Harness med clips ?
Fra : Felix

Dato : 21-04-05 09:52

Kære alle i Tech-ere
Når man benytter sig af et harness og syntes at det er p....
besværligt at få på og af hvad gør i så for at lette besværet ?
Det ser både anstrengende ud og "sjovt" ud når hardcore Tech-drengene
skal have det af og på.

jeg overvejer at montere i venstre side en clips så jeg kan komme
lettere ud af det, men det svækker jo unægteligt hele systemet.
Som "rigtige" DIR dykkere siger så skal det være i et langt stykke
webbing.

Kan man få clips i metal ?? (og evt. hvor)

Kunne en løsning være at montere et bæltespænde af stål i stedet med
en stål D-Ring i enden af webbing så det ikke kan falde af ??

Felix

Fra : HKN

Dato : 21-04-05 14:54

"Felix" <f_chinmart@yahoo.dk> wrote in message
> [...]
> lettere ud af det, men det svækker jo unægteligt hele systemet.
> Som "rigtige" DIR dykkere siger så skal det være i et langt stykke

Jeg har lavet en QE istedet - så er harnesset stadig helt.

Mvh
Henrik

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 15:30

> Jeg har lavet en QE istedet - så er harnesset stadig helt.
>
> Mvh
> Henrik

Hvad er en QE???

Mvh Peter

Fra : HKN

Dato : 21-04-05 16:18

> Hvad er en QE???

Sorry - en Quick Extension.
Istedet for at klippe harnesset over, så har jeg bare forlænget selen i
venstre side, og samlet det med et Quick Release spænde, og så har jeg
trukket en af disse her stoppere fra et blybælte (dem i plast) ind i selen,
således at jeg kan trække det overskydende sele ud, så det ikke sidder i
vejen. Håber det er fyldestgørende.

Jeg smider et billede i dk.binær

Mvh
Henrik

Fra : Søren Reinke

Dato : 22-04-05 06:48

HKN wrote:
> [...]
> således at jeg kan trække det overskydende sele ud, så det ikke sidder i

Kunne du evt. poste en link til din binær posting ? Jeg står nemlig også
og overvejer endeligt at få tech udstyr.

--
Søren Reinke
www.Xray-Mag.com/ - dit gratis dykkermagasin på nettet

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-04-05 16:31

"Felix" <f_chinmart@yahoo.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lettere ud af det, men det svækker jo unægteligt hele systemet.
> Som "rigtige" DIR dykkere siger så skal det være i et langt stykke

Tag dig nu sammen frank!

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-04-05 18:32

HKN skrev i Message-ID: <4267c423$0$731$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> [...]
> i selen, således at jeg kan trække det overskydende sele ud, så det
> ikke sidder i vejen. Håber det er fyldestgørende.

Jeg kan ikke lige se hvordan en harness, der er ultralangt skulle være
mere sikkert end et der går over? Måske kan jeg bare ikke forestille mig
hvordan det ser ud.

> Jeg smider et billede i dk.binær

Du har ikke et på en webside eller sådan noget? Jeg kan ikke komme til
binære grupper...

(Du må også gerne sende det til min mail)

--
Peter Fjelsten (DIR-DK, EKPP) Om DIR <http://www.dir-dk.org/>
MSN "fjelsten@yahoo.com" Huledykning <http://www.ekpp.org/>

Fra : HKN

Dato : 22-04-05 10:51

> (Du må også gerne sende det til min mail)

> [...]

Jeg fik ideen her fra Jerome.

Se på hans hjemmeside http://meekings.net/diving/scuba-kit/

Mvh
Henrik

Fra : Søren Arnvig

Dato : 21-04-05 19:16

> [...]
> besværligt at få på og af hvad gør i så for at lette besværet ?
> Det ser både anstrengende ud og "sjovt" ud når hardcore

Det er også pænt besværligt for os almindelige dødelige.
Hardcore Zero-tolerance drengene vil bare ikke indrømme det

> [...]
> lettere ud af det, men det svækker jo unægteligt hele systemet.
> Som "rigtige" DIR dykkere siger så skal det være i et langt stykke

Du kan jo også vælge at bruge det, som er rigtigt for dig.
Prøv at tænke over hvad _du_ har brug for, istedet for
dogmatisk at acceptere, hvad andre fortæller er rigtigt eller
forkert.

