EN KVINDELIG KNYTNÆVE
Fra : Bo Warming

Dato : 22-04-05 10:15

EN KVINDELIG KNYTNÆVE
Clint Eastwoods Oscar-belønnede »Million Dollar Baby« handler om en
kvindelig
bokser. Men er den realistisk? Vi har talt med den danske europamester i
fjervægt, Alexandra Mattheus.

læs mere: http://www.berlingske.dk/kultur/artikel:aid=567112

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 24-04-05 21:20

"Bo Warming" <bwng@bwng.dk> wrote in message news:<Tg3ae.1788$xh4.790@fe57.usenetserver.com>...
> [...]
> kvindelig
> bokser. Men er den realistisk? Vi har talt med den danske europamester i

Læser aldrig hvad kritikere siger, vi er som regel aldrig enige .
Jeg synes den er kanon. Før i tiden havde vi en hårdkogt Clint, så
blev han sjov/blød, men nu er han sgu mere hårdkogt end før, bare på
en anden måde.

Men lige som med så mange andre ting så er der noget jeg godt ville
have haft anderledes. Jeg bliver så pissed over at hun ikke fik lov
til at få den sidste success med, men at hendes endeligt skulle blive
på den måde. Trist at man ikke kunne ofre den smule "glory" i filmen
både til hende, men skam også til Clint'en, der jo med hendes endeligt
taber alt.
Mvh
Klavs.

Fra : Mette

Dato : 26-04-05 16:54

"Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> have haft anderledes. Jeg bliver så pissed over at hun ikke fik lov
> til at få den sidste success med, men at hendes endeligt skulle blive

Men hvis hun nu havde fået den glory og var gået fra trailer trash til
superstar og alle var glade, så ville det jo have været en helt anden film.
Så havde det været typisk Hollywood trivial-film, hvor de går i gennem så
meget skidt, men sejrer i sidste ende mens violinerne spiller. M$B er jo
ikke "pretty woman", men den kunne let være blevet det med en happy ending.
I stedet er den ond og hård og uden forløsning, og det er dét, der skubbede
filmen over mod en oscar - nerven og smerten. Havde den haft en happy ending
havde vi glemt den i dag og den havde ikke været nomineret.

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 28-04-05 15:39

"Mette" <Mette@nospam.dk> wrote in message news:<426e640c$0$23009$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>...
> "Klavs Rommedahl" <klaro@mailcircuit.com> skrev i en meddelelse

> Men hvis hun nu havde fået den glory og var gået fra trailer trash til
> superstar og alle var glade, så ville det jo have været en helt anden film.
Det ved jeg skam godt. MEN der er en lille fejl i det Maggie siger da
hun ligger og tigger om at få slukket. Hun siger hun har opnået alt,
men hvad med livet og her kunne de have ladet hende "få tæv" og
beholdt den på det niveau den er i nu. Det er ikke handlingen som
sådan eller slutningen som sådan jeg er ked af de har valgt.

> Så havde det været typisk Hollywood trivial-film, hvor de går i gennem så
> meget skidt, men sejrer i sidste ende mens violinerne spiller.
Ikke nødvendigvis.

> M$B er jo
> ikke "pretty woman", men den kunne let være blevet det med en happy ending.
Det ved jeg sgisme godt, og fint nok med det.

> I stedet er den ond og hård og uden forløsning, og det er dét, der skubbede
> filmen over mod en oscar - nerven og smerten. Havde den haft en happy ending
> havde vi glemt den i dag og den havde ikke været nomineret.
Øh der er nu mange film jeg jeg husker som ville være værre .