Tage et billede fra en hjemmeside
Fra : Memborg

Dato : 22-04-05 13:21

Er der en god måde på hvordan man finder et bestemt billede i en html
fil. Har fundet ud af at skab en forbindelse til en hjemmeside og skrive
hele html koden ud. Nu vil jeg bare fange et bestemt billede.

/Memborg

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-04-05 13:39

Memborg wrote:
> Er der en god måde på hvordan man finder et bestemt billede i en html
> fil. Har fundet ud af at skab en forbindelse til en hjemmeside og skrive
> hele html koden ud. Nu vil jeg bare fange et bestemt billede.

Der findes komponenter til at "scrape" websider [1] (og til at ideer til
at beskytte imod det [2]), men det er maaske lige voldsomt nok i dit
tilfaelde..

Hvis du har HTML kilden, kan du evt. bruge "regular expressions" [3]..

[1] Google "web site scraping" eller (den er dog i VB)
http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/01/03/serving/

[2] http://msdn.microsoft.com/msdnmag/issues/01/10/Sentry/

[3] http://java.sun.com/docs/books/tutorial/extra/regex/

Mvh
Morten

Fra : memborg81@gmail.com

Dato : 22-04-05 13:41

OK... Det var da ikke nogen dum ide...
Tag dig ikke af de tre andre post med samme overskrift... begik en dum
fejl :)

Fra : Morten Dahl

Dato : 22-04-05 13:44

memborg81@gmail.com wrote:
> Tag dig ikke af de tre andre post med samme overskrift... begik en dum
> fejl :)

Godt klaret at de fik tre forskellige overskrifter

Fra : memborg81@gmail.com

Dato : 22-04-05 13:47

Jeps.. Fik en besked om de ikke gik igennem mail serveren... SÅ måtte
jeg jo lave en nå hvergang... D'OH...hehe...

Fra : Thorbjoern Ravn Ande~

Dato : 22-04-05 13:49

Memborg <rune@memborg.com> writes:

> Er der en god måde på hvordan man finder et bestemt billede i en html
> fil. Har fundet ud af at skab en forbindelse til en hjemmeside og skrive
> hele html koden ud. Nu vil jeg bare fange et bestemt billede.

Se fx

http://javaalmanac.com/egs/javax.swing.text.html/GetLinks.html

for et lignende eksempel.
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://unixsnedkeren.dk/ravn/

Fra : memborg81@gmail.com

Dato : 22-04-05 14:05

Nice...

Fra : Edith Damm

Dato : 11-07-05 10:48

Hey Rune
Kunne du prøve at undgå at bruge domænet memborg.com? Det er til
ret meget irritation for firmaet Memborg. Jeg går ud fra, at det
er en fejl fra din side?!
/Edith