> Kan man få clips i metal ?? (og evt. hvor)

Jeg har taget metalspænder fra et gammelt Scuba-pro
seletøj jeg havde liggende De virker fortrineligt
sammen med webbing fra spejdersport. Nem at få på
og komme ud af igen og de går med garanti ikke i stykker
(medmindre nogen kører dem over med en bulldozer).
De er nemme at justere og nemt at skifte webbing
når den dør om lang, lang tid.

Det er sjovt hvordan tingene kommer på mode igen.
Da jeg startede med at dykke tilbage i '81 havde alle
et rygskjold og et seletøj. Så gik der 10-15 år hvor alle
skiftede ud til BCD'er og vi var helt håbløse med vores
gamle sæt. Nu kan man hive det hele frem igen og hvis man
kalder rygskjoldet for "bagplade" og seletøjet for "harness",
så er man pludselig trendy igen. Jeg har gemt min gamle
halsvest, så jeg er klar når den kommer på mode igen om fem år.

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-04-05 20:41

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> så er man pludselig trendy igen. Jeg har gemt min gamle
> halsvest, så jeg er klar når den kommer på mode igen om fem år.

Jeg har 20 halsveste med 0,4l flasker og faktisk også tilhørende rygskjold.
Hvis du er hurtig så kan vi slå en handel af.. evt. kan jeg smide et 2x10
med konisk gevind og et eller andet trækstangs system jeg ikke forstår. Kan
være du kan sælge det med profit når det kommer på mode igen?

Hvis du vil være rigtig godt og grundigt CMAS retro så foreslår jeg at du
dropper alt hvad der hedder afbalancerings udstyr og bare tager en fed
våddragt og et kæmpe blybælte og dykker derudaf. Så er det også lettere at
holde styr på de der kasse profiler, enten er man nede eller også er man
oppe. Sort og hvid det er da til at finde ud af.

Smilende hilsner
Jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 22-04-05 10:27

"Jonas Lüttichau" <jluttichau@gmail.com> wrote in message

> [...]
> fed
> våddragt og et kæmpe blybælte og dykker derudaf.

Ked af at punktere dine fordomme, men våddragterne er ikke
blevet tyndere og blybælterne er ikke blevet mindre siden '81.

> Så er det også lettere at
> holde styr på de der kasse profiler, enten er man nede eller også er
> man
> oppe. Sort og hvid det er da til at finde ud af.

Dengang troede man at det var helt fedt med en
opstigningshastighed på 18 m/min, så det gik lidt
hurtigere, men ellers lagde man meget vægt på
at være afbalanceret korrekt, det er nemlig temmelig
svært at svømme pænt med en halvfuld halsvest.

Hvis man skal sammenligne dengang og nu, kan man
sige at træningen var grundigere og sikkerheden var
dårligere, ihvertfald hvad angik udstyret. Der var ingen
backup eller oktopus regulator, man havde jo makkeren.
Desuden var det ikke alle regulatorer, der var lige pålidelige
når de kom ned i dybden. Desuden var det ikke alle der
havde feeder, så man var nødt til at afbalancere sig med
oral indblæsning.

Desuden lagde man mere vægt på konditionstrænng.
Da jeg blev uddannet var der fast 1 times FUT før
svømmehalstræningen. Desuden trænede vi komplicerede
situationer, som f.eks. at lyset pludselig slukkede og
nogen lukkede for ens flaske. Det kaldes vist "Taskloading"
nu. Jeg ved ikke, om det var sådan i andre klubber,
men vores første formand og instruktør var eks-frømand,
så det kom os til megen gavn og glæde.

Jeg bliver sikkert flamet til helvede for at sige det,
men mange af de ting som man lægger vægt på,
når man gør det rigtigt, er en "genoplivning" af den
"CMAS retro", du er igang med at fordømme.

Fokus på
- Konditions træning
- Korrekt afbalancering og brug af mindst muligt bly.
- Træning af "taskloading"
- Makkeren som back-up
- Anvendelse af sikre tabeller.

Vi var meget optagede af, at vi gjorde det rigtigt
og de andre gjorde det forkert. Og det brugte vi
megen tid på at overbevise os selv og andre om.
Vi følte at vi havde fat i den lange ende og at vi var
bedre end alle andre dykkere. Faktisk havde man
ikke lært at dykke, før man havde været på vores
kursus. Og det var højst kritisabelt og suspekt
at dykke med nogen som ikke var uddannet som os.
Vores guruer og mentorer havde fortalt os at det var
hul i hovedet og blasfemi, at dykke med andet end
det autoriserede udstyr (som dengang var halsvest og
trækstangs reserve).

Er det noget du kan genkende ?

