Star Wars 3 1/2 ude til download
Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-04-05 09:12

Hejsa

For de garvede Star Wars fans er der lidt underholdning at hente her:
http://www.theforce.net/fanfilms/shortfilms/revelations/

Det er en ret omfattende non-profit fan-film der har været ca. 3 år
undervejs.

Plottet er (Engelsk):
The destruction of the Jedi Temple is devastating. Accusing Separatists of
the attack, Emperor Palpatine declares martial law on Coruscant. As the
Imperial presence spreads to most systems, Palpatine calls the scattered
Jedi order ineffective. Their protests are denounced as treason, and all
Jedi are declared traitors and are now fugitives of the Empire.
Looking for a way to turn the tide in this battle, both the surviving Jedi
and the Empire are looking for a mystical Jedi artifact said to give the
bearer great power...

Jeg har lige set filmen og synes den er ganske ok, lyd-siden kunne godt have
været finpudset lidt mere og nogle af effekterne kunne også godt bruge en
kærlig hånd.
Skuespillet er heller ikke verdens bedste, men jeg synes det ligger over
B-niveau og kan til tider virke overbevisende.
Lad det være sagt med det samme at George Lucas nok ikke ville udgive
filmen, den er meget præget af "second-story-teller" (en anden persons
fortolkning) og kan godt virke lidt off-side, men Star Wars universet er der
og det er godt lavet til trods for de små fejl.
Dog skal man nok være hardcore SW'er for at se filmen flere gange.

Men døm selv, der er 40 minutters underholding at hente (47 med
rulletekster).

For de interesserede kan der læses mere om filmen her:
http://www.panicstruckpro.com/revelations/

Mvh
Benjamin

Fra : Søren Kjeldsen

Dato : 20-04-05 16:14

Jeg kan ikke hente filmen?

Fra : Mads

Dato : 20-04-05 16:40

On Wed, 20 Apr 2005 17:14:07 +0200, "Søren Kjeldsen"
<lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> wrote:

>Jeg kan ikke hente filmen?

Prøv igen. 4 ud af 5 gange vil den ikke, eller den
beder om et logon,, men så vil den pludselig godt
alligevel. Der er vel en grænse for hvor mange
der kan hente filmen på en gang.

Filmen er forøvrigt rigtigt god.

mvh Mads

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-04-05 19:27

"Mads" <DeathTo@llSpammers.com> skrev i en meddelelse

> Filmen er forøvrigt rigtigt god.

Ja den er bestemt ikke allerværst når man har været med i Star Wars
universet siden dets fødsel
Jeg glæder mig iøvrigt også ret meget til denne her udkommer:
http://www.tydirium.tv/english/
Den handler om historien bag Shuttle Tydirium og hvad der skete inden
oprørerne fik fat i den (Return of the Jedi).
I Return of the Jedi bliver Tydirium kort nævnt men man får ikke at vide
hvordan og hvorledes oprørerne fik fat på den, dette skulle denne film sætte
på plads.

Der er 2 trailere til download på siden, og dømt ud fra dem ser det rigtigt
lovende ud med flotte effekter og en god historie.

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-04-05 16:46

"Søren Kjeldsen" <lordseverin@tele2adsl.dkREMOVETHIS> skrev i en meddelelse
> Jeg kan ikke hente filmen?

Det skyldes næsten 100% sikkert at der er temmelig stor belastning på
serveren.
Her er et link til forskellige mirrors der hoster filmen:
http://fanfilms.theforce.net/hostingpool/User_DownloadFilm.asp?Which=Revelations%20(Cable/DSL)

Hvis ikke linket lykkedes at sende, så kopier det hele inkl. den sidste )

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 20-04-05 20:13

> [...]
> http://www.theforce.net/fanfilms/shortfilms/revelations/
>
> Det er en ret omfattende non-profit fan-film der har været ca. 3 år

Hmm, jeg kan fint hente filmen, men som næsten sædvanligt crasher Q-time
lortet med et brag efter et par sekunder, hvorfor fa..... bruger folk
det lort - GRYNT!

mvh
Kim

Fra : Laziter [9440]

Dato : 20-04-05 20:34

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> skrev i en meddelelse

> Hmm, jeg kan fint hente filmen, men som næsten sædvanligt crasher Q-time
> lortet med et brag efter et par sekunder, hvorfor fa..... bruger folk
> det lort - GRYNT!

Hmm, jeg har nu ingen problemer med afspilningen.
Hvilken qtime bruger du da?

Jeg har med stor glæde brugt denne udgave:
http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Ellers er der jo den officielle version 6.5 fra www.quicktime.com

Jeg er iøvrigt igang med at konvertere filmen til DVD og DivX, jeg regner
med at få lov til at udgive filmen i de nye formater (eller i det mindste
DivX versionen).
Hvis jeg får lov af producenten, vil jeg også tilføje danske undertekster
(kræver at jeg må få en kopi af manuskriptet).

Mvh
Benjamin

Fra : Kim2000

Dato : 20-04-05 20:41

> Hmm, jeg har nu ingen problemer med afspilningen.
> Hvilken qtime bruger du da?

version 6.5.2

> Jeg har med stor glæde brugt denne udgave:
> http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm

Den prøver jeg lige

> [...]
> regner
> med at få lov til at udgive filmen i de nye formater (eller i det

God ide

> Hvis jeg får lov af producenten, vil jeg også tilføje danske
> undertekster
> (kræver at jeg må få en kopi af manuskriptet).

En fremragende ide

mvh
Kim

Fra : Ukendt

Dato : 21-04-05 17:03

On Wed, 20 Apr 2005 21:33:42 +0200, "Laziter [9440]"
<laziterNO@THANKSgmail.com> wrote:

>Jeg er iøvrigt igang med at konvertere filmen til DVD og DivX, jeg regner
>med at få lov til at udgive filmen i de nye formater (eller i det mindste
>DivX versionen).

