Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Temperatur/fan monitor på Club 3D X800XL?
Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-04-05 23:04

Hey

Jeg har et X800XL kort fra Club 3D (den med VIVO og dual DVI)

Hvor kan jeg hente et program som kan vise mig ting som core temperatur,
blæser-hastighed, spændinger, regulering af hastighed osv?

www.club-3d.com bliver jeg bare smidt videre til ati.com hvor der
ikke er meget hjælp at hente... og på CDen ligger kun driverne!

Er der evt. nogen som har et lign, kort, og har fået noget software med
til deres kort, som de evt. kan sende et link til?

MVH: Esben

Fra : Ukendt

Dato : 19-04-05 23:15

Esben von Buchwald wrote:
> [...]
>
> Er der evt. nogen som har et lign, kort, og har fået noget software med
> til deres kort, som de evt. kan sende et link til?

Har selv samme kort, du kan gøre det hele med AtiTrayTool og AtiTool
findes uden videre med google.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 19-04-05 23:52

> Har selv samme kort, du kan gøre det hele med AtiTrayTool og AtiTool
> findes uden videre med google.

Mange tak. Jeg kan godt nok ikke finde det i AtiTool...

Jeg søgte så efter AtiTrayTool, men fandt det først da jeg søgte på "ATI
Tray Tools"

Det ser ud som om jeg få GPU temperaturen vist nu, men har lige et andet
spm:

når du går til Hardware -> System info, får du så dette info:

C.P. Technology (PowerColor) (148C) ?

Benytter Club 3D sig af powercolors BIOS eller?

Fra : Ukendt

Dato : 22-04-05 08:33

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
>
> C.P. Technology (PowerColor) (148C) ?
>
> Benytter Club 3D sig af powercolors BIOS eller?

Ja, hos mig læser den også streng 148c ud, men det er jo ikke sikkert at
producent 148c rent faktisk er PowerColor....

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk

Fra : Esben von Buchwald

Dato : 22-04-05 13:53

> Ja, hos mig læser den også streng 148c ud, men det er jo ikke sikkert at
> producent 148c rent faktisk er PowerColor....

Hehe okay... hele lortet bliver sgu sikkert lavet samme sted i kina
alligevel!

Har du nogen ide om hvordan man skal fortolke dataene fra Fan Duty
Cycle, er det RPMx100 eller hvad? den viser ca 43,5 hos mig nu, lyder da
vildt at den kører 4300 RPM ved idle

Fra : Ukendt

Dato : 23-04-05 09:27

Esben von Buchwald wrote:

> [...]
>
> Har du nogen ide om hvordan man skal fortolke dataene fra Fan Duty
> Cycle, er det RPMx100 eller hvad? den viser ca 43,5 hos mig nu, lyder da

wouldn't know, jeg har ikke kigget på det... mit kort siger nada ved
normal belastning og jeg har ærligt, aldrig krøbet på knæ for at høre om
den rent faktisk giver lyd fra sig ved belastning.

men 4300 rpm synes jeg ikke er så vildt, tænk på at det jo ikke er en
80mm blæser der sidder og kan trække adskillige CFM igennem.

Mvh.
Claus Albæk
claude@eugina.dk