For 5-10 år siden fik vi så at vide at vi godt kunne lægge
det elitære gejl på hylden. Dykning var for alle og man
behøver ikke være frømand for at lære at dykke.
Det der med ABC prøver og 25 meters undervands-
svømning som beståelseskriterier, var helt ude i hampen.
Vores dogmatiske holdninger til uddannelse og træning
kunne vi godt pakke ned og basere os på need-to-know
basis istedet. Vi slog os i seletøjet og råbte "Aldrig" i kor,
mens vi dansede CMAS-dansen omkring lejerbålet med
2x7 på ryggen. Men inderst inde kunne vi godt se
fornuften. Så vi lærte at være tolerante og acceptere
andre måder at gøre tingene på. Vi lærte nogen af de
overlegne pædagoiske principper , som blev brugt af
af den tidligere "arvefjende". Vi lærte at man godt kan
bruge andre typer udstyr, uden at dø på stedet De som
ikke kunne eller ville lære det, forsvandt lige så stille
ud af klubberne. Kort sagt blev vi mere modne.

Nu håber vi så på at andre også bliver det.
Skal du være den første , Jonas ?

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 22-04-05 15:50

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> hurtigere, men ellers lagde man meget vægt på
> at være afbalanceret korrekt, det er nemlig temmelig
> svært at svømme pænt med en halvfuld halsvest.

Det gør man vel stadigvæk, men det er ikke på samme måde som man gør det på
f.eks. GUE kurserne.

> Desuden trænede vi komplicerede
> situationer, som f.eks. at lyset pludselig slukkede og
> nogen lukkede for ens flaske. Det kaldes vist "Taskloading"
> nu.

Det gør og bør man vel stadigvæk? På GUE kurserne er det bare mere og
hårdere, kan ikke rigtig sammenlignes med hvad vi gør på CMAS kurserne.

> [...]
>
> Fokus på
> - Konditions træning
> - Korrekt afbalancering og brug af mindst muligt bly.

De her overskrifter er der jo også fokus på i dagens CMAS uddannelse? Men
hvor befinder det sig i forhold til f.eks. tekniske uddannelser?

> [...]
> hul i hovedet og blasfemi, at dykke med andet end
> det autoriserede udstyr (som dengang var halsvest og

Jah nu var jeg ikke til stede, men det var vel mest religiøst betonede
argumenter. Der ligger jo faktisk nogle saglige argumenter bag "dyk ikke med
strokes". Jeg er sikker på at der kunne have været gode argumenter for
hvorfor man ikke skulle dykke med en PADI dykker på daværende tidspunkt, men
mest af at var det vel et spørgsmål om at der var dem og os, det er jo langt
fra tilfældet i dag.

> Er det noget du kan genkende ?

Ja jeg dykker også i en CMAS klub.

> Kort sagt blev vi mere modne.

Det er jo så din konklusion, jeg tolker det nærmere som om at tiden og
udstyret udviklede sig og man fulgte ikke rigtig med og havde ikke nogle
gode argumenter for hvorfor man ikke skulle gøre det anderledes.

> Nu håber vi så på at andre også bliver det.
> Skal du være den første , Jonas ?

Den første der bliver mere moden og adoptere tanken om at "bare du har det
rart med det så er det i orden". Nej det tvivler jeg ret stærkt på. Jeg
føler stadigvæk er der er nogle rigtig gode argumenter for standardiseringen
og bekæmpelsen af denne trang til at opfinde tallerkenen igen for derved at
introducere endnu flere problemer.
Hvis du sammenligner DIR med den forstokkede klamren til trækstangs reserven
hvor nyere og mere pålidelige instrumenter længst har taget over så har du
slet ikke forstået konceptet. Men så har du selvfølgelig også ret i at der
er nogle paraleller og steder hvor idéer tangere hinanden, men hvis du tror
at det betyder en oprejsning til de gamle CMAS dyder så har du ikke fattet
en brik af det hele.

mvh
Jonas

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 22:18

> [...]
> besværligt at få på og af hvad gør i så for at lette besværet ?
> Det ser både anstrengende ud og "sjovt" ud når hardcore Tech-drengene

jeg syntes nu ikke det ser sjovt ud når jeg tager det af og jeg syntes
heller ikke det er besværlig, jeg er lige så hurtig ude af mit harness som
min body er ude af sin BCD vest, det hele hanler om teknik og korekt
justering.

hvor dykker du henne ?

hvis det er i nærheden af Falster, så kan vi da mødes og få styr på det
hvis der er omkring midt jylland, så har jeg nogle DIR kammier, der kan
hjælpe dig,
hvis det er omkring KBH kan vi sikkert også finde en DIR ven, der kan hjælpe
dig.

mvh Morten Dall Darmer

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 21-04-05 22:25

"Morten Dall Darmer" <mrnews (a) tiscali.dk> skrev i en meddelelse
> hvis det er omkring KBH kan vi sikkert også finde en DIR ven, der kan
hjælpe
> dig.

