Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Q: Hastighed på Onboard mod gammlet GF3
Fra : Dennis

Dato : 21-04-05 07:54

Hejsa..

På MB - MSI RS480M2-IL - Sidder der en grafik CPU "ATI RADEON XPRESS 200"..

Er der nogen der kan vise tests, eller ved hvordan den performer ift mit
nuværende GF3 - Ti200..
Problemet er jo at dette MB ikke har en AGP port, og jeg derved ikke kan
bruge den gamle..

Mvh Dennis

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-04-05 09:28

Dennis wrote:
> [...]
> nuværende GF3 - Ti200..
> Problemet er jo at dette MB ikke har en AGP port, og jeg derved ikke kan

umiddelbart vil jeg tro der ikke er den store forskel, og hvis der er,
er det nok til Geforce 3's fordel...

men prøv at søge lidt rundt, og se om du kan finde nogle tests med dette
radeon X200 mod nogle andre kort, og finde en anden test med disse andre
kort mod Geforce 3

Fra : JK

Dato : 21-04-05 11:01

On Thu, 21 Apr 2005 08:54:14 +0200, "Dennis"
<Dennis@Fjern.Bilinfo.ogDette.dk> wrote:

> [...]
>nuværende GF3 - Ti200..
>Problemet er jo at dette MB ikke har en AGP port, og jeg derved ikke kan

Jeg har det bundkort.

Forudsat at du har 2 ram klodser i, så dual-ram-band udnyttes, så
performer onboard grafik således:

3DMarks2001se 1024x32 5300

Et Pci-express X300 m. 128 Mbyte performer med 6000, så onboard lader
ikke meget tilbage i forhold til det.

Men som bekendt er top-ydelse for 3DMarks2001se 1024x32 på over 20000
for grafikkort der koster noget !
Altså 4x bedre for et kort til over 3000 kr, og 17000 med et til 1600
kr.

mvh

John

Fra : Dennis

Dato : 21-04-05 11:57

> [...]
> for grafikkort der koster noget !
> Altså 4x bedre for et kort til over 3000 kr, og 17000 med et til 1600

Nice.. takker..

Så tror jeg godt jeg kan affinde mig med det i starten..
Jeg har jo stadig muligheden at smide et PCI-x i senere hvis jeg bliver mere
krævende

Mvh Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-05 12:50

Dennis skrev:

> Jeg har jo stadig muligheden at smide et PCI-x i senere hvis jeg
> bliver mere krævende

PCI-X ??

Jeg tror du forveksler med PCI-E.

Fra : Dennis

Dato : 21-04-05 13:29

> PCI-X ??
>
> Jeg tror du forveksler med PCI-E.

Bare en lille hurtig forkortelse af Express

God hvededag
Dennis

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 21-04-05 14:44

Dennis skrev:

> Bare en lille hurtig forkortelse af Express

Problemet er er PCI-X ikke er det samme som PCI-Express. PCI-X er en
videreudvikling af den kendte PCI-bus, hvor PCI-E (PCI-Express) er en
seriel-bus til hovedsageligt video- og grafikkort.

Fra : Dennis

Dato : 25-04-05 09:02

> Problemet er er PCI-X ikke er det samme som PCI-Express. PCI-X er en
> videreudvikling af den kendte PCI-bus, hvor PCI-E (PCI-Express) er en
> seriel-bus til hovedsageligt video- og grafikkort.

Hmm.. Got me...

Jeg anede sku ikke der var noget der HED PCI-X ;)

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 25-04-05 09:44

Dennis skrev:

> Hmm.. Got me...

> Jeg anede sku ikke der var noget der HED PCI-X ;)

Nej, det kunne jeg se...

Her er de forskellige typer:
http://www.pcisig.com/specifications/

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 21-04-05 20:40

> [...]
> performer onboard grafik således:
>
> 3DMarks2001se 1024x32 5300
>
> Et Pci-express X300 m. 128 Mbyte performer med 6000, så onboard lader

WOW...

Mit gamle Geforce 3 kort gav ca. 8000 i 3Dmark2001 med de rigtige
drivere, på en Athlon XP 1600...

Er nu mest imponeret over at X300 kortet ikke yder mere, men det er
måske et kort man kan smide over i "FX5200 kategorien"? lidt lige som
Geforce 2 MX200 osv