solgt mig noget de ikke har rettigheder til at
>sælge og jeg vil derfor ophæve købet.

Du har stadig modtaget varen.
Hvis du kontakter banken og påstår at du ikke har modtaget den,
så begår du jo bedrageri og det er strafbart. Om du beholder filmen
eller smider den væk er sagen uvedkommende.

Hvad nu hvis din bankrådgiver læser med her i gruppen?

Det ville sgu da være surt hvis du havnede bag tremmer pga.
en sølle DVD film

mvh Mads

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-05 12:41

Mads wrote:

> Du har stadig modtaget varen.
> Hvis du kontakter banken og påstår at du ikke har modtaget den,
> så begår du jo bedrageri og det er strafbart.

Jeg agter på ingen måde at påstå at jeg ikke har modtaget varen, omend varen
ikke er i overensstemmelse med den vare jeg har bestilt.

> Om du beholder filmen
> eller smider den væk er sagen uvedkommende.

Det er jeg klar over. Min pointe er at jeg ønsker at ophæve handelen. Når man
ophæver handelen for jeg mine penge tilbage og sælger får sine varer tilbage.
Jeg vil hellere end gerne sende varene tilbage til sælger såfremt han betaler
porto. Det vil han ikke.

> Hvad nu hvis din bankrådgiver læser med her i gruppen?

Det gør min spanske bakrådgiver nok ikke (bor i Madrid) , men skulle han nu
alligevel læse med i gruppen, mener jeg ikke jeg har noget at skjule

> Det ville sgu da være surt hvis du havnede bag tremmer pga.
> en sølle DVD film

Og meget underligt!

Fra : Mads

Dato : 23-04-05 13:08

On Sat, 23 Apr 2005 13:40:52 +0200, Lars Hoffmann
<lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Jeg agter på ingen måde at påstå at jeg ikke har modtaget varen, omend varen
>ikke er i overensstemmelse med den vare jeg har bestilt.

Hvordan vil du så overbevise banken om at Visabetalingen skal
føres tilbage? At varen ikke lever op til dine forventninger er ikke
en gyldig grund.

( Jeg kan sagtens forstå at du er vred over at have modtaget en
bootleg skive og jeg er helt enig med dig i at det er noget svineri )

> [...]
>Jeg vil hellere end gerne sende varene tilbage til sælger såfremt han betaler

Du har ikke krav på at sælger betaler returportoen. Det er den ekstra
udgift vi allesammen risikerer ved at handle pr postordre.
Jeg ser kun 2 muligheder. Returner filmen for egen regning eller glem
det. Betal filmen og behold den (eller smid den væk )

mvh Mads

Fra : Sune

Dato : 23-04-05 13:54

On Sat, 23 Apr 2005 14:08:05 +0200, Mads <DeathTo@llSpammers.com> wrote:

>Hvordan vil du så overbevise banken om at Visabetalingen skal
>føres tilbage? At varen ikke lever op til dine forventninger er ikke
>en gyldig grund.

At han har modtaget en piratkopi (hælervare) er grund nok.

>Du har ikke krav på at sælger betaler returportoen. Det er den ekstra
>udgift vi allesammen risikerer ved at handle pr postordre.

Hvis man modtager en stjålen genstand gælder købelovens regler ikke.

Mvh
Sune

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 23-04-05 14:28

Mads wrote:

> Hvordan vil du så overbevise banken om at Visabetalingen skal
> føres tilbage? At varen ikke lever op til dine forventninger er ikke
> en gyldig grund.

Jeg har ikke modtaget en legal vare og derfor har sælger begået svig. Handlen
ophæves, penge og varer går tilbage til oprindeligt udgangspunkt og alle
omkostninger er sælgers.

> Du har ikke krav på at sælger betaler returportoen. Det er den ekstra
> udgift vi allesammen risikerer ved at handle pr postordre.

Jeg tror du forveksler det at ophæve en handel med den 15 dages returret man
har ved fjernkøb.

Jeg har forøvrigt snakket med min bank og de giver mig ret og vil fremsende
mig nogle papirer jeg skal underskrive for at tilbageføre mig pengene.

Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Sune

Dato : 23-04-05 13:55

On Sat, 23 Apr 2005 12:05:19 +0200, Lars Hoffmann <lars@intercambiodvd.com> wrote:

>Så ankom min bestilling med Ong-bak, 2009 Lost Memories og Zebraman fra
>RedSunDVD og jeg kan bekræfte at der er tale om bootlegs

Ser sådan ud:
http://www.dvdverdict.com/phpBB2/viewtopic.php?t=7878&highlight=&

Mvh
Sune