Hvad siger du til det Frank, skal vi sende en DIR ven forbi og se på dit
seletøj? :)

mvh
Jonas

Fra : Felix

Dato : 26-04-05 08:06

Efter en heftig tur på kullen i bededagsferien er jeg nu tilbage online igen.
jeg beklager min manglende tilstedeværelse !!

Den første løsning med QE ser rigtig smart ud og i første omgang tror
jeg at jeg vil prøve med det...

Jeg takker for tilbuddet og for de mange indlæg.

Felix

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 21-04-05 22:21

Felix skriver:

> Kan man få clips i metal ?? (og evt. hvor)

Jeg har selv kig på et seletøj fra tyske EXD med metalclips i venstre
side

http://www.e-x-d.de/products/ovb_d.html

Det er type IV jeg tænker på.

I Tyskland sælges det gennem http://dtuag.de Jeg kan bare ikke rigtig
finde ud af, hvor man køber det i Danmark. http://www.dktechgear.dk/
sælger enkelte af EXD/DTUAG's produkter, mest et flaskebånd med
stålspænde, men jeg har en stærk formodning om, at de ikke vil sælge et
harness, der ikke er DIR. Er der nogen, der ved hvor/om man kan få det i
Danmark.

--
Leif Chr. Andresen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 21-04-05 23:40

Leif Chr. Andresen skrev i Message-ID:
<4268192F.4F09CB8E@familie.tele.dk>:

> http://www.dktechgear.dk/ sælger enkelte af EXD/DTUAG's produkter,
> mest et flaskebånd med stålspænde, men jeg har en stærk formodning om,
> at de ikke vil sælge et harness, der ikke er DIR.

Din formodning er fuldstændig korrekt!

Fra : Leif Chr. Andresen

Dato : 22-04-05 07:19

Peter Fjelsten skriver:

> Din formodning er fuldstændig korrekt!

Og fuld respekt for det

--
Leif Chr. Andresen
http://home13.inet.tele.dk/andresen

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 22-04-05 12:33

HKN skrev i Message-ID: <4268c8ec$0$662$edfadb0f@dread16.news.tele.dk>:

> Se på hans hjemmeside http://meekings.net/diving/scuba-kit/

"Cross-over harness" er IMO temmeligt usmart: flaskerne kommer længere
fra ryggen og skulderstropper har mere en tendens til at ville smutte ud
over skulderen (nogle gange er et brystspænde nødvendigt).

Men det er ellers meget svært ud fra billederne at se, hvordan det
hænger sammen.

Fra : HKN

Dato : 23-04-05 12:49

"Peter Fjelsten" <fjelsten@despammed.com> wrote in message

> [...]
> over skulderen (nogle gange er et brystspænde nødvendigt).
>
> Men det er ellers meget svært ud fra billederne at se, hvordan det

Enig - nu er det så heller ikke cross-over der er det essentielle her - men
den Quick Extension han har lavet i hofteselen - det er samme princip jeg
har lavet i venstre sele.

Jeg mener at når jeg nu ikke klipper selen over, så har jeg stadig en vis
kontrol med mit setup, hvis spændet skulle gå i stykker under dykket - det
vil blot sidde løst i venstre side, men ikke glide af.

Mvh
Henrik

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 25-04-05 11:01

Måske kan det her løse dit problem ?? Jeg ved at det har gjort trickst for
mange andre..
ikke DIR, men det DUR !!

http://www.scubagear.dk/produkter/images_big/ds4002.jpg

Tommy

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 25-04-05 16:34

Tommy Larsen [Scubagear ApS] scubagear.dk> skrev i Message-ID:
<Ld3be.114365$Vf.4196528@news000.worldonline.dk>:

> Måske kan det her løse dit problem ?? Jeg ved at det har gjort trickst for
> mange andre..

Hvis én ekstra klips svækker systemet (Franks egne ord), hvad gør alle
de syninger, der er på det harness så?

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 25-04-05 22:33

De svækker det ihvertfald ikke !!

