Still-billeder fra film
Fra : Rasmus Nielsen

Dato : 21-04-05 20:36

Hej.

Er der nogle der ved om der et sted på nettet eksisterer en side med
still-billeder fra film i høj opløsning?

Jeg kunne godt tænke mig at dekorere en væg med foto-print af still-
billeder af nogle velfotograferede scener fra film-verdenen.

Mvh. Rasmus Nielsen.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 21-04-05 21:40

Ja, det kunne jeg også godt trænke mig at vide.

Alle de elendige computer-DVD programmer jeg kender er utrolig dårlige til
at "Grabbe" en frame fra en DVD skive?
Hvorfer er det så elendigt?

Er der nogen der kender et GODT prgram til dette?

Mvh,
Anders

Fra : Per

Dato : 22-04-05 23:00

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> at "Grabbe" en frame fra en DVD skive?
> Hvorfer er det så elendigt?
>
> Er der nogen der kender et GODT prgram til dette?

Nu efterspurgte han jo høj opløsning til print, så DVD er udelukket. Men en
google billedsøgning på store billeder kommer du langt med. Eller prøv også
http://outnow.ch/

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 23-04-05 15:04

> Nu efterspurgte han jo høj opløsning til print, så DVD er udelukket. Men
> en google billedsøgning på store billeder kommer du langt med. Eller prøv
> også http://outnow.ch/

Hvorfor er DVD udelukket? Er det dårlig opløsning??
Anders

Fra : Per

Dato : 23-04-05 18:00

> Hvorfor er DVD udelukket? Er det dårlig opløsning??
> Anders

Ja, medmindre du kun vil printe i 4x6cm eller noget i den stil.

Fra : René Lønstrup

Dato : 23-04-05 18:21

Anders C. Nielsen wrote:

> Hvorfor er DVD udelukket? Er det dårlig opløsning??

Opløsningen på en DVD er på hhv. 720x576 for PAL og 720x480 for NTSC
film, hvilket er fint til normale TV-apparater (da de fleste af dem
alligevel ikke kan vise højere opløsninger).
Men det er alt for lavt til udskrivning i høj kvalitet, med mindre man
kan nøjes med frimærke størrelses billeder. Til sammenligning kan
nævnes, at billederne fra mit 4 megapixel kamera (2272x1704) ikke egner
sig til udskrivning i mere end ca. A4 størrelse (over det bliver
pixelleringen *for* synlig).
Det bliver lidt bedre når vi får HD-DVD systemer og film (med en
opløsning på 1920x1080 pixel, altså ca. 5 gange så høj opløsning som
PAL), men det vil stadig ikke være nok til større højkvalitets
fotoprints..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 23-04-05 21:00

> [...]
> på 1920x1080 pixel, altså ca. 5 gange så høj opløsning som PAL), men det
> vil stadig ikke være nok til større højkvalitets fotoprints..

Så forstår jeg bedre hvorfor det altid har været sådan nogle "små" billeder
jeg har fået ud af det!

Anders

Fra : David T. Metz

Dato : 23-04-05 22:08

Anders C. Nielsen wrote:

> Alle de elendige computer-DVD programmer jeg kender er utrolig dårlige til
> at "Grabbe" en frame fra en DVD skive?
> Hvorfer er det så elendigt?

Fordi opløsningen på dvd er elendig? Det er svært at få bedre kvalitet
end udgangspunktet.

David

Fra : Zeki

Dato : 24-04-05 11:53

> Er der nogen der kender et GODT prgram til dette?

Prøv Wombles 'Mpeg-VCR'. Der kan du grabbe til bmp eller jpg i
frame-by-frame. PowerDVD grabber også fint.

Selv foretrækker jeg de originale stills. Men de er jo ikke grabbet fra
filmen, men skudt med et fotografiapperat på sættet.

Mvh
Zeki

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 22-04-05 08:51

Rasmus Nielsen <mail@FJERNDETTErasmusn.dk> wrote in message news:<20050421213624324+0200@news.sunsite.dk>...
> [...]
>
> Jeg kunne godt tænke mig at dekorere en væg med foto-print af still-
> billeder af nogle velfotograferede scener fra film-verdenen.

Nogle af de bedste, filnder du på filmenes egen side eller IMDB.

Ellers kan du selv prøve at tage snapshots af filmen, men det kræver
lidt af computeren. Jeg bruger selv PowerDVD og har aldrig haft
problemer. Tager billedet i high-res som BMP (alle data gemes og
fylder) og leger med det derefter.

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 22-04-05 11:30

> [...]
> lidt af computeren. Jeg bruger selv PowerDVD og har aldrig haft
> problemer. Tager billedet i high-res som BMP (alle data gemes og

Jeg har også power DVD.

Når man "grabber" en frame er det da i meget lav opløsning?
Og det "fylder" da ingenting?

Hvordan gør du? Hvor indstiller man dette?

mvh,
Anders

Fra : Klavs Rommedahl

Dato : 22-04-05 22:14

"Anders C. Nielsen" <acn77@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<4268d233$0$78284$157c6196@dreader1.cybercity.dk>...

> [...]
>
> Når man "grabber" en frame er det da i meget lav opløsning?
> Og det "fylder" da ingenting?
>
> Hvordan gør du? Hvor indstiller man dette?

Tja nu har jeg siddet og leget lidt, men kan sgu ikke finde det. Jeg
husker dog at jeg under installetion blev spurgt om nogle ting, med
hensyn til opløsning men om det var herunder husker jeg ikke. Jeg ved
heller ikke om det er et af de forskellige plugins.
Jeg har PowerDVD XP 5.0 pro med 5 - 6 plugins, købt betalt og
registreret, ved ikke om det kan give mig lidt muligheder i forhold
til dig ?
Mvh
Klavs.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 22-04-05 23:52

> [...]
> Jeg har PowerDVD XP 5.0 pro med 5 - 6 plugins, købt betalt og
> registreret, ved ikke om det kan give mig lidt muligheder i forhold

Hvad det her har med KULTUR FILM at gøre ved jeg ikke, men under kontrol /
indstillinger for afspiller / snapshot sæt den til oprindelig videokilde
størrelse.... det er 720 x 576.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk www.gromit.dk/dvd
www.recordere.dk

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 23-04-05 15:03

> [...]
> Jeg har PowerDVD XP 5.0 pro med 5 - 6 plugins, købt betalt og
> registreret, ved ikke om det kan give mig lidt muligheder i forhold

Ja, du har sikkert lidt flere muligheder...

Anders

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 22-04-05 13:54

Anders C. Nielsen wrote:

> Når man "grabber" en frame er det da i meget lav opløsning?
> Og det "fylder" da ingenting?

Den grabber i standard PAL opløsning (eller NTSC hvis det skulle være
en NTSC skive).

Fra : Zeki

Dato : 24-04-05 11:48

Prøv www.moviegoods.com