Fremragende ide, hellere i dag end i morgen.

Hvilket program bruger du til at konvertere med? Jeg har prøvet
diverse shareware-programmer, men det er endnu ikke lykkedes at lave
en kopi der virker, og min DVD kan ikke afspille det mov- L*** !!

/Alex

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-04-05 17:17

> Fremragende ide, hellere i dag end i morgen.

Hehe, ja sådan har jeg det også

> Hvilket program bruger du til at konvertere med? Jeg har prøvet
> diverse shareware-programmer, men det er endnu ikke lykkedes at lave
> en kopi der virker, og min DVD kan ikke afspille det mov- L*** !!

Jeg bruger et program der hedder Digital Media Converter 2.4
Det snupper en pæn del formater og er derfor ret alsidig med bl.a.
understøttelse af DivX/XviD, mpeg1+2 osv.
Shareware versionen er desværre ikke ret meget værd, man får ikke lov til at
konvertere ret meget (tidsmæssigt) af en film, så derfor måtte jeg gribe til
pungen, men så er det til gengæld også godt at arbejde med

Mvh
Benjamin

Fra : Peter Kaas

Dato : 22-04-05 09:32

> Hvilket program bruger du til at konvertere med? Jeg har prøvet
> diverse shareware-programmer, men det er endnu ikke lykkedes at lave
> en kopi der virker, og min DVD kan ikke afspille det mov- L*** !!

Dette er ikke umiddelbart et svar på dit spørgsmål, men måske kan du kigge
på denne side:

http://people.lysator.liu.se/zap/revelations/

Hvis du vil lave en dvd, så ser det ud til at der er iso-filer til download
her. Jeg har ikke prøvet at downloade dem, da jeg ikke har en dvd-brænder og
jeg ved ikke helt hvordan man gør... Men som sagt, der ser ud til at være
det man skal bruge til at lave en to-skives dvd samt en æske.

Mvh
Peter

Fra : Laziter [9440]

Dato : 22-04-05 15:34

"Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> jeg ved ikke helt hvordan man gør... Men som sagt, der ser ud til at være
> det man skal bruge til at lave en to-skives dvd samt en æske.

Meget fint, tak for linket jeg er ved at hente nu

Mvh
Benjamin

Fra : Laziter [9440]

Dato : 23-04-05 15:53

"Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com> skrev i en meddelelse

> "Peter Kaas" <peter_kaas@mail.dk> skrev i en meddelelse

Så er den hentet hjem, den ser rigtig godt ud med gode menuer og alt hvad
der til hører.
Hvis der skulle sidde nogen derude der ikke gider hente den hjem, kan jeg
for dækning af mine udgifter brænde en kopi.
En 10'er pr. kopi + evt. porto er vel ikke urimeligt, og overholder vel nok
også non-profit princippet som filmen er lavet efter.
Jeg vil dog ikke lave cover eller print på DVD'en, det er kun med til at øge
omkostningerne og det giver for meget arbejde for mig som jeg ikke kan
tillade mig at tage betaling for.

Mvh
Benjamin

Fra : Grunt

Dato : 23-04-05 19:44

On Sat, 23 Apr 2005 16:52:47 +0200, "Laziter [9440]" <laziterNO@THANKSgmail.com>
wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>omkostningerne og det giver for meget arbejde for mig som jeg ikke kan

Jeg gad faktisk kun at se ca. 60% så kunne jeg ikke holde til mere Z-film.

Fra : Kim2000

Dato : 24-04-05 12:25

> Jeg gad faktisk kun at se ca. 60% så kunne jeg ikke holde til mere
> Z-film.

Skuespillet er okay, vel 10% dårligere end det som SW 1+2 har budt på,
historien er mere sammenhængende med det makværk vi så i SW2 og
computereffekterne lader ikke Lucas meget tilbage. Med andre ord - en
glimrende film, den ryger lige på skive og over i reolen ved siden af de
andre SW film.

mvh
Kim

Fra : Lars Gjerløw Jørgens~

Dato : 21-04-05 06:42

"Kim2000" <kim2000@tele2ads1.dk> wrote in news:oRx9e.801$%t5.477
@news.get2net.dk:

> Hmm, jeg kan fint hente filmen, men som næsten sædvanligt crasher Q-time
> lortet med et brag efter et par sekunder, hvorfor fa..... bruger folk
> det lort - GRYNT!

Efter jeg fandt media player classic har jeg aldrig haft
problemer med quicktime:
http://www.afterdawn.com/software/video_software/video_players/media_player
_classic.cfm

eller kortere: http://tinyurl.com/jiir

/hilsner
--
| lars gjerløw jørgensen | e-mail: remove dots |
| N55 43.184 E12 32.405 | www.lgj.dk | oz2lgj |

Fra : Grunt

Dato : 21-04-05 11:53

On 21 Apr 2005 05:42:06 GMT, "Lars Gjerløw Jørgensen" <dotlars.g.j@mail.dk>
wrote in dk.kultur.film:

> [...]
>@news.get2net.dk:

>Efter jeg fandt media player classic har jeg aldrig haft

Jeg har ikke haft problemer med quiktime i alle de år jeg har brugt den, og
seneste er v6.5.2 giver heller ikke problemer.
Jeg tror det er i computeren som folk med q-time problemer lige skal finde en
løsning på.

Der er iøvrigt en anden starwars 3½ minifilm på den side, "darkskies" hvor man
lige skal nyde 2 fede unger som luke og leia.

Hvornår starter forsalget i dk ?

Fra : Laziter [9440]

Dato : 21-04-05 12:24

"Grunt" <gruntsaver@msn.com> skrev i en meddelelse