Tommy

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-04-05 16:55

<Ymdbe.114516$Vf.4198056@news000.worldonline.dk>:

> De svækker det ihvertfald ikke !!

Jeg er uenig (selv oplevet det) - både for spænder og syninger!

Fra : Tommy Larsen [Scubag~

Dato : 26-04-05 19:09

Da vel ikke med et DiveSytem Harness ???

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-04-05 21:28

Peter for fa.... sådan noget kan man da ikke bare slynge ud uden videre. Vi
har jo hverken tudekiks eller lommetørklæder i huset !!!

JZC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-04-05 22:20

Johnny Christensen skrev i Message-ID:
<426ea38f$0$79463$14726298@news.sunsite.dk>:

> Peter for fa.... sådan noget kan man da ikke bare slynge ud uden
> videre. Vi har jo hverken tudekiks eller lommetørklæder i huset !!!

Hvad skal det betyde? Jeg er ikke lige så skarp som dig, Johnny, så du
må lige forklare...

Fra : Johnny Christensen

Dato : 26-04-05 23:01

Sludder og vrøvl. Du mangler bare humor, men vi har jo alle vores kors at
bære.

Men jeg kunne ikke lige lade være med at undre mig lidt. Igennem de sidste 7
år hvor bl.a vi har uddybet dette emne med stor ivrighed. Så er det
allerførste gang at du har skrevet at _du_ har oplevet problemer med spænde
og syninger. Ellers har det altid været at "man" har haft det, eller at du
kender en, der kender en, som siger han har set...
Det får mig til at spekulere lidt på om du måske er begyndt at dykke med den
slags her for nyligt. For det ville da have været et udemærket stykke
ammunition at bruge for dig dengang. Men måske holdt du dig bare tilbage med
at henvise til reelt erfaring ?

JZC

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-04-05 17:01

"Johnny Christensen" <Johnny_chri@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> stykke
> ammunition at bruge for dig dengang. Men måske holdt du dig bare

Man kan jo også spørge sig selv,
hvordan de dykkere som har brugt de sidste 10 år
på at undgå syninger og spænder har opnået så stor
erfaring med det.

Os andre, som har dykket med spænder og syninger,
i lige så lang tid eller mere har åbenbart ikke et
nævneværdigt erfaringsgrundlag.

Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har set en sprængt syning

Søren Arnvig

Fra : Allan Hansen

Dato : 27-04-05 18:17

> Os andre, som har dykket med spænder og syninger,
> i lige så lang tid eller mere har åbenbart ikke et
> nævneværdigt erfaringsgrundlag.
> Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har set en sprængt syning

Jeg kan måske supplere her med at jeg både har knækket et beslag samt flere
syninger er gået op på min BC vest ( Scubapro ). Den har holdt i 10 år med
måske 6-800 dyk og blev slæbt med fra Bornholm til Anholt i sne og frost og
har været rundt i middelhavslandene flere gange foruden klorvand flere
gange. Først knækkede plastikspændet på skulderremmen. Efter at have sat et
nyt på begyndte vesten et blive "træt". En syning gik op til en D-ring.
Syninger i ydervesten begyndte at gå op og remmen rundt maven slap
plastikbagpladen og måtte repareres med strips. Den er nu på "efterløn" .

Allan Hansen, nu med harness med plastikspænde

Fra : Torben

Dato : 28-04-05 09:47

Hej Allan,

Hvilken type Harness bruger du ??

Mvh. Torben

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-04-05 13:32

"Torben" <trp@(remove)hajq.dk> skrev i en meddelelse
> Hvilken type Harness bruger du ??

Diverite købt hos http://www.jj-technique.com/

Allan Hansen

Fra : Torben

Dato : 28-04-05 14:34

Ok, men ved du hvad det hedder, de laver vist 3 forskellige typer, og det
eneste jeg kan se med plastikspænde er det der hedder transplate, jeg kigger
nemlig selv på netop det. Erfaringer er meget velkomne'

Fra : Allan Hansen

Dato : 28-04-05 18:23

> [...]
kigger
> nemlig selv på netop det. Erfaringer er meget velkomne'

Jeg synes ikke det ligner nogen af de 3 typer på deres hjemmeside men jeg
synes at huske at det var en lux model ( desværre fik jeg ikke brystremmen
med ). Spændet sidder på venstre skulderrem. Det er en fornøjelse at bruge
når man ligger på siden af en båd i strøm og skal have udstyr af for at
komme op. Jeg ville for alt i verden ikke slippe båden for at lave
"chickenwing". Desuden er det også godt i en fyldt båd at kunne sætte sig
ned og knappe flasker/plade og wing af. Din dump-ventil bliver også skånet.

