Luxemborg - Gode ideér
Fra : J. Nielsen

Dato : 20-04-05 21:27

Hejsa

Vi har planlagt at tage til Luxemborg en lille uge først i maj, kør selv. Vi
skal bo ca 35 km uden for Luxemborg by.
Er der nogle gode forslag til hvad vi skal se/opleve?
Har nogen gjort deres gode/dårlige erfaringer med dette bette land?
Vi har en datter på 8 mdr. dette kunne måske sætte nogle begrænsninger.

Jakob

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 21-04-05 12:08

> Vi har planlagt at tage til Luxemborg en lille uge først i maj, kør selv. Vi
> skal bo ca 35 km uden for Luxemborg by.

I hvilken retning?

http://luxembourg.infohome.dk/

> Har nogen gjort deres gode/dårlige erfaringer med dette bette land?
> Vi har en datter på 8 mdr. dette kunne måske sætte nogle begrænsninger.

Jeg har boet der fra 1973 til 1987. Det er et sted jeg stadig holder af,
omend der mildest talt er sket meget siden - landet udvikler sig med
stormskridt.

Mht datteren, så er det et katolsk land, så de er meget børnevenlige,
generelt. Men de udflugtsmål jeg husker, var ikke meget indstillede på at
der kunne komme barnevogne og klapvogne med på besøget.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : J. Nielsen

Dato : 22-04-05 12:41

"H.T. Ohlsen" <nntp@ohlsen.dk> wrote in message

> [...]
> generelt. Men de udflugtsmål jeg husker, var ikke meget indstillede på at
> der kunne komme barnevogne og klapvogne med på besøget.

Larochette vist nok nord øst for byen.
Ellers en fin hjemmeside men jeg mangler et par billedtekster.
f.eks. andet billed på siden Sights of the country hvad er det?
Det er sådanne udflugtsmål vi bl.a. søger.

Mvh.
Jakob

Fra : H.T. Ohlsen

Dato : 23-04-05 11:06

On Fri, 22 Apr 2005 13:40:53 +0200, J. Nielsen wrote:

> Larochette vist nok nord øst for byen.

Noget i den stil.

Herlig natur i det område.

> Ellers en fin hjemmeside men jeg mangler et par billedtekster.

Hvis du fører musecursoren hen over billederne, skulle du gerne se
teksterne. Men ok, nu har jeg også lagt dem ind under billederne.

> f.eks. andet billed på siden Sights of the country hvad er det?
> Det er sådanne udflugtsmål vi bl.a. søger.

Det er slottet i Vianden. Det er nord for Larochette. Kør fra Larochette
via Diekirch. Det er ok skiltet.

Nu I er i Larochette, så skal I se Bourglinster, lidt vest for Junglinster.
Det nederste af billederne på Bourglinster-siden giver det bedste indtryk
af hvor charmerende et lille slot det er.

Generelt set er der meget fladt og kedeligt syd for Luxembourg by, og jo
nordligere man kommer, jo mere er man inde i Ardennerne og
bjerglandskaberne. Den historiske betydning området har kan bl.a. ses ved
alle de sønderskudte amerikanske tanks og tankdele der er opstillet ved
vejsiderne. Ardenneroffensiven rakte ind i Luxembourg.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik

Fra : J. Nielsen

Dato : 26-04-05 08:15

> [...]
> alle de sønderskudte amerikanske tanks og tankdele der er opstillet ved
> vejsiderne. Ardenneroffensiven rakte ind i Luxembourg.

Mange tak for de gode oplysninger, nu har vi lidt at gå efter så vi ikke
bare farer forvildet rundt dernede.

Med venlig hilsen

Jakob

Fra : Preben Andersen

Dato : 22-04-05 18:26

> [...]

> generelt. Men de udflugtsmål jeg husker, var ikke meget indstillede på at
> der kunne komme barnevogne og klapvogne med på besøget.

Selv protestanterne i landet er ofte børnevenlige. Ja, det kan man oven i
købet komme ud for andre steder i Europa, ja sågar ude i den store verden

mvh
Preben