Allan Hansen

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-04-05 18:36

"Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke huske at jeg nogensinde har set en sprængt syning

Du har som sædvanlig ikke forstået hvad det går ud på søren, det er ikke et
spørgsmål om du har set en sprængt syning eller om du har erfaring med det
ene eller andet. Det der derimod HAR betydning er at du tænker: "Hvorfor
skulle jeg introducere syninger (fejlkilde) når det ikke er nødvendigt?".
Personer der dykker med et DIR harness kommer ud og ind uden problemer, de
behøver ikke 17 forskellige spænder og et spil for at komme i grejet. Men
det kræver noget øvelse og tålmodighed.
Jeg har set meget sjov og krampagtig ud da jeg forsøgte mig med forskellige
teknikker for at komme ud og ind af mit harness, der er mange
dykkerkammerater der har stået oppe i båden med et stort smil og tænkt at nu
var det vist kun et spørgsmål om tid før jeg klippede seletøjet i stykker og
satte spænder ind over det hele. Men nu har jeg faktisk fået en teknik som
tillader at mit seletøj er superstramt og jeg kan komme ud og ind med uden
problemer, selv om jeg har tørhandsker med kæmpe ringsystem. Men jeg kan
sagtens forstå at der er folk der smider håndklædet i ringen før de kommer
så langt, de dykker bare ikke DIR.

mvh
Jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-04-05 18:58

> [...]
> ikke et
> spørgsmål om du har set en sprængt syning eller om du har erfaring

Så når Peter F. har set en sprængt syning og bruger det som argument,
for at syninger er svage, så har det heller ingen gyldighed ?

Men hvad ved jeg også om noget ?
Jeg har vel heller ikke forstået et klap af det ?

Søren Arnvig

Fra : Jonas Lüttichau

Dato : 27-04-05 19:14

> Så når Peter F. har set en sprængt syning og bruger det som argument,
> for at syninger er svage, så har det heller ingen gyldighed ?

Nej han bruger det som bevis ikke som argument. Så at du ikke har set det,
er jo ikke relevant?

mvh
Jonas

Fra : Søren Arnvig

Dato : 27-04-05 20:01

> "Søren Arnvig" <sarnvig@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Nej han bruger det som bevis ikke som argument. Så at du ikke har
> set det,
> er jo ikke relevant?

Beklager, Jonas, Jeg bliver nødt til at hoppe af her.

Endnu engang er jeg blevet involveret i en fuldstændig
meningsløs debat om ubetydelige udstyrsdetaljer.

Dyk og lad dykke.

Søren Arnvig

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 26-04-05 22:21

<vtvbe.114643$Vf.4199121@news000.worldonline.dk>:

> Da vel ikke med et DiveSytem Harness ???

Korrekt. Og deres syninger er selvfølgelig 1000 gange bedre end alle
andres...

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 27-04-05 16:49

Johnny Christensen skrev i Message-ID:
<426eb973$0$79466$14726298@news.sunsite.dk>:

> Sludder og vrøvl. Du mangler bare humor, men vi har jo alle vores kors at
> bære.

Jeg mangler i hvert fald at kunne forstå din humor, så det kors må jeg
> [...]

> år hvor bl.a vi har uddybet dette emne med stor ivrighed. Så er det
> allerførste gang at du har skrevet at _du_ har oplevet problemer med spænde

Sørg for at have fakta i orden inden du slynger sådan noget ud:

Fra : Johnny Christensen

Dato : 28-04-05 19:13

Det er jeg ret nysgerrig after at se, men hos mig bliver det til en
mailadresse. Som adresse i en browser gav det et stort ?????????
Selv fætter Google var clueless.

Har du en alternativ meddelses visning ?

JZC

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 28-04-05 21:21

<427126ff$0$79457$14726298@news.sunsite.dk>:

> Det er jeg ret nysgerrig after at se, men hos mig bliver det til en
> mailadresse.

Der står jo det er en message ID - alle beskeder (mail/newsindlæg) har
en massage ID. Derfor er det måden at unikt identificere/henvise til et
indlæg.

> Selv fætter Google var clueless.

http://groups.google.com/advanced_group_search?hl=da - indsæt det i
message ID, så det var vist ikke _Google_ der var clueless?

> Har du en alternativ meddelses visning ?

Teach a man